تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد برای تهران را در فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال ادامه دار سقوط درخت های پایتخت

تهران فردا هم طوفانی ست

طوفان تهران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد برای تهران را در فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.

مهندس احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: برای سمنان و ورامین طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که طی نیم‌ساعت بعد از طوفان رد و تحلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار نیست وزش باد در استان سمنان مانند تهران باشد ولی ما بیشترین گردوخاک و وزش باد در شرق استان سمنان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: نیمه شمالی استان اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب گیلان هم‌اکنون شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود که البته طوفان و گردوخاک در این مناطق نخواهیم داشت.

وظیفه بیان کرد: پدیده گردوخاک و طوفان که چند روزی است در تهران رخ داده غیرقابل پیش‌بینی است ولی ما احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد را برای فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم.

طوفان امروز تلفات جانی نداشت

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران با تأکید براینکه طوفان بعد از ظهر امروز در پایتخت تلفات جانی نداشته است، گفت: سقوط درخت در معابر مختلف تهران گزارش شده است.

سرهنگ جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار میحط زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت ترافیک شهر تهران اظهار داشت: در هیچ جا ترافیک سنگین در تهران وجود ندارد که البته باید بگویم در برخی مناطق که نزدیک تفرجگاه‌ها و دریاچه بوده است ترافیک سنگین است.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی: وظیفه بیان کرد: پدیده گردوخاک و طوفان که چند روزی است در تهران رخ داده غیرقابل پیش‌بینی است ولی ما احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد را برای فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی: پدیده گردوخاک و طوفان که چند روزی است در تهران رخ داده غیرقابل پیش‌بینی است ولی ما احتمال وقوع طوفان و گردوخاک مجدد را برای فردا و پس فردا پیش‌بینی می‌کنیم

وی ادامه داد: معابر اصلی که منتهی به خیابان ولی‌عصر می‌شود با وجود طوفان و گردوخاک پیش رو ترافیک سنگین است.

سرهنگ جهانی ضمن اشاره به اینکه بر اثر طوفان بعد از ظهر امروز چندین درخت در معابر مختلف تهران شکسته و به زمین افتاده است، بیان کرد: در منطقه امامزاده حسن، درخت شکسته و بر روی کابل برق افتاده و سپس روی تعدادی موتورسیکلت سقوط کرده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: همچنین در اتوبان همت خیابان شیخ بهایی تابلوی تبلیغات محیطی بر اثر باد و طوفان سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه داربست یک ساختمان در حال ساخت در خیابان ستارخان سقوط کرده است، گفت: در خیابان سپاه و منطقه فخر آباد نیز درختی شکسته و به زمین افتاده است؛ البته این وضعیت در مناطق دیگر هم رخ داده ولی مناطق نامبرده شدت خسارت بیشتری داشته است.

جهانی در همین ارتباط تأکید کرد که طوفان بعد از ظهر امروز در پایتخت تلفات جانی نداشته و تنها خسارت مالی همان سقوط درخت روی چند دستگاه موتور سیکلت است.

آخرین آمار از طوفان دیروز

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران جمعه شب اعلام کرد: تاکنون 90 حادثه ناشی از توفان عصر روز جمعه تهران به سازمان آتش نشانی گزارش شده است.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اثر وزش باد شدید در تهران مأموران این سازمان در آماده باش کامل به سر می بردند و پس از دریافت گزارش، بلافاصله برای کمک به شهروندان عازم محل شدند.

به گفته وی، سقوط مصالح از پشت ساختمانهای درحال احداث، شکستن و سقوط درختان و تابلوها و پارگی سیم برق از مهمترین حوادث گزارش شده از توفان عصر جمعه است.

ملکی تصریح کرد که مأموران آتش نشانی از ابتدای وقوع توفان در حال آماده باش به سر می برند و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات لازم سعی می کنند خدمات لازم به مصدومان و حادثه دیدگان ارائه کنند.

ساعت 19:20 دقیقه جمعه تندبادی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت وضع عادی تهران را مختل کرد. این تندباد حدود ساعت 20:30 فروکش کرد.

اظهارات و آمار رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز  از این قرار است:

وی با اشاره به اینکه طوفان تهران 5 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت گفت: میزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام می‌کنیم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را دولت جبران می‌کند.

به گزارش جهان؛ احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه تهران از حالت آماده باش در آمده است اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی هشدارها برای طوفان احتمالی تمام شده است و مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت و از وضعیت آماده‌باش درآمده‌ایم.

وی درباره خسارت‌هایی که در طوفان روز دوشنبه به شهر تهران وارد شد گفت: برآورد ما از میزان خسارت‌ها 5 میلیارد تومان است و مقرر شده میزان خسارتی که به شهروندان وارد شده را به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران اعلام کنیم چرا که خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را دولت باید پرداخت کند و با همکاری شهرداری این خسارت‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به قصور سازمان هواشناسی در اعلام به موقع طوفان اظهار داشت: این بحران تجربه جدیدی برای هواشناسی بود تا سیستم خود را به روز کند. سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز نامه‌ای به سازمان هواشناسی داده تا نواقص را اعلام کرده و شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد برای رفع نواقص کمک کند.

به گزارش فارس، طوفان دوشنبه در تهران 5 کشته بر جای گذاشت و مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

همچنین 81 نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن 4مورد تصادف ماشین، 24 موردضربه و جراحت(تروما)، 19 مورد آسیب مغزی و 34 مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

شکسته شدن 2‌هزار و 554 اصله درخت، 109 مورد سقوط تابلو،35 مورد سقوط داربست ، 8 مورد شکستگی تیر برق و 39 مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که 19 مورد پست برق از مدار خارج و هزار و 128 مورد خاموشی رخ داده، همچنین 128 برخوردو آسیب وارد شده است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: تسنیم