تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 5/2 كیلو زردآلوی تقریباً سفت 5/1 شكر 2 لیوان آب 2 قاشق غذا خوری آبلیمو طرز تهیه: زردآلوها را شسته وهسته آنها را با دقت درآورید و كنار بگذارید . شكر را با 2 لیوان آب بگذارید بجوشد. وقتی شربت قوام آمد، بگذارید تا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مربای زردآلو

مواد لازم:

5/2 كیلو

زردآلوی تقریباً سفت

5/1

شكر

2 لیوان

آب

2 قاشق غذا خوری

آبلیمو

طرز تهیه:

زردآلوها را شسته وهسته آنها را با دقت درآورید و كنار بگذارید . شكر را با 2 لیوان آب بگذارید بجوشد. وقتی شربت قوام آمد، بگذارید تا خنك شود. سپس زردآلوها را درشربت بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم و یكنواخت قراردهید تا شربت بجوشد و زردآلوها بپزد ولی له نشود. در انتها آبلیمو را هم اضافه كنید و بعد از قوام آمدن شربت، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مربا خنك شود. سپس آن را در شیشه ریخته و در یخچال نگهدارید.

نكات تغذیه ای :

همان طوری كه در مطلب تغذیه ای مربوط به خواص زردآلو در همین سایت اشاره شد، زرد آلو برای تقویت سیستم ایمنی بدن، نوسازی پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی مفید است. همچنین به علت دارا بودن بتاكاروتن به عنوان پیش ساز ویتامینA ، در تقویت بینایی مؤثر است و باعث دید بهترحتی در تاریكی می شود. بنابراین اگر احساس می كنید شب ها و در طلوع آفتاب خوب نمی توانید ببینید، زرد آلوی بیشتری مصرف كنید. البته هر ماده غذایی باید به مقدار مناسب و متعادل مصرف شود .

بعضی اوقات خوردن زرد آلوی خام نفخ آور است و علاج نفخ آن، خوردن هسته زرد آلوی شیرین می باشد ولی پخته شده آن مشكلی ایجاد نمی كند.

همچنین بایستی از زیاده روی در مصرف زرد آلو خودداری نمود ، زیرا مصرف زیاد آن، باعث اختلال در هضم  و یا به هم خوردگی عمل روده می شود و در نتیجه فرد به اسهال مبتلا می گردد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.