تبیان، دستیار زندگی
در قسمت جدید سریال «شاهگوش» پای چهره ای سیاسی – ورزشی به پرونده قتل رحمان كله پز باز شده كه شباهتی عجیب با مدیر عامل سابق پرسپولیس دارد. جزئیات زورآزمایی داوود میرباقری با محمد رویانیان در قسمت بعد مشخص می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوخی میرباقری با سردار رویانیان

داوود میرباقری پس از نقد برخی چهره های اجتماعی این بار سراغ مدیر عامل سابق پرسپولیس رفته است


در قسمت جدید سریال «شاهگوش» پای چهره ای سیاسی – ورزشی به پرونده قتل رحمان كله پز باز  شده كه شباهتی عجیب با مدیر عامل سابق پرسپولیس دارد. جزئیات زورآزمایی داوود میرباقری با محمد رویانیان در قسمت بعد مشخص می شود.

شاهگوش

پی گیران سریال «شاهگوش» بیست قسمت است كه با یك معمای حل نشدنی روبر شده اند:« قاتل رحمان كله پز كیست؟» این آقا رحمان (با بازی اكبر عبدی) در گرگ و میش یك روز كاری در آستانه رسیدن به مغازه كله پزی اش دچار سانحه تصادف می شود. قاتل از صحنه می گریزد و تنها سر نخ پلیس رنگ ماشین و چند شماره از پلاك آن است كه توسط شاهدی یك چشم بدست آمده. در خلال داستان پای خیلی ها كه دارای پژوی سبز لجنی هستند و سه شماره آخر ماشینشان منطبق با سر نخ پلیس است به كلانتری باز می شود.

این كلانتری و آدم های داستان نمادی از جامعه امروز ماست و این گونه میرباقری طیف های مختلف از خواننده، مجری ،‌خبرنگار، سیاستمدار، روحانی ، ‌استاد دانشگاه، مربی فوتبال، ‌مسولان تلویزیون و ... را در ترازوی نقدش قرار داده و به زبان طنز با آن ها شوخی كرده و گاهی نیش زده! كدهای آقای كارگردان تا اینجا عمدتا عام بوده اند، در قسمت جدید اما میرباقری از چهره ای سیاسی – ورزشی رونمایی كرد كه تمام نشانه ها حكایت از یك اسم دارند : سردار محمد رویانیان. این كه میرباقری تا چه حد پا در كفش مدیر عامل سابق پرسپولیس كرده ،‌در قسمت بعد مشخص می شود ؛‌ فعلا همه چیز در حد یك رونمایی است.

بر اساس تیزرهای معرفی قسمت بیست و یكم، شمایل سردار شریعتی شباهتی انكار ناشدنی با سردار رویانیان دارد. از قضا این سردار درویشی مدیری ناآشنا به مدیریت فوتبال است كه حالا به پست مدیرعاملی رسیده و ...

به این ترتیب در لحظات پایانی قسمت بیستم «ف. ک» ( مربی متهم به قتل رحمان)با بازی رضا كیانیان پیش رئیس كلانتری می آید تا قاتل واقعی را معرفی كند. او بشدت از گفتن این راز ابا دارد اما در برابر اصرار  و اطمینان خاطر رئیس به حرف می آید. رئیس كلانتری كه تا این جا جلو كسی كم نیاورده با شنیدن نام سردار شمس الدین درویشی بشدت نگران می شود! بر اساس تیزرهای معرفی قسمت بیست و یكم، شمایل سردار شریعتی شباهتی انكار ناشدنی با سردار رویانیان دارد. از قضا این سردار درویشی مدیری ناآشنا به مدیریت فوتبال است كه حالا به پست مدیرعاملی رسیده و ... میرباقری در قسمت های پیش هم به طور مصداقی به چند چهره نزدیك شده بود كه هیچ كدام به عریانی جناب سردار نیستند. معروف ترین كاراكتر «شب نما» است كه یادآور خواننده لوس آنجلسی است و البته شوخی های كارگردان حساسیتی ایجاد نكرد. ظاهر اسفندیار مجبور كه نمایند طیف نزدیك به قدرت است شباهتی با چهره های آشنا ندارد اما شبكه ایران او را نمادی از اسفندیار رحیم مشایی دانست. میرباقری با كاراكترهای آشنا هم شوخی كرده ؛ به عنوان نمونه برخی از الگوی های رفتاری و گفتاری حشمت فردوس در سریال «ستایش » را به كاراكتر خوزستانی «شاهگوش» تزریق كرد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: هفت صبح