تبیان، دستیار زندگی
ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از دوری یک‌ ماهه(حضور در اردوهای تدارکاتی و همچنین‌4 دیدار در لیگ جهانی 2014)، بامداد دوشنبه درحالی به ایران برگشتند که از مجموع 4 دیدار برگزارشده‌شان در لیگ جهانی‌2 شکست مقابل ایتالیا تجربه کردند اما در‌2 بازی مقابل برزیل 4 ام
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کار سخت والیبال در میزبانی از بزرگان


ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از دوری یک‌ ماهه(حضور در اردوهای تدارکاتی و همچنین‌4 دیدار در لیگ جهانی 2014)، بامداد دوشنبه درحالی به ایران برگشتند که از مجموع 4 دیدار برگزارشده‌شان در لیگ جهانی‌2 شکست مقابل ایتالیا تجربه کردند اما در‌2 بازی مقابل برزیل 4 امتیاز گرفتند تا حالا مهیای میزبانی از برزیل، ایتالیا و لهستان شوند.
والیبال

اولین بازی خانگی ایران ساعت‌21 ‌جمعه این هفته مقابل برزیل خواهد بود. شاگردان برناردو رزنده که در بازی اول مقابل ایران یک امتیاز تقدیم شاگردان کواچ کردند در بازی دوم هم حرفی مقابل بلندقامتان ایران نداشتند تا 3- صفر در خانه خود مغلوب ایران شوند. با باخت سنگینی که مردان سرزمین قهوه در خاک خودشان مقابل ایران تجربه کردند حالا این انتظار از ملی‌پوشان والیبال ایران می‌رود که در خاک خودمان هم قهرمان‌9 دوره لیگ جهانی و پرافتخارترین تیم جهان را مغلوب کنند و البته انتقام باخت از ایتالیا را هم بگیرند. اما بلندقامتان ایران تاکید دارند در بازی‌های خانگی ایران امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.

غلامی: در تهران کارمان سخت‌تر است

عادل غلامی سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران درمورد میزبانی از تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان می‌گوید: «بازی‌های داخل خانه سخت‌تر است،‌ چراکه همه توقع برد دارند‌‌، چون برزیل به عنوان قهرمان جهان و المپیک را در خانه خودش شکست دادیم و کار بزرگی کردیم.» غلامی در واکنش به شانس صعود ایران به مرحله بعدی لیگ جهانی هم می‌گوید: «در حال‌حاضر زود است در مورد صعود یا عدم صعود تیم ملی والیبال به دور بعد صحبت کنیم. فعلا‌ مانند سال گذشته دنبال خوب بازی کردن هستیم و بدون‌شک در‌کنار این موضوع نتیجه هم حاصل می‌شود. نتیجه این نیست که از گروه خود صعود کنیم، بلکه نتیجه پیشرفت والیبال ایران است.» او نظر جالبی هم درباره ولاسکو دارد: «ولاسکو زحمات زیادی برای والیبال ایران کشید، اما باید قبول کنیم که ولاسکو هم در‌کنار والیبال ایران احیا شد. نشان دادیم که والیبال ایران هم بدون ولاسکو هر مقامی بخواهد می‌تواند کسب کند.»

معروف: تصور نکنید برزیل برای باخت به ایران می‌آید

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال درباره بازی با برزیل در تهران می‌گوید: «تیم‌هایی که در تهران با آن‌ها بازی داریم تیم‌هایی هستند که تجربه بازی در همه کشورهای دنیا در میان انبوه تماشاگران را دارند. درست است که نوع تماشاگران ایرانی با سایر جهان فرق می‌کند، اما نباید تصور کنیم‌ برزیل به ایران بیاید و ببازد، اصلا چنین چیزی نمی‌تواند صحت داشته باشد تا جایی‌که من به یاد دارم برزیل همیشه در لحظات آخر حتی شانس صعود به جام‌جهانی را نداشته، اما تا آخر این امتیاز را کسب کرده، حالا هم آن‌ها بازیکنان با‌تجربه‌ای دارند و می‌توانند روند مسابقه را عوض کنند، برزیل قهرمان المپیک شده و توانایی کنترل مسابقه را دارد. تنها کاری که از دست ما برابر برزیل بر‌می‌آید، این است که بازی خودمان را در تهران کم‌اشتباه انجام دهیم.» او ادامه می‌دهد: «باخت در ایتالیا و برد در برزیل هیچ‌کدام نمی‌تواند از حالا نشان‌دهنده صعود و یا عدم صعود تیم ملی والیبال باشد.»

عادل غلامی سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران درمورد میزبانی از تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان می‌گوید: «بازی‌های داخل خانه سخت‌تر است،‌ چراکه همه توقع برد دارند‌‌، چون برزیل به عنوان قهرمان جهان و المپیک را در خانه خودش شکست دادیم و کار بزرگی کردیم.»

موسوی: می‌خواستیم از زیر سایه ولاسکو خارج شویم

سید‌محمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی که تصمیم گرفته در لیگ جهانی امسال با پیراهنی به نام «سید» برای تیم ملی کشورش بازی کند، تاکید دارد تمام تلاش تیم ملی والیبال این است که از زیر سایه ولاسکو خارج شود: «ولاسکو کارهای بزرگی برای والیبال ایران کرد و اعتماد به نفس زیادی به بازیکنان منتقل کرد، اما تمام تیم آن‌گونه که در رسانه‌ها مطرح می‌شد ولاسکو نبود. زمان خداحافظی مانند یک قهرمان او را بدرقه کردند، اما واقعیت این بود که کنار ولاسکو بازیکنانی هم بودند. این موضوع تاثیر زیادی روی من گذاشته بود و مطبوعات ما را زیر سایه ولاسکو بردند و حالا می‌خواستیم از زیر سایه او خارج شویم.» او درباره میزبانی ایران از‌ 6 بازی مقابل برزیل، ایتالیا و لهستان هم می‌گوید: «به‌هر حال 6 بازی را میزبان هستیم و بدون‌شک در مسابقاتی که میزبان هستیم می‌توانیم عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. باید استرسی که از سوی تماشاگران منتقل می‌شود را کنترل کرده و به انرژی مثبت تبدیلش کنیم. اگر از برزیل امتیاز بگیریم صعودمان به مرحله نهایی قطعی خواهد شد.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان ورزشی