تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با برگزاری جشنواره آموزش موسیقی و تک نوازی برای دانش آموزان، از به وجود آمدن حساسیت ها در امور تربیتی پیشگیری می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش موسیقی و تک نوازی برای دانش آموزان فراخوان می شود.

آموزش موسیقی و تک نوازی برای دانش آموزان فراخوان می شود


معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با برگزاری جشنواره آموزش موسیقی و تک نوازی برای دانش آموزان، از به وجود آمدن حساسیت ها در امور تربیتی پیشگیری می کنیم.


حجت الاسلام علی انصاری اظهار کرد: زمانی که با دانش آموزان درباره نیازسنجی هایشان صحبت می کنیم، بسیاری از آن ها در حوزه موسیقی در مراکز ارشاد و حوزه هنری فعالیت دارند.

وی افزود: این دانش آموزان باید در قالب جشنواره ها دیده شده و رقابت کنند زیرا دارای استعدادهای خوبی هستند. در بخشنامه مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر، یکی از آیتم های آن بحث تک نوازی دیده شده است.

وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی هستیم که یک فراخوان جشنواره ای داشته باشیم و آثار دانش آموزان را در رشته های مجاز به صورت مجزا برای 3 مقطع به نمایش بکشانیم.

انصاری اضافه کرد: در این جشنواره نیز باید داورانی وجود داشته تا آثار را انتخاب کنند زیرا برای نخستین بار این مطلب برای برگزاری در حال برنامه ریزی است.

هدف برگزاری برنامه ها آموزش موسیقی سنتی و آواهای محلی به دانش آموزان است همچنین جذب آن ها برای غنی سازی کردن و شکوفایی استعدادهای آن ها از اهداف ما است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه باید در راه امور تربیتی آرام پیش رفت، گفت: برای جلوگیری از حساسیت ها در امور تربیتی باید آرام در راه تربیتی گام برداشت و ضرورت گرفتن عرصه از دشمن در حوزه فرهنگ، بررسی نیازها و ظرفیت دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در این عرصه فعالیت می کنند باید تشویق شده تا از الگوسازی دشمنان جلوگیری شود. هدف برگزاری برنامه ها آموزش موسیقی سنتی و آواهای محلی به دانش آموزان است همچنین جذب آن ها برای غنی سازی کردن و شکوفایی استعدادهای آن ها از اهداف ما است.

انصاری اذعان داشت: در این مسیر اندیشه های دانش آموزان باز شده و باید متولیان امر خدمات لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

به گفته وی جشنواره در حوزه موسیقی و تک نوازی فراخوان شده و بسته به میزان آن، برگزاری این جشنواره در مقاطع مشخص خواهند شد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان