تبیان، دستیار زندگی
سرویس‌های خوب ایران کاملا دریافت حریف را مختل کرده بود. سرویس‌های موجی آرمین تشکری همچنان برای دریافت‌کننده‌های برزیل کابوس بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماسه والیبال در خاک برزیل

لیگ برتر والیبال

سرویس‌های خوب ایران کاملا دریافت حریف را مختل کرده بود. سرویس‌های موجی آرمین تشکری همچنان برای دریافت‌کننده‌های برزیل کابوس بود.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود برابر برزیل در لیگ جهانی با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال برای دومین بار به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت. بازی نخست این دو تیم با نتیجه 3 بر 2 به سود میزبان پایان یافته بود و بازیکنان ایران برای جبران نتیجه بازی قبل و تنها برای پیروزی برابر حریف خود به میدان رفته بودند.

تیم ایران با پیراهن سرخ و با ترکیب شهرام محمودی، سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، آرمین تشکری، فرهاد قائمی و عبدالرضا علیزاده بازی را آغاز کرد. در مقابل برزیلی‌ها با ترکیب جونیور سانتوس، لئوناردو نووس، لوکارلی، ساتکامپ، سیلوا، الویرا، پدریرا کار را آغاز کردند.

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25- 18، 25-21 و 25-22 برزیل، پرافتخارترین تیم جهان را در خانه اش شکست داد.

ست نخست: 25-18 ایران

رزنده، سرمربی تیم ملی برزیل سرانجام پس از انتقادهای مطبوعات علیه بازی‌های تیمش در لیگ جهانی دیگر برونو، فرزند خود را به عنوان پاسور اصلی به میدان نفرستاد. در عوض رافائل به عنوان پاسور اول به میدان رفت. تیم ملی ایران خیلی زود سه امتیاز از حریف جلو افتاد و در حاشیه امنیت قرار گرفت. بازی خوب و تماشایی فرهاد قائمی در توپ‌گیری و نقش‌آفرینی تماشایی محمد موسوی روند بازی را در اختیار تیم ایران قرار داده بود.

میرزاجانپور با حملات کوبنده خود دریافت کننده خود را به زانو در آورده بود. برزیلی‌ها در آغاز این مسابقه حرفی برای گفتن نداشتند. حتی سعید معروف هم با تک دفاع خود اجازه کار به اسپکرهای حریف نمی‌داد. برزیلی‌ها که وقت استراحت نخست را واگذار کرده بودند در ادامه با استرس بیشتری کار می‌کردند. تا وقت استراحت فنی دوم برزیلی‌ها 6 اشتباه داشتند. معروف خیلی خوب قائمی را تغذیه می‌کرد تا با بهره بردن از اشتباه دفاع حریف باز هم ایران جلو بیفتد. برتری سه امتیازی تا امتیاز 17 برای ایران ادامه داشت.

کواچ اصلا نیازی نمی‌دید تا وقت استراحت بگیرد و یا این که تعوض کند. سرویس‌های فرهاد قائمی ویرانگر بود. برزیلی‌ها کاملا متزلزل نشان می‌دادند. بازیکنان ایران با نمایش خوب در سرویس، دفاع و حمله برتری خود را به رخ حریف کشیده بودند. رزنده، پرافتخارترین مربی والیبال جوان در پی تدبیری برای رهایی از یک شکست سنگین مقابل ایران بود.

سرویس‌های خوب ایران کاملا دریافت حریف را مختل کرده بود. سرویس‌های موجی آرمین تشکری همچنان برای دریافت‌کننده‌های برزیل کابوس بود. در امتیازهای پایانی سیلوا در جریان دفاع یک اسپک سرعتی دچار مصدومیت شد و از جریان مسابقه خارج شد و برونو جایش به میدان رفت. بازی خوب تیم ایران در ست نخست بازی یک پیروزی شیرین با امتیازهای 25- 18 را به ارمغان آورد. ایران یازده امتیاز از اسپک و 8 امتیاز از اشتباه حریف گرفت.

ست دوم: 25- 21 ایران

بدون تردید سید محمد موسوی ستاره این مسابقه بود. تک‌دفاع‌های او بارها و بارها برای ایران امتیاز می‌آورد و روحیه اسپکرهای حریف را تضعیف می‌کرد. ترکیب خوب او در کنار آرمین تشکری اجازه نمی‌داد حملات حریف به بار بنشیند. با این حال تلاش‌های ساتکامپ و نووس موجب شده بود برزیل با اختلاف یکی، دو امتیاز اختلاف پایاپای ایران پیش آید. رزنده کنار زمین فریاد می‌زد و سعی می‌کرد شاگردانش را تهییج کند. اگر چه عملکرد ایران در سرویس و دفاع روی تور عالی بود اما برزیلی‌ها هم انصافا در توپ‌های برگشتی خوب کار می‌کردند.

اگر چه برزیل میزبان تلاش زیادی می‌کرد و گاهی مسابقه را به تساوی می‌کشید اما قهرمانان والیبال ایران با دفاع سه نفره و عالی خود اجازه نمی‌دادند نبض بازی از دست تیم ایران خارج شود. دفاع سه نفره و دو نفره ایران عالی بود. میرزاجانپور در این مسابقه یک بازیکن تمام عیار بود. در حمله بسیار باهوش کار می‌کرد. هوشمندی او مثل شهرام محمودی دفاع روی تور حریف را به زانو درمی‌آورد. آرمین تشکری همچنان با سرویس‌های تماشایی خود امتیاز مستقیم می‌گرفت.

موریلو در ست دوم برای برزیل به میدان رفت تا دریافت‌های این تیم تقویت شود اما کاملا مشهود بود که بازیکنان برزیل قادر به مهار سرویس‌های تشکری نیستند. حالا مکتب والیبال برزیل نمی‌توانست برابر قدرت نوظهور والیبال جهان یعنی ایران مقاومت کند. ایران 16 بر 13 از حریف جلو بود. رزنده دست به دو تعویض زد. بازی مینیاتوری و فانتزی فرهاد قائمی در حمله موثر بود.

کارهای ترکیبی تیم ایران جواب داده بود. برزیل حرفی برای گفتن نداشت. آنها پراشتباه ظاهر شده بودند. مهدوی هم به میدان رفت تا دفاع روی تور ایران تقویت شود. لیپی هم برای زدن سرویس در ترکیب برزیل رفت. دوسانتوس تنها بازیکن برزیل بود که همچنان بارقه‌ای از امید را برای این تیم زنده نگاه داشته بود. ایران در نهایت 25-21 ست دوم را هم به سود خود تمام کرد.

ست سوم: 25- 22 ایران

برزیلی‌ها نمی‌خواستند در خانه خود تن به باخت 3 بر صفر بدهند. آنها تلاش زیادی کردند تا در ست سوم کار را جبران کنند. ساتکمپ مرد 2 متر و 9 سانتیمتری برزیلی‌ها مقتدرانه اسپک می‌زد. لیبروی برزیلی‌ها تلاش می‌کرد تا به هر ترتیب ممکن توپ‌های سالمی را به برنو برساند. در مقابل بازیکنان ایران قدری پراشتباه بازی را در ست سوم آغاز کردند. همین موضوع موجب شد تا وقت استراحت فنی ست سوم در نهایت با اختلاف 2 امتیاز به سود برزیل تمام شود.

شهرام محمودی همچنان باهوش از دست دفاع روی تور حریف امتیاز می‌گرفت. تیم برزیل در ست سوم متحول شده بود. آنها خطر باخت را حس کرده بودند و با تمام وجود بازی می‌کردند. سعید معروف سعی می‌کرد تا با پخش توپ در نقاط مختلف اجازه ندهد دفاع روی تور دستش را بخواند. دسوزا خیلی خوب سرویس نمی‌زد. برزیلی‌ها همچنان با ترس بازی را دنبال می‌کردند.

میرزاجانپور اما با اقتدار آبشار می‌زد. بازی خوب ایران در نهایت در امتیاز 13 کار را به تساوی کشاند. با این حال همچنان روند بازی در ست سوم به سود برزیل بود. کواچ از کنار زمین با شاگردانش صحبت می‌کرد. در نهایت امتیاز 16 به ایران رسید. تیم ایران در حاشیه امنیت دو ست برده در آرامش کارش را دنبال می‌کرد.

سعید معروف از دریافت‌های خوب نهایت بهره را می‌برد و پاس‌های تماشایی را برای اسپکرها جفت‌وجور می‌کرد. لوکارلی حرفی برای گفتن نداشت. معروف امتیاز مستقیم گرفت و ایران 3 امتیاز جلو افتاد. تماشاگران برزیلی ناباورانه شاهد شکست تیم محبوبشان بودند.

کواچ در امتیازهای پایانی وقت استراحت گرفت. عبادی پور هم در امتیازهای پایانی به میدان رفت. ایران در آستانه خلق یک شگفتی جدید بود. در نهایت گیم سوم و بازی به سود ایران به پایان رسید. ایران ست سوم را هم با امتیاز 25 بر 22 برد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: عصر ایران