تبیان، دستیار زندگی
مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مدیران ، باید از آغاز تعطیلات تابستان، به فکر بازگشایی شکوهمند و افتخار آمیز مدارس باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیران، از آغاز تابستان، به فکر بازگشایی افتخار آمیز مدارس باشند.

مدیران، از آغاز تابستان، به فکر بازگشایی افتخار آمیز مدارس باشند


مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مدیران ، باید از آغاز تعطیلات تابستان، به فکر بازگشایی شکوهمند و افتخار آمیز مدارس باشند.


"حسین حنطه" در نشست مدیران مدارس دوره ابتدایی کاشان افزود: در برنامه ریزی سالانه مدارس، اهداف نظام آموزشی با استفاده از جلب مشارکت همه جانبه خانواده ها، باید مورد توجه مدیران  قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: مدیران مدارس با استفاده از تجربیات خود و همکارانشان در اوقات تابستان به نقد و بررسی فعالیت های سال جاری پرداخته و برای سال آینده برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف به اجبار نمی شود باید با اقناع فکری فرهنگ سازی شود و خانواده ها باید توجیه شوند که  پوشش مناسب موجب آرامش روحی و روانی دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: جشن هایی که در مدارس برگزار می شود، باید همانند یک کلاس درس باشد و سبک زندگی آگاهانه را معرفی کند نه اینکه فقط برای یک ساعت بچه ها را مشغول و سرگرم کند.

وی در مورد فعالیت های مدارس غیر دولتی گفت: مدارس غیردولتی در انجام برنامه های خود باید تابع قوانین آموزش و پرورش باشند و سیاست های موسسان این مدارس، فقط در چارچوب قانون قابل اجرا می باشد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های فوق برنامه افزود: محتوای فرهنگی و آموزشی کلاس های فوق برنامه با توجه به نیازها و شرایط دانش آموزان، باید مورد توجه مدیران باشد.

حنطه اظهار داشت: دانش آموزان اتباع خارجی از شهروندان و برادران ما هستند و باید حرمت آنها در مدارس و جامعه رعایت شود.

"تقی پناه" افزود: مدارس دولتی و هیئت امنایی هنگام ثبت نام دانش آموزان ، به جز هزینه کتاب و بیمه، مجاز به دریافت وجه یا حواله پول نیستند .

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به ضرورت شاداب سازی فضای مدرسه گفت: مدیران به گونه ای هزینه ها را مدیریت کنند که فضای کلاس و مدرسه مناسب یادگیری و حضور دانش آموزان باشد.

کارشناس مسوول ارزیابی عملکرد مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول تا  17 خرداد و دوره متوسطه از ابتدای تیرماه انجام خواهد شد.

"تقی پناه" افزود: مدارس دولتی و هیئت امنایی هنگام ثبت نام دانش آموزان ، به جز هزینه کتاب و بیمه، مجاز به دریافت وجه یا حواله  پول نیستند .

به گفته وی، مدارس باید گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه های سال تحصیلی آینده  را در اختیار اولیا، دانش آموزان قرار دهند و کارشناسان بازرسی بر عملکرد مدارس در طول تابستان نظارت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: کلیه مدارس موظف به ثبت نام دانش آموزان، در حد ظرفیت پیش بینی شده کلاس ها و در محدوده جغرافیایی از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد)  می باشند.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان کاشان اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان،  بدون برگزاری هرگونه آزمون ورودی و یا مشروط به مصاحبه، معدل و نمره انجام خواهد شد.

پناه گفت: ثبت نام فرزندان کارکنان دولت در آموزشگاه های نزدیک محل کار والدین آنها، متناسب با ظرفیت مدرسه از جمله مقدماتی است که در ستاد ثبت نام آموزش و پرورش کاشان پیش بینی شده است.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان