تبیان، دستیار زندگی
کلاه قرمزی با حاشیه ها نفس می کشد! این بار مساله بر سرپخش ویژه برنامه جام جهانی آن ها است؛ تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی ؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم کلاه قرمزی


کلاه قرمزی با حاشیه ها نفس می کشد! این بار مساله بر سرپخش ویژه برنامه جام جهانی آن ها است؛ تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی ؟

باز هم کلاه قرمزی

بعد از این که پوسترهای کلاه قرمزی در سطح شهر پخش شد یکی از روزنامه ها این گونه نوشت: در حالیكه مدیر گروه كودك شبكه دو از پخش قسمت ویژه جام جهانی كلاه قرمزی در شب بازی ایران و آرژانتین خبر داده بود، این قسمت پیش از پخش تلویزیونی وارد شبكه نمایش خانگی شد.

حمید مدرسی قسمت ویژه جام جهانی كلاه قرمزی را قبل از پخش از تلویزیون ، در شبكه نمایش خانگی توزیع می كند. نكته قابل توجه پوسترها و كاوری است كه برای نسخه دی وی دی این سریال طراحی شده است. در كاور این مجموعه، كلاه قرمزی با لباسی متفاوت از آنچه كه سال هاست او را با آن می شناسیم دیده می شود. در واقع به مناسبت جام جهانی او دیگر لباس همیشگی اش كه همان پلیور آبی راراه معروف است را به تن ندارد و در عوض پیراهن شماره 16 تیم ملی را كه متعلق به رضا قوچان نژاد است بر تن كرده است. در بخش دیگری از این‌كاور هم عروسك جیگر و ببعی با توپ جام جهانی كه معروف به برازوكاست دیده می شوند. دیگر شخصیت های معروف این برنامه یعنی فامیل دور و پسر عمه زا هم در این پوستر حضور دارند. آرم جام جهانی برزیل و سمبل این بازیها كه موچه خواری است به نام «فولكو» هم در پوستر «كلاه قرمزی و جام جهانی» دیده می شود. اما نكته مبهم در خصوص این مجموعه ، پخش آن در شبكه نمایش خانگی پیش از پخش تلویزیونی است. آنطوریكه سایت های خبری اعلام كرده اند قرار است این قسمت كه پروانه نمایش آن مدتی پیش صادر شد، دو روز قبل از آغاز جام جهانی وارد بازار شود. این اتفاق در حالی می افتد كه در زمان تولید این قسمت از مجموعه «كلاه قرمزی» علی زارعان مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه دو در گفت و گویی اعلام كرد كه قرار است این قسمت برای تلویزیون تولید شود. او حتی زمان پخش آن را هم اعلام كرد. طبق اعلام مدیر گروه كودك قرار بر این بود كه این قسمت ویژه در شب بازی ایران و آرژانتین، یعنی سی ام خرداد ماه روی آنتن شبكه دو برود. حالا با اتفاقاتی كه افتاده قسمت مخصوص به جام جهانی ده روز قبل از وعده مدیر گروه و پیش از آنكه از تلویزیون پخش شود وارد شبكه نمایش خانگی می شود. اما ماجرای این قسمت از كلاه قرمزی براین اساس است كه «فامیل دور» تصمیم می گیرد برای دیدن بازی های جام جهانی راهی برزیل شود، در این راه دیگر شخصیت های مجموعه هم با او همراه می شوند، اما .....

حمید مدرسی تهیه كننده سریال «كلاه قرمزی» بلافاصله در گفت و گویی با صراحت عنوان كرد كه قرار است ابتدا قسمت ویژه كلاه قرمزی از تلویزیون پخش شود و بعد وارد شبكه نمایش خانگی شود.

اول تلویزیون بعدا شبکه نمایش خانگی

حمید مدرسی تهیه كننده سریال «كلاه قرمزی» بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد او در گفت و گویی با صراحت عنوان كرد كه قرار است ابتدا قسمت ویژه كلاه قرمزی از تلویزیون پخش شود و بعد وارد شبكه نمایش خانگی شود. مدرسی همچنین اعلام كرده كه ما فقط از پوستر این قسمت رونمایی كرده‌ایم و قصد انتشار آن تا قبل از پخش از تلویزیون را نداریم. البته او در حالی این قضیه را مطرح كرده كه روز یكشنبه فارس ضمن انتشارپوستر نسخه نمایش خانگی «كلاه قرمزی» خبر داد كه قرار است این قسمت، از سه شنبه بیستم خرداد ماه وارد شبكه نمایش خانگی شود.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: هفت صبح/ایسنا/فارس