تبیان، دستیار زندگی
"عبادت و روزه" ، اینها 2 اصل اساسی هستند که مسلمانان درماه روزه (رمضان) از آنها پیروی می کنند. برای ورزشکاران حرفه ای این موضوع می تواند سخت باشد. بخش ورزشی شبکه تلویزیونی ARD در این باره با بازیکنان، مربیان و پزشکان گفتگو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزه داران بوندسلیگا


"عبادت و روزه" ، اینها 2 اصل اساسی هستند که مسلمانان درماه روزه (رمضان) از آنها پیروی می کنند. برای ورزشکاران حرفه ای این موضوع می تواند سخت باشد.

بخش ورزشی شبکه تلویزیونی ARD در این باره با بازیکنان، مربیان و پزشکان گفتگو کرده است. در این گزارش آمده: "مهدی مهدوی کیا ایرانی است و برای باشگاه هامبورگ بازی می کند. این مسلمان از یکشنبه 24 سپتامبر 2006 قواعد ماه رمضان را رعایت می کند. در این ماه میان طلوع خورشید و غروب آن چیزی خورده نخواهد شد. از آشامیدن هم خبری نیست.

اگرچه این ایرانی در سال گذشته در دوران ماه رمضان عملکرد خوبی از خود نشان داد، با این حال او تاکید دارد که رمضان ماه سختی است. مهدوی کیا می گوید: هنگامی که یک یا دو مرحله تمرین در برنامه روزانه قرار دارد، روزه شکسته می شود، ولی در سایر مواقع این امر رعایت می شود."

توماس دال، سر مربی مهدوی کیا در هامبورگ در این باره می گوید: مهدی اکنون 7 سال است که در هامبورگ بازی می کند. او خود می داند که چه چیزی برای او خوب است، کی باید بخورد و چه زمانی وقفه در غذا خوردن مناسب تر است.

با این حال برادران مسلمان و ترک تبار آلتین توپ در شالکه هم در روزهای مرخصی و آزاد از این دستور اسلامی تبعیت می کنند. عبدالعزیز آهانفوف، مهاجم مسلمان و مراکشی آرمینیا بیلفیلد در این باره می گوید: " می خواهم بعد از مرگم به بهشت بروم، برای همین هم هیچ استثنایی در این مورد قائل نمی شوم."

واکنش مربیان به این دستور اسلامی چیست؟ رودی بومر از مربیان بوندسلیگا بارها با بازیکنان مسلمان کار کرده است. او فصل پیش در ساربروکن 4 بازیکن مسلمان داشت که روزه می گرفتند. او با وجود همه دشواری ها می گوید که باید به مذهب احترام گذاشت!

چند خبر در مورد تغذیه در ماه رمضان