تبیان، دستیار زندگی
دانیل داوری معتقد است تیم ملی فوتبال ایران با با هدایت کارلوس کی‌روش می‌تواند به دور دوم جام جهانی 2014 برزیل صعود کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوری:ایران می‌تواند شگفتی‌ساز باشد


دانیل داوری معتقد است تیم ملی فوتبال ایران با با هدایت کارلوس کی‌روش می‌تواند به دور دوم جام جهانی 2014 برزیل صعود کند.

دنیل داوری، دروازه‌بان ایرانی که از فصل جدید باید در تیم گراس هاپرس سوئیس بازی کند، در گفت و گو با "اسپورت" آلمان درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

داوری

* در ماه نوامبر گذشته اولین بازی ملی‌تان را برای تیم ملی ایران انجام دادید. آیا یک سال پیش تصور می‌کردید در جام جهانی 2014 برزیل حاضر باشید؟

- در فوتبال همه چیز امکان پذیر است. من حقیقت را بارها در فوتبال لمس کرده‌ام. ایران در انتخابی جام جهانی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. متاسفانه من به دلیل مصدومیتی که پیدا کردم نتوانستم ایران را در آن بازی همراهی کنم و باید بگویم که تمام بازیکنان ما شایستگی‌شان را در انتخابی جام جهانی اثبات کردند. برای من حضور در جام جهانی به همراه ایران یک افتخار بزرگ است.

* ایران را در جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟

- قطعا ما تیم مدعی در جام جهانی 2014 برزیل نیستیم، اما باید بگویم که ما تیمی هستیم که به دنبال کسب موفقیت در جام جهانی است. فکر می‌کنم این که ما تیم مدعی در جام جهانی محسوب نمی شویم و کسی از ما انتظار موفقیت ندارد خود امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. در گروهی که قرار داریم آرژانتین، قطعا بخت نخست صعود است، ما برای صعود از این گروه شانس داریم. عملکرد و روحیه تیمی ما خوب است و همین باعث خواهد شد تا بتوانیم در گروه خود شگفتی بیافرینیم. ایران می‌تواند شگفتی‌ساز جام جهانی باشد. اگر در بازی اول برابر نیجریه خوب باشیم و بتوانیم امتیاز بگیریم شانس خوبی برای صعود از گروه خواهیم داشت.

* شما در گسن متولد شده‌اید و اکنون در تیم ملی ایران حضور دارید، این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- مربی دروازه‌بان‌های ایران بیش از یک سال پیش با من در ارتباط بود. در آن زمان من به همراه اینتراخت براونشوایگ در لیگ دسته دو بوندسلیگا بازی می‌کردم. البته باید بگویم که وحید هاشمیان نیز در این دعوت سهم داشت و باعث شد مربی ایران با من گفت و گو کند. ابتدا به صورت ایمیلی با مربی ایران در ارتباط بودم، پس از آ‌ن کارلوس کی‌روش به آلمان آمد و بازی من را از نزدیک دید.

وقتی ایران بودم خیلی بچه بودم، فکر کنم 10 سالم بود، اما شناخت خوبی از ایران دارم. خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. بنابراین دیدن بستگانم خیلی لذت بخش بود. از این که حس می‌کردم برای تیم ملی ایران بازی می‌کنم خیلی خوشحال بودم. من در ایران غریبه نیستم. البته بازگشت پس از این همه سال به ایران شرایط خاص خودش را داشت

* سرمربی ایران را چطور دیدید؟

- کی‌روش مربی کاملا حرفه‌ای است و این را در هر کاری که او انجام می‌دهد می‌توانید ببینید. او به خوبی می‌داند چطور با بازیکنان کار کند. کی‌روش با اعضای تیم خیلی صحبت می‌کند. او تجربه بالایی دارد و باعث شده بازیکنان ایران پیشرفت زیادی کنند. به نظرم ما با کارلوس کی‌روش شانس زیادی برای صعود به دور دوم جام جهانی داریم.

* آخرین باری که به ایران رفتید خیلی کوچک بودید. اکنون پس از سال‌ها رفتن به ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- وقتی ایران بودم خیلی بچه بودم، فکر کنم 10 سالم بود، اما شناخت خوبی از ایران دارم. خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. بنابراین دیدن بستگانم خیلی لذت بخش بود. از این که حس می‌کردم برای تیم ملی ایران بازی می‌کنم خیلی خوشحال بودم. من در ایران غریبه نیستم. البته بازگشت پس از این همه سال به ایران شرایط خاص خودش را داشت.

داوری

* آیا پس از رفتن به ایران دیدگاهت به این کشور تغییر کرد؟

- وقتی در آلمان بودم تصوری از ایران داشتم که سال‌ها با من همراه بود، اما این تصور پس از رفتن به ایران تغییر کرد. اکنون اطلاعات بیشتری نسبت به ایران دارم، چرا که با بستگانم در این مورد زیاد صحبت کرده‌ام.

* تا چه حد می‌توانید فارسی صحبت کنید؟

- فارسی صحبت کردن آسان نیست. تا حدودی می‌توانم بفهمم، اما این برای برقراری ارتباط کلامی کافی نیست.

* چه واکنشی پس از حضور در ایران از مردم دریافت کردید؟

- مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. قشر زیادی از جامعه ایران به طور مرتب بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کنند و تماشاگران زیادی برای دیدن بازی‌های تیم مورد علاقه شان به استادیوم می‌روند. وقتی در تهران بودم افراد زیادی نزد من آمدند و با من خوش و بش کردند. بازی برای تیم ملی ایران افتخار بزرگی است، چرا که این تیم هواداران زیادی دارد. من از هم تیمی‌هایم شنیده‌ام که داربی تهران در ورزشگاه آزادی با حضور 120 هزار تماشاگر برگزار می‌شود.

* در بازی دوستانه برابر لبنان شاهد اتفاق تلخی بودید و بازی‌تان با این تیم تحت تاثیر بمب گذاری در این کشور قرار گرفتید. نظرتان در این باره چیست؟

- آن اتفاق یکی از اتفاق‌های تلخ فوتبال بود که خیلی کم رخ داده است. از حضور در آن شرایط راضی نبودیم. همه اعضای تیم به خاطر این اتفاقات ناراحت بودند. هر چند کادر امنیتی به خوبی از ما مراقبت می‌کرد، اما این اتفاقات برای فوتبال، کشور لبنان و منطقه زیبا نیست.

دنیل داوری در گسن از پدری ایرانی و مادری لهستانی متولد شد. او فصل گذشته در تیم اینتراخت براونشوایگ بازی کرد و پس از جام جهانی 2014 برزیل به تیم گراس هاپرس سوئیس خواهد رفت.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان


منبع: اسپورت