تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون جهانی چوگان تاکید کرد تاریخچه آذربایجان به چوگان نمی خورد و بر کسی پوشیده نیست که ایران مهد چوگان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس فدراسیون جهانی :

ایران مهد چوگان است


رئیس فدراسیون جهانی چوگان تاکید کرد تاریخچه آذربایجان به چوگان نمی‌خورد و بر کسی پوشیده نیست که ایران مهد چوگان است.


چوگان

ریچارد خلیل رئیس فدراسیون جهانی چوگان در دیدار با وزیر ورزش و جوانان و حضور هیات رئیسه این فدراسیون در ایران گفت: خوشحالم که در ایران هستیم، فدراسیون جهانی چوگان 89 عضو دارد که ایران مهمترین آن به شمار می‌رود چراکه مهد چوگان در جهان شناخته می‌شود. امیدواریم با حمایت فدراسیون ایران و وزارت ورزش گام‌های بهتری برداریم.

وی ادامه داد: یکی از رویدادهای مهم را در ایران شاهد هستیم که در این رقابت ورزشکارانی از عمان، آمریکا، استرالیا، آرژانتین و اسپانیا حضور دارند. همچنین رویدادهایی را هم در بخش بانوان خواهیم داشت که یکی از برنامه‌های توسعه‌ای ما به شمار می‌رود شعار حضور و ماموریت ما هم در ایران همکاری و درک متقابل است.

رئیس فدراسیون جهانی چوگان با اشاره به برگزاری هشتاد و سومین رقابت جهانی چوگان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که این رویداد را برگزار می‌کنیم ایلخانی زاده رئیس فدراسیون بوده که برنامه‌هایی برای توسعه این رشته داشته است نه‌تنها برگزاری این مسابقه بلکه نشان‌دادن تاریخچه هزار ساله ایران به جهان از برنامه‌های ما است که نشان دهیم ایران مهد چوگان است.

ریچارد خلیل در پاسخ به سوالی درباره اینکه این رشته به نام آذربایجان ثبت شده در حالی که مهد چوگان در ایران است و شما چگونه این مشکل را حل می‌کنید تصریح کرد: درباره این موضوع سوءتفاهماتی وجود داشت خودم در باکو بودم بعد از آن هم از ایلخانی‌زاده دعوت کردیم به آرژانتین بیاید شاید این سوءتفاهم به دلیل این بود که آذربایجان در گذشته بخشی از ایران بوده است با توجه به تلاش‌هایی که داشتیم این سوءتفاهمات برطرف شده و حالا همه ایران را به عنوان مهد چوگان می‌شناسند. بر کسی پوشیده نیست که ایران نه‌تنها مهد چوگان به شمار می‌رود بلکه مهد تمدن است. آذربایجان اذعان کرده مهد چوگان نیست چون تاریخچه آن به این رشته نمی‌خورد.

رئیس فدراسیون جهانی چوگان با اشاره به برگزاری هشتاد و سومین رقابت جهانی چوگان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که این رویداد را برگزار می‌کنیم ایلخانی زاده رئیس فدراسیون بوده که برنامه‌هایی برای توسعه این رشته داشته است نه‌تنها برگزاری این مسابقه بلکه نشان‌دادن تاریخچه هزار ساله ایران به جهان از برنامه‌های ما است که نشان دهیم ایران مهد چوگان است

رئیس فدراسیون جهانی چوگان در ادامه درباره برنامه‌های فدراسیون جهانی برای کرسی‌های جهانی ایران اظهار داشت: برنامه‌ای که فدراسیون جهانی شروع کرده این است که سرگروهی را به ایران بدهد تا تمام رویدادهایی که در این منطقه برگزار می‌شود با مدیریت ایران باشد. به قزاقستان، کویت و عمان قرار است دعوتنامه ارسال شود، قصد داریم با توجه به قدمت ایران این مسئولیت را بر عهده کشور شما بگذاریم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون چوگان