تبیان، دستیار زندگی
مسابقات تنیس دیویس کاپ منطقه آسیا- اقیانوسیه در گروه سوم و چهارم از روز دوشنبه به میزبانی ایران آغاز می شود. ایران که در گروه سوم این رقابت ها قرار دارد، در تلاش است تا در پایان رقابت با تنیسورهای 7 کشور شرکت‌کننده به گروه دوم صعود کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت تنیسورهای ایران با 7 کشور


مسابقات تنیس دیویس کاپ منطقه آسیا- اقیانوسیه در گروه سوم و چهارم از روز دوشنبه به میزبانی ایران آغاز می شود. ایران که در گروه سوم این رقابت ها قرار دارد، در تلاش است تا در پایان رقابت با تنیسورهای 7 کشور شرکت‌کننده به گروه دوم صعود کند.

ایران در حالی میزبانی همزمان مسابقات تنیس دیویس کاپ منطقه آسیا- اقیانوسیه در گروه سوم و چهارم را برعهده گرفته که 2 سال پیش نیز برگزارکننده این رقابت ها بود.

دیدارهای تیم‌های شرکت‌کننده در گروه سوم و چهارم مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه از روز سه‌شنبه به طور همزمان در تهران و در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز می‌شود. ایران که در گروه سوم این مسابقات قرار دارد، باید دیدارهای خود را مقابل 7 تیم کامبوج، مالزی، سنگاپور، امارات، سوریه، لبنان و ترکمنستان برگزار کند.

تنیس

در پایان دیدارهای گروه سوم مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه دو تیم به گروه دوم این رقابت‌ها صعود کرده و دو تیم قعرنشین نیز به گروه چهارم سقوط می کنند. تنیسورهای ایران در تلاش هستند پس از سال ها بتوانند سهمیه لازم برای صعود به دسته دوم این مسابقات را برگزار کنند.

انوشا شاهقلی، شاهین خالدان، امید سوری و حمیدرضا نداف بازیکنان تیم ملی تنیس ایران را در مسابقات گروه سوم منطقه آسیا و اقیانوسیه تشکیل می دهند. این تنیسورها زیر نظر سعید احمدوند دیدارهای خود برابر حریفانشان را برگزار می کنند تا بتوانند در پایان به دسته دوم صعود کنند.

ایران در طول تاریخ دو بار تاکنون موفق به حضور در گروه دوم مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا- اقیانوسیه شده است.

در آستانه آغاز مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه در گروه سه و چهار، مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس امروز یکشنبه طی نشست خبری در مورد این رقابت‌ها و برخی دیگر از مسائل مربوط به تنیس صحبت کرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است مسابقات تنیس در گروه سوم و چهارم به میزبانی ایران برگزار می‌شود و این اتفاق بزرگی است، اظهار داشت: در قالب این رقابت‌ها در مجموع میزبان 18 کشور هستیم. 10 تیم در گروه چهار قرار دارند و دیدارهای گروه سوم هم با حضور 8 تیم برگزار می‌شود. رقابت‌های این دو گروه به ترتیب دوشنبه و سه‌شنبه آغاز می‌شود.

رئیس فدراسیون تنیس با بیان اینکه در رقابت با بحرین و امارات موفق به کسب میزبانی شدیم، خاطر نشان کرد: طی چند سال گذشته سعی و تلاش ما برگزاری مسابقات باکیفیت بوده است. البته بودجه خاصی به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اختصاص پیدا می‌کند که آن هم صرف رویدادهای خاص و بیشتر رشته‌های مدال آور می‌شود. اگر من هم بودم این بودجه را صرف رشته‌هایی می‌کردم که مدال‌آور هستند و این طبیعی است.

شایسته تاکید کرد: رشته‌هایی مانند تنیس به هر طریق که عمل کنند نتایجی در حد مدال‌آوری و اهتزاز پرچم ایران به دست نمی‌آورند. بنابراین ما به ناچار به سمت درآمدزایی باید برویم. البته در اساسنامه فدراسیون‌ها 12 فاکتور برای درآمدزایی وجود دارد که معمولا فقط از یک فاکتور آن استفاده می‌کنیم، در حالی که باید برای بهره بردن از سایر فاکتورها هم تلاش داشته باشیم، ضمن اینکه ما در فدراسیون تنیس وظیفه داریم به گونه‌ای تلاش کنیم که اتکای‌مان به وزارت ورزش کم شود.

در آستانه آغاز مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه در گروه سه و چهار، مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس امروز یکشنبه طی نشست خبری در مورد این رقابت‌ها و برخی دیگر از مسائل مربوط به تنیس صحبت کرد

وی با اشاره به برگزاری 6 هفته مسابقات فیوچرز در هفته‌های پایانی و آغازین سال گذشته و امسال گفت: برگزاری مسابقات هزینه زیادی دارد، اما ما همواره بخش خصوصی را کنار خودمان داشته‌ایم. برای همین مسابقات فیوچرز 60 هزار دلار هزینه شد، اما با کمک بخش خصوصی آن را به بهترین نحو برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون تنیس با بیان اینکه کیفیت میزبانی و برگزاری مسابقات فیوچرز مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: کار جمعی یکی از مشکلات ورزش است و مشکل دیگر ما مربوط به شفافیت است، در حالی که عملکرد شفاف و مسائل فنی و مالی می‌تواند باعث پیشرفت و کمک شود.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: البته در وهله اول بازی خوب و زیبا از طرف ملی‌پوشان برای‌مان مهم است و اینکه بازیکنان ثابت کنند تمرین و تلاش داشته‌اند و در کنار آن علاقه مند هستیم به گروه دوم صعود کنیم و موقعیت خود را در این گروه به گونه‌ای حفظ کنیم که بتوانیم به گروه‌های بالاتر هم راه یابیم.

شایسته در مورد پرسشی مبنی بر عدم تعامل فدراسیون تنیس با استان‌ها گفت: خوب است اطلاعات خود را در این مورد به ما هم بدهید تا آگاه شویم. ما 31 استان داریم که بر حسب امکانات و نوع کار با برخی از آنها کمتر و با برخی دیگر تعامل داریم، اما در کل با همه استان‌ها در تعامل کامل هستیم و برگزاری خیلی از رقابت‌ها و اجرای برنامه‌های بسیار موید همین مطلب است.

وی در مورد دلیل حضور کم تماشاگران بیان کرد: وقتی نتیجه گیری در یک رویداد خوب باشد علاقه مندی در آن رشته زیاد می‌شود و به تبع تماشاگران هم بیشتر جذب می‌شوند. امیدواریم نتایجی در تنیس رقم بخورد که علاقه مندی در این رشته را بیشتر و به واسطه آن تماشاگران را هم بیشتر کند.

تنیس

شانس اصلی صعود از گروه سوم تنیس دیویس کاپ هستیم

سرمربی تیم ملی تنیس با تاکید بر آمادگی بازیکنان این تیم برای حضور در مسابقات دسته سوم دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه گفت: یکی از شانس‌های مسلم برای صعود از این گروه هستیم اما نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم.

سرمربی تیم ملی تنیس در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت این تیم برای حضور در مسابقات دسته سوم دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه اظهارداشت: شرایط تیم و بازیکنان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. یکسری ضعف‌ها داشتیم که آنها را برطرف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی تنیس ایران سال گذشته به خاطر برخی مسائل از صعود به دسته دوم رقابت‌های دیویس کاپ بازماند، ادامه داد: در همین راستا روی بحث روانی هم خیلی کار کردیم تا از این حیث هم ملی‌پوشان آماده حضور در مسابقات شوند.

سعید احمدوند در رابطه با پیش‌بینی که از حضور در این دوره مسابقات دیویس کاپ آسیا - اقیانوسیه در دسته سوم دارد، گفت: البته نمی‌توانم نتیجه این مسابقات را پیش‌بینی کنم. روی تمام مواردی که باید مانند مسائل تاکتیکی و ضعف‌ها کار کردیم اما نتیجه قابل پیش‌بینی نیست اما در عین حال این را می‌توانم بگویم که یکی از شانس‌های مسلم صعود هستیم.

سرمربی تیم ملی تنیس در مورد دلایل دعوت از معدنچی و خط زدن دوباره از این بازیکن اینگونه توضیح داد: مصدومیت حمیدرضا نداف دلیلی شد برای اینکه از معدنچی دعوت کنیم و خط خوردنش هم به این دلیل انجام شد که مصدومیت نداف برطرف شده بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر