تبیان، دستیار زندگی
این روزها تب جام‌جهانی دنیا را فرا گرفته و همه بی‌صبرانه منتظرند تا سوت آغاز این رویداد بزرگ به صدا در‌آید. شاید استفاده از فناوری خط دروازه، اسپری محو شونده، ولخرجی‌های برزیلی‌ها و‌... جام بیستم را تا حدودی نسبت به ادوار گذشته جام‌جهانی متفاوت کرده باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل ایستگاه آخر اسطوره ها


این روزها تب جام‌جهانی دنیا را فرا گرفته و همه بی‌صبرانه منتظرند تا سوت آغاز این رویداد بزرگ به صدا در‌آید.
جان لوئیجی بوفون

شاید استفاده از فناوری خط دروازه، اسپری محو شونده، ولخرجی‌های برزیلی‌ها و‌... جام بیستم را تا حدودی نسبت به ادوار گذشته جام‌جهانی متفاوت کرده باشد اما مطمئنا یک چیز تغییر نکرده؛ اشک‌ها و لبخندها در مستطیل سبز. مطمئنا در این دوره هم ستارگان جوانی هستند که با لبخند راه تبدیل شدن به یک ستاره را آغاز می‌کنند و ستارگانی هم هستند که با چشمانی تر برای همیشه از تیم ملی، جام‌جهانی و خاطرات شیرین آن خداحافظی می‌کنند. در ادامه خواهیم دید جام بیستم پایان مسیر پر‌ افتخار کدام ستارگان بزرگ دنیای فوتبال خواهد بود.

استیون جرارد(انگلیس)‌

پایان کار انگلیس در جام بیستم، پایان راه ملی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ستارگان فوتبال جزیره خواهد بود. جرارد در آستانه‌ 35 سالگی قرار دارد و جام‌جهانی برزیل ایستگاه آخر او در تیم‌ ملی انگلیس خواهد بود. 31 می سال‌2000 استیوی برای اولین بار پیراهن سه‌شیرها را بر تن کرد و حالا با بازوبند کاپیتانی قرار است صدو یازدهمین بازی خود را در جام‌جهانی تجربه کند. باید دید کاپیتان جرارد می‌تواند در آخرین روزهای حضورش در تیم ملی انگلیس کمک کند تا سه‌شیرها به ناکامی‌های خود در جام‌جهانی پایان دهند، یا خیر.

فرانک لمپارد(انگلیس)

انگلیسی‌ها یک رفتنی دیگر هم دارند. نماد تعصب و وفا یعنی فرانک لمپارد. انگلیسی‌ها و به‌ خصوص هواداران چلسی او را با لبخند‌های زیبایش می‌شناسند. دست‌هایی به سمت آسمان و بوسه‌ای به پیراهن، این ذهنیت می‌تواند آخرین سکانس فرانک لمپارد در پیراهن ملی باشد.

ژابی آلونسو(اسپانیا)

ژابی آلونسوی‌‌32‌ ساله هم عنوان کرده که بعد از جام‌جهانی از فوتبال ملی خداحافظی خواهد کرد. مرد متعصب ماتادورها در جام‌جهانی‌2010 و یورو‌2012 برای موفقیت تیم‌ ملی کشورش با تمام وجود جنگید و حتی ضربه سهمگین دی یانگ هلندی در فینال هم نتوانست او را از پای درآورد.

داوید ویا(اسپانیا)

داوید ویا، مردی که همیشه بوی گل می‌دهد و صدر جدول آقای گل‌ها همیشه چشم انتظار نام او‌‌ست، داوید‌ ویا در جام‌جهانی‌2010 یک تنه و با درخشش فوق‌العاده‌اش توانست سرخ‌پوش‌ها‌ را به فینال برساند تا اسپانیایی‌ها برای اولین بار این جام طلایی را لمس کنند. داوید ویا در آن مسابقات مانند یورو 2008، آقای گل جام لقب گرفت.

جان لوئیجی بوفون؛ نامی که برای همیشه در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند. بوفون در جام‌جهانی برزیل برای آخرین بار وظیفه حراست از قفس توری لاجوردی‌پوشان را بر‌عهده خواهد داشت.‌ البته خودش می خواهد بازهم بازی کند اما بعید است که در رقابت های 2018 او را ببینیم

ایکر کاسیاس(اسپانیا)

نیمکت‌نشینی محجوبانه کاسیاس در رئال او را محبوب‌تر از همیشه کرده و حالا خیلی‌ها ایکر مقدس را دوست‌داشتنی‌ترین ستاره حال‌حاضر دنیای فوتبال می‌دانند.‌ کسی چه می‌داند! شاید او یک فصل نیمکت‌نشینی در رئال را تحمل کرد و حرفی نزد به این امید که با یک قهرمانی دیگر در جام‌جهانی پیراهن شماره یک اسپانیا را ببوسد و از تیم ملی خداحافظی کند.

دیدیه دروگبا(ساحل عاج)

دیدیه دروگبا با‌ 36 سال سن هنوز هم امید اول ساحل عاج است. شاید ساحل عاج در دنیای فوتبال به مانند برزیل، آلمان، اسپانیا،‌ آرژانتین و هلند‌ طرفدار نداشته باشد اما مطمئنا خیلی‌ها در جام بیستم منتظرند تا باز هم شاهد درخشش دروگبا باشند. پادشاه فیل‌ها آخرین دقایق فوتبال ملی را پشت‌سر می‌گذارد.

پاتریس اورا(فرانسه)

پاتریس اورا با کوله ‌باری از تجربه در‌33 سالگی به برزیل خواهد رفت تا آخرین جام‌جهانی‌اش را به پایان برساند تا شاید با خاطره‌ای شیرین غم فینال ‌2006 ‌را از دل خود و هواداران فرانسه بزداید.

میروسلاو کلوزه(آلمان)

آلمان‌ها در این دوره از جام‌جهانی با بازیکنانی جوان وارد مسابقات می‌شوند اما در این میان بازیکنانی هم هستند که آخرین روزهای حضور در تیم ملی را تجربه می‌کنند. بازیکنی مثل میروسلاو کلوزه. مرد گلزن ژرمن‌ها که با خط خوردن نام ماریو گومز امید اول ژرمن‌ها در خط‌حمله باقی مانده. کلوزه امیدوار است با گلزنی و پشت‌سر گذاشتن رکورد گلزنی رونالدوی برزیلی در جام‌جهانی با فوتبال ملی وداع کند.

جان لوئیجی بوفون(ایتالیا)

جان لوئیجی بوفون؛ نامی که برای همیشه در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند. بوفون در جام‌جهانی برزیل برای آخرین بار وظیفه حراست از قفس توری لاجوردی‌پوشان را بر‌عهده خواهد داشت.‌ البته خودش می خواهد بازهم بازی کند اما بعید است که در رقابت های 2018 او را ببینیم.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز