تبیان، دستیار زندگی
مصرف روزانه‌ی آلو خشک باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و روند لاغری را تسریع می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای لاغر شدن آلو خشک میل کنید


مصرف روزانه‌ی آلو خشک باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و روند لاغری را تسریع می‌کند.


آلو خشک

اگر این روزها رژیم گرفته‌اید و می‌خواهید راهی برای سرعت بخشیدن به روند لاغری‌تان پیدا کنید آلو خشک میل کنید. نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی آلو خشک باعث ایجاد سیری طولانی مدت شده و روند لاغری را تسریع می‌کند.

آلو خشک هم خوشمزه است و هم پرخاصیت! این میوه‌ی خشک نه تنها باعث لاغری می‌شود بلکه با ایجاد سیری طولانی مدت رژیم‌های لاغری را با سرعت بیشتری پیش می‌برد.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه لیورپول، پژوهشی روی 100 داوطلب دچار چاقی شروع کردند تا قدرت لاغر کنندگی آلو خشک را مورد ارزیابی قرار دهند. این داوطلب‌ها به دو دسته تقسیم شدند. خانم‌های گروه اول باید روزانه 140 گرم آلو خشک مصرف می‌کردند و آقایان این گروه روزانه 171 گرم. در عوض گروه دوم رژیم متعادلی در پیش گرفتند و زیر نظر یک مربی ورزش برنامه‌ی ورزشی داشتند.

آلو خشک هم خوشمزه است و هم پرخاصیت! این میوه‌ی خشک نه تنها باعث

لاغری می‌شود بلکه با ایجاد سیری طولانی مدت رژیم‌های لاغری را با سرعت بیشتری پیش می‌برد

نتایج بررسی‌ها و تلاش محققان و شرکت‌کننده نشان می‌دهد که در عرض سه ماه مصرف‌کننده‌های آلو خشک 2 کیلوگرم وزن کم کرده و اندازه‌ی دور کمرشان 2.5 سانتی‌متر کمتر شده است. در واقع از هفته‌ی هشتم شروع مصرف آلو خشک، داوطلب‌ها متوجه شدند که سیری طولانی مدتی دارند. البته در گروه دوم که آلو خشک نداشتند نیز داوطلب‌ها به طور متوسط 1.5 کیلوگرم وزن کم کرده و 1.7 سانتی‌متر نیز از اندازه‌ی دور کمرشان کم شد.

محققان با مقایسه‌ی این دو گروه به این نتیجه رسیدند که گنجاندن آلو خشک در برنامه‌ی غذایی افرادی که قصد لاغری دارند باعث افزایش روند لاغری شده و افراد وزن بیشتری از دست می‌دهند. اگر شما هم رژیم گرفته‌اید حتماً آلو خشک را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

آلو خشک را دریابیم

5 دلیل خوب برای خوردن آلو

خواص آلو

زنده باد میوه‌های خشک و دانه‌های روغنی

برگه‌ها؛ جایگزین خوب هله‌هوله‌ها

میوه های خشک برای سلامتی مفیدند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.