تبیان، دستیار زندگی
یک گزارش درباره پروژه های تازه بازیگران زن سینما. هر کدام این روزها مشغول چه کاری هستند؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احمد رنجبر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگران زن چه می کنند؟


یک گزارش درباره پروژه های تازه بازیگران زن سینما. هر کدام این روزها مشغول چه کاری هستند؟

بازیگران سینما

لیلا حاتمی

این بازیگر بعد از جنجال ها و حواشی جشنواره کن فعلا ترجیح داده در محافل رسمی ظاهر نشود. حاتمی این روزها فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است» را در نوبت اکران دارد. او بار دیگر با همسرش ،علی مصفا همبازی شده . صفی یزدانیان کارگردانی آن را برعهده داشته و مصفا آن را تهیه کرده. خلاصه یک خطی فیلم هم این است: « گلی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک‌باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند.» هفته پیش فیلم «سر به مهر» با بازی حاتمی  وارد شبکه نمایش خانگی شد ؛ فیلمی با موضوع نماز.

هدیه تهرانی

ستاره سال های نه چندان دور سینمای ایران بعد از مدت ها کم کاری حالا در قامت بازیگر-تهیه کننده فعالیتش را از سر گرفته. او در «سایه‌ات را قاب می‌گیرم» هم نقش اول فیلم را بر عهده دارد و هم تهیه کننده آن است.به گفته ابراهیم شیبانی (کارگردان) «سایه‌ات را قاب می‌گیرم»ماجرای زندگی یک روز یک زن را روایت می‌کند.از آن طرف تهرانی در فیلم « روز مبادا» هم دست به تجربه ای تازه زده. او درنخستین ساخته فائزه عزیزخانی نقش خودش را بازی کرده است.وضعیت «آشغال های دوست داشتنی» با بازی هدیه تهرانی همچنان نامعلوم است.

ترانه علیدوستی

این روزها فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را بر اکران دارد. او که به تازگی مادر شده ، چندی نتوانست در پروژه ای حاضر شود و حالا که طفلش از آب و گل درآمده به دلمشغولی سینمایی اش هم می رسد. «مادر قلب اتمى » یکی از این فیلم ها است که علیدوستی در کنار محمد رضا گلزار و پگاه آهنگرانى عهده دار یکی از نقش های اصلی است.«استراحت مطلق» کاهانی دیگر فیلم اوست که در آن با رضا عطاران، بابك حمیدیان و امیر شهاب رضویان همبازی شده.

ترانه علیدوستی این روزها فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را بر اکران دارد. او که به تازگی مادر شده ، چندی نتوانست در پروژه ای حاضر شود و حالا که طفلش از آب و گل درآمده به دلمشغولی سینمایی اش هم می رسد.

مهناز افشار

بازی اش در «متروپل» کیمیایی با نقدهایی همراه بوده ؛ همانطور که خود فیلم نتوانسته دل منتقدان و مخاطبان را بدست بیاورد. مهناز افشار فارغ از این نقد و نظرها به تجربه گرایی اش در بازیگری ادامه می دهد و برای همین برای دومین بار روی صحنه رفته است.«شکسپیر و زنان عاشق» نام تئاتر تازه او است. بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، نسیم ادبی و لیلی رشیدی دیگر بازیگران این نمایش هستند. همکاری با بهمن فرمان آرا در «دلم می خواد» شاید نقطه عطف کارنامه رو به رشدش باشد.

نیکی کریمی

این روزها «زندگی جای دیگری است» را روی پرده دارد. فیلمی که برای کارنامه حرفه ای هیچ اتفاق خاصی محسوب نمی شود و بیشتر حکم گذران معیشت داشته تا تجربه اندوزی. «چهارشنبه 19 اردیبهشت» نخستین ساخته وحید جلیلوند تازه ترین فیلم او در مقام بازیگر است. او دراین فیلم با امیر آقایی ، شاهرخ فروتنیان، آفرین عبیسی، برزو ارجمند، سعید داخ همبازی است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک آگهی غیرمتعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری جمعیت کثیری را در روزی مشخص به خیابان می‌کشد. دخالت پلیس غائله را ظاهرا پایان می‌دهد، اما... کریمی این روزها در تدارک ساخت فیلم جدیدش با عنوان «شیفت شب» است.

بازیگران سینما

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در چند سال اخیر سعی کرده تجربیات تازه ای به کارنامه اش اضافه کند. «بیست»،«فرزند چهارم»،«اسب حیوان نجیبی است» و «ناخواسته» نشان از این حس تجربه اندوزی دارد. او بار دیگر در فیلم «مزار شریف» گریمی متفاوت برگزیده که نتیجه اش در جشنواره فجر مشخص خواهد شد. مسعود رایگان، حسین یاری، عمار تفتی و ابراهیم برزیده دیگر بازیگران فیلم هستند.«مزار شریف» محصول حوزه هنری است و داستان حمله تروریستی به کنسولگری ایران در مزار شریف و شهادت دیپلمات‌های ایرانی در آن روایت می‌شود.کرامتی این روزها فیلم «اشباح» را بر اکران سینماها دارد.

دیگران

فاطمه معتمد آریا به همراه همسرش احمد حامد در فیلم سینمایی «بهمن» ساخته مرتضی فرشباف بازی کرده. او علاوه بر این فیلم، فیلم های «صد سال به این سال ها» و «قصه ها» را در نوبت اکران دارد.ویشکا آسایش بعد از بازی در نمایش «ملکه زیبای لنین» این روزها جلوی دوربین بهروز شعیبی در سریال «پرده نشین » رفته است. از طناز طباطبایی به تازگی «پنجاه قدم آخر» اکران شده و طبق روال «شاهگوش» را در شبکه نمایش خانگی دارد. «ساکن طبقه وسط» و «آرایش غلیظ» فیلم های در نوبت اکران او هستند.

الناز شاکردوست در چند سال اخیر کم کار شده او بعد از «رسوایی» در «تابو» بازی کرد که احتمالا نخستین اکران آن جشنواره فجر خواهد بود. فیلم انیمیشن - رئال «مبارک» تازه ترین تجربه سینمایی او است.

هانیه توسلی این روزها «خط ویژه» را بر پرده دارد ، «قلب یخی» را در شبکه نمایش خانگی و  «مردن به وقت شهریور» را در نوبت اکران.

هنگامه قاضیانی هم که فیلم «زندگی مشترک ...» را بر اکران دارد،ابتدای سال فیلم «بادیگران» او به نمایش عمومی درآمد . از این بازیگر فیلم های «به تهران خوش آمدید»، «آزادی مشروط»،«ما همه گناهکاریم»،«ساکن طبقه وسط» و «جینگو» هنوز اکران نشده اند.

«پریدن از ارتفاع کم» تازه ترین فیلم نگار جواهریان است ؛ او فیلم های «ملبورن»،«آشغال های دوست داشتنی» و «قصه ها» را در نوبت اکران دارد. «جامه داران» هم پروژه تازه باران کوثری است که در آن با پگاه آهنگرانی همبازی شده و احتمالا در جشنواره فجر رونمایی خواهد شد. این دو در فیلم «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی هم همبازی شده اند.

منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


مطالب مرتبط:

فرمون فرمون که میگفتن این نبود!

قلب یخی دوباره تپید