تبیان، دستیار زندگی
پژوهش‌سراهای دانش آموزی با ضرورت پژوهش‌محور کردن و غنی‌سازی مدارس مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا شرایط لازم برای حضور فعال دانش اموزان و معلمان در پژوهش‌سراها ایجاد شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدول مواد درسی پایه هشتم و نهم اعلام شد.

جدول مواد درسی پایه هشتم و نهم اعلام شد


 مهدی نوید ادهم  دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بررسی پژوهش‌سراهای دانش آموزی اظهار داشت: پژوهش‌سراهای دانش آموزی با ضرورت پژوهش‌محور کردن و غنی‌سازی مدارس مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا شرایط لازم برای حضور فعال دانش اموزان و معلمان در پژوهش‌سراها ایجاد شود.


درس آمادگی دفاعی جایگزین تفکر و سبک زندگی در کلاس نهم

وی با اشاره به تصویب جدول مواد درسی پایه هشتم و نهم در شورای عالی آموزش و پرورش افزود: جدول مواد درسی پایه هفتم که مصوب هشتصد و هشتادمین جلس شورا بود برای پایه و هشتم و نهم نیز ادامه می‌یابد با این تفاوت که در پایه نهم به جای درس تفکر و سبک زندگی درس آمادگی دفاعی را داریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص جدول مواد درسی پایه هفتم و هشتم گفت: قرآن دوساعت، معارف اسلامی دو ساعت، زبان فارسی 4 ساعت، عربی دو ساعت ، زبان خارجی دو ساعت، علوم تجربی سه ساعت، ریاضیات 4 ساعت، تربیت بدنی وسلامت دو ساعت، مطالعات اجتماعی 3 ساعت، فرهنگ و هنر دو ساعت، کارو فناوری دو ساعت، تفکر و سبک زندگی دو ساعت جدول مواد درسی پایه هشتم را تشکیل می‌دهد که در مجموع این دروس 30 ساعت در هفته تدریس می‌شوند.

نوید ادهم در خصوص جدول مواد درسی پایه نهم عنوان کرد: قرآن، معارف اسلامی، زبان فارسی، عربی، زبان خارجی، علوم تجربی، ریاضیات، تربیت بدنی و سلامت، مطالعات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کار و فناوری و آمادگی دفاعی جدول مواد درسی پایه نهم تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: در پایه نهم همان دروس پایه هفتم و هشتم را داریم با این تفاوت که به جای درس تفکر و سبک زندگی درس آمادگی دفاعی متناسب با جنسیت دانش آموزان تدریس می‌شود.


منبع: آموزش و پرورش کل

بخش سفیران تبیان