تبیان، دستیار زندگی
کارشناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از راهیابی چهار دانش آموز این شهرستان به مرحله کشوری چهارمین جشنواره پژوهش های علمی جابر ابن حیان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهار دانش آموز کاشانی به جشنواره جابربن حیان راه یافتند.

چهار دانش آموز کاشانی به جشنواره جابربن حیان راه یافتند


کارشناس تکنولوژی آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از راهیابی چهار دانش آموز این شهرستان به مرحله کشوری چهارمین جشنواره پژوهش های علمی "جابر ابن حیان" خبر داد.


زینت طوطیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره جابربن حیان، با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان در مدارس ابتدایی از سال 88 عملیاتی شد.

بگفته وی، "سالار اصفهانی" و "علی اکبر ستار" با طرح "یک آزمایش خنک کننده" و "پرهام بلوکی" و "علیرضا رمضانی" با طرح "آزمایش شگفتی های صدف" چهار دانش آموزی هستند که پس از کسب رتبه برتر استان اصفهان به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

در جشنواره امسال یکهزار و 500 طرح از 105 دبستان در رشته های طبقه بندی و جمع آوری، نمایش علمی، تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش و مدل شرکت داشتند که 400 طرح به مرحله نمایشگاه شهرستان کاشان راه یافت.

وی افزود: در جشنواره امسال یکهزار و 500 طرح از 105 دبستان در رشته های طبقه بندی و جمع آوری، نمایش علمی، تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش و مدل شرکت داشتند که 400 طرح به مرحله نمایشگاه شهرستان کاشان راه یافت.

طوطیان گفت: پس از داوری آثار نمایشگاهی، 21 طرح به مرحله استانی رسید که افزون بر دو طرح یاد شده، سه طرح دیگر شامل "نمایش علمی تجزیه آب" با مشارکت فاطمه سربلوکی و فاطمه غلامیان، " آزمایش یک ماده شکمو" توسط "فریبا گلستانی" و "فرزانه شاه ولی" و "آزمایش دانه های زرنگ و تنبل"، "فاطمه عظیمی" و "الهام بوشهری" در نمایشگاه استان اصفهان برگزیده شد.

مرحله کشوری این جشنواره تابستان امسال برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان