تبیان، دستیار زندگی
زهرا نعمتی اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پارالمپیک و المپیک در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل متحد بر ارتقاء حقوق معلولین در سراسر جهان تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور زهرا نعمتی در کنفرانس سازمان ملل


زهرا نعمتی اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پارالمپیک و المپیک در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل متحد بر ارتقاء حقوق معلولین در سراسر جهان تاکید کرد.

زهرا نعمتی

زهرا نعمتی اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پاراالمپیک و المپیک ایران که بعنوان میهمان کنفرانس سالانه اعضای کنوانسیون معلولین به نیویورک سفر کرده است، صبح روز دوشنبه در جلسه نشست مطبوعاتی قبل از شروع کارگروه های این کنفرانس شرکت کرد.

در آغاز این جلسه که با حضور سفیر کنیا بعنوان رئیس اجلاس سالانه و همچنین رئیس دبیرخانه کنوانسیون معلولین و با شرکت جمعی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها ترتیب یافته بود ، ابتدا یکی از مسئولین بخش اطلاع رسانی سازمان ملل ضمن معرفی نعمتی، کسب مدال طلا توسط وی بعنوان اولین زن ایرانی را موفقیتی تاریخی توصیف کرد که نه تنها برای زنان و دختران ایرانی بلکه برای تمام زنان و دختران فراسوی مرزهای ایران الهام بخش بوده است.

در این جلسه همچنین نعمتی در سخنانی پس از سفیر کنیا و رئیس دبیرخانه کنوانسیون معلولین ابتدا خلاصه ای از چگونگی دستیابی به مدال طلای پارالمپیک لندن در سال 2012 و کسب جایزه ورزشکار نمونه المپیک توسط بنیاد اسپورت آکورد در سال 2013 را برای حضار ارائه نمود و سپس بر این نکته تاکید کرد که ورزش یکی از بهترین راه های غلبه بر معلولیت است و رمز موفقیت خود را در این دانست که هرگز تسلیم معلولیت نشده است.

وی همچنین در بخش پرسش و پاسخ نیز در پاسخ به این سوال در خصوص وضعیت زنان و دختران معلول و نیز امکانات لازم برای افزایش قابلیت های دسترسی برای معلولین در ایران گفت: زنان و دختران معلول در ایران نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند و هر روز به پیشرفت های قابل توجهی دست می یابند

نعمتی در ادامه اظهار داشت: اکنون در مقطع زمانی مهمی بسر می بریم چراکه سازمان ملل متحد موضوع دستور کار توسعه پس از 2015 را در برنامه خود قرار داده و لازم است مسئله معلولین بطور جدی مدنظر قرار گیرد. وی در همین رابطه تاکید کرد که درخواستی از سوی کشورهای مذاکره کننده در دستورکار توسعه قرار دارد و آن اینست که دسترسی معلولین به کلیه امکانات فعالیت عادی در تمام شهرهای جهان تا سال 2030 فراهم شده و همچنین فرصت برابر برای اشتغال کامل و مناسب معلولین تا سال 2030 مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در بخش پرسش و پاسخ نیز در پاسخ به این سوال در خصوص وضعیت زنان و دختران معلول و نیز امکانات لازم برای افزایش قابلیت های دسترسی برای معلولین در ایران گفت: زنان و دختران معلول در ایران نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارند و هر روز به پیشرفت های قابل توجهی دست می یابند.

وی افزود: هیچ کشوری در جهان در زمینه قابلیت دسترسی برای معلولین بی نقص نیست و در جمهوری اسلامی ایران نیز مسیر پیشرفت در این خصوص ادامه دارد.

بخش ورزشی تبیان

منبع:  ایسنا