تبیان، دستیار زندگی
باشگاه کاربران تبیان، سالروز ولادت جوان برومند امام حسین (علیه‌السلام)، حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) و همچنین روز جوان را به شما کاربران ارجمند و به خصوص به شما جوانان عزیز و آینده‌سازان این مرز و بوم، تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)

خورشید دل‌آرای حسین، ثانی احمد

آیینه‌ی غــرق نـــور ایـــزد آمـــد؟

یا جلوه‌ای از بهشت سرمد آمد؟

با دیدن اکبرش چنین گفت حسین

یـک بار دگــــر بوی محمــــد آمد

برای ارسال کارت تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع)، اینجا را کلیک کنید.

در روز یازدهم شعبان سال سی و سوم هجرت، ستاره‌ای پرفروغ در آسمان خاندان عصمت هویدا گردید که درخشش و تابش آن، خیل شیعیان را در موجی از شادی و شعف فرو برد. با ولادت این دُرّ درخشان در شهر مدینه، رایحه عطرآگین رسول خدا در فضای خانه وحی، بیش از پیش استشمام گردید.

حضرت علی اکبر (ع) صفات جد خود را می‌دانست، از این‌رو، هماره در آینه اخلاق و رفتار او نظر می‌کرد و خود را بدان صفات می‌آراست؛ به گونه‌ای که:

به هنگام جوانی، در میان جمع و با دوستان خود، گشاده‌رو و شادمان بود، ولی در تنهایی، اهل تفکر و همراه با حزن بود. علاقه فراوانی به خلوت با خدای خود و پرداختن به راز و نیاز و گفتگو با خالق هستی داشت. در زندگی، آسان‌گیر، ملایم و خوش‌خو بود، نگاهش را کوتاه می‌نمود و به روی کسی خیره نمی‌شد. بیشتر اوقات بر زمین چشم می‌دوخت و با بینوایان و فقرا که از نظر ظاهری، در جامعه و نگاه دنیاطلبان، احترام چشمگیری نداشتند. نشست و برخاست می‌کرد، با آنان هم‌سفره ‌می‌شد و با دست خود در دهانشان غذا می‌گذارد. اصالت‌های فکری و استواری‌های روحی، وی را چنان کرده بود که هیچ‌گاه و از هیچ حاکمی هراس نداشت.

هرگز عیب‌جویی نمی‌کرد و از مداحی نابجا و شنیدن چاپلوسی افراد، دوری می‌کرد. تمامی انسان‌ها را بندگان خدا می‌دانست و از تحقیر آنان خودداری می‌ورزید. در طول عمر خویش، به کسی دشنام نداد و ناسزا نگفت. از دروغ تنفر داشت و صداقت و راست‌گویی، شیوه همیشه او بود. بخشنده بود و آنچه به دست می‌آورد، به دیگران و به ویژه‌ نیازمندان انفاق می‌کرد. هرگاه کسی هدیه‌ای به او تقدیم می‌کرد، با گشاده‌رویی می‌پذیرفت. اگر فردی مهمانی داشت و او را دعوت می‌کرد، می‌پذیرفت. به عیادت بیماران می‌رفت، هرچند خانه بیمار در دور افتاده‌ترین نقطه شهر باشد. در تشییع پیکر مردگان حاضر می‌شد و هیچ یار از دست رفته‌ای را تنها نمی‌گذاشت.

برای ارسال کارت تبریک روز جوان، اینجا را کلیک کنید.

*****

باشگاه کاربران تبیان، سالروز ولادت جوان برومند امام حسین (علیه‌السلام)، حضرت علی اکبر (علیه‌السلام) و همچنین روز جوان را به شما کاربران ارجمند و به خصوص به شما جوانان عزیز و آینده‌سازان این مرز و بوم، تبریک و تهنیت عرض می‌نماید.

شما می‌توانید از کارت تبریک‌های طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز خجسته را به جوانان و دوستان و آشنایان خود، تبریک بگویید.

این کارت تبریک‌های زیبا را از بخش کارت پستال و با جمله‌هایی که دوست دارید، برای دوستان خود ارسال کنید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

کارت تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) - سال 92

کارت تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) - سال 91

مقالات کارت پستال‌های باشگاه کاربران

صفحه اصلی ارسال کارت پستال رایگان