تبیان، دستیار زندگی
رییس شورای المپیک آسیا گفت: با توجه به انصراف ویتنام از میزبانی بازیهای آسیایی 2019 به دلیل مشکلات مالی، رایزنی با چند کشور داوطلب آغاز شده و به زودی میزبان جدید این بازی ها معرفی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبان جدید بازیهایی آسیایی اعلام می شود


رییس شورای المپیک آسیا گفت: با توجه به انصراف ویتنام از میزبانی بازیهای آسیایی 2019 به دلیل مشکلات مالی، رایزنی با چند کشور داوطلب آغاز شده و به زودی میزبان جدید این بازی ها معرفی خواهد شد.


اجلاس آسیایی انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) و همچنین نشست مسوولین کشورهای شرکت کننده در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در مقر شورای المپیک آسیا (OCA) کویت برگزار شد.

شیخ احمد الفهد

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک که به نمایندگی از ایران در این نشست حضور یافت گفت: در این نشست به موضوعاتی درباره جمع بندی هماهنگی های انجام شده برای برپایی بازیهای آسیایی 2014 اینچئون وتعیین تکلیف برای انتخاب میزبان بازیهای آسیایی 2019 بود که رییسان و دبیران کل حدود 40 کشور حضور داشتند.

شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا در نشست عمومی این شورا به شهنازی اولین حضورش را در نشست شورای المپیک تبریک گفت.

شیخ احمد با اشاره به قدرت ایران در ورزش آسیا و جهان ابراز امیدواری کرد تا با حضور این عزیزان شاهد موفقیت های ورزشی باشیم.

وی در ادامه با ذکر ارسال نامه مهندس هاشمی رییس کمیته ملی المپیک کشورمان به شورای المپیک، افزود: امیدواریم به زودی در نشستی دوجانبه به بررسی مسایل ورزشی ایران و همچنین ایجاد همکاری و تفاهم بیشتر بپردازیم.

شهنازی در حاشیه این دو اجلاس ضمن ارائه گزارش از روند کاری کمیته ملی المپیک ایران و اقدامات انجام شده برای حضور قدرتمند کاروان ورزش کشورمان در رویدادهای پیش رو بخصوص بازیهای آسیایی، نشستهایی را با مسوولین کشورهای هند، سوریه، عراق، بوتان و سریلانکا برگزار کرد.

محور عمده این نشست ها درباره برپایی اردوهای مشترک به خصوص با تیم ها و در رشته های مطرح و صاحب نام ایران همچون کشتی، وزنه برداری، تکواندو، والیبال و کاراته بود.

شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا در نشست عمومی این شورا به شهنازی اولین حضورش را در نشست شورای المپیک تبریک گفت

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین با حضور در مقر شورای المپیک آسیا از موزه و دفاتر این شورا بازدید کرد و در مراسم پرده برداری از نماد مقاومت و صلح و دوستی شورای المپیک آسیا که با حضور تمامی مدعوین برگزار گردید، حضور یافت.

گفتنی است، در اجلاس آسیایی انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) انتخابات نایب رئیس آسیایی این انجمن نیز برگزار شد که با پیشنهاد شیخ احمد و رای تمامی حاضرین ثˆیوزای چینگثˆ از کشور چین به عنوان نایب رییس آسیایی انتخاب شد.

باتوجه به اعلام انصراف کشور ویتنام از میزبانی بازیهای آسیایی 2019 به دلیل مشکلات مالی، شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا اعلام کرد که رایزنی با چند کشور داوطلب برای میزبانی این رویداد بزرگ آغاز شده و به زودی نتایج بررسی های صورت گرفته برای کشورها ارسال خواهد شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا