تبیان، دستیار زندگی
تب جام جهانی همه علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده و بیشتر اخبار فوتبال دنیا اختصاص به جام 2014 برزیل دارد. فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست و در حالی که 16 تیم حاضر در لیگ چهاردهم مشغول یارگیری هستند اما باز هم نگاه‌ها به ح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرایط آماده سازی نمایندگان ایران در آسیا


تب جام جهانی همه علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده و بیشتر اخبار فوتبال دنیا اختصاص به جام 2014 برزیل دارد. فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست و در حالی که 16 تیم حاضر در لیگ چهاردهم مشغول یارگیری هستند اما باز هم نگاه‌ها به حضور تیم ملی در برزیل است.
پرسپولیس و فولاد

اما فراموش نکنیم که این بازی‌ها تمام می‌شود و آن وقت فوتبال ما می‌ماند با لیگ برترش، جام حذفی، جام ملت‌های آسیا و البته فصل جدید لیگ قهرمانان که ما در این مطلب به این آخری اشاره خواهیم کرد.

فولاد، تراکتورسازی، پرسپولیس و نفت تهران چهار تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا هستند. فصل گذشته فقط فولاد تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. هر زمان که تیم‌های ما طی چند سال اخیر در این تورنمنت ناکام ماندند بحث نداشتن بازیکنان تاثیرگذار یکی از دلایل این ناکامی بود.

حالا این انتظار وجود دارد که این روزها و در فصل نقل و انتقالات طوری بازیکن جذب کنند که در مرحله گروهی حذف نشده و حداقل مثل سپاهان و ذوب‌آهن که چند سال پیش تا فینال آمدند نتایج خوبی را به دست آورند. اما به نظر می‌رسد در مورد بعضی از تیم‌ها خیلی نباید امیدوار بود. آنها هنوز تیمشان را نبسته‌اند، اکثر نفرات مورد نظرشان ملی‌پوش هستند و تا بعد از جام جهانی باید منتظر بمانند.

از طرفی تغییراتی هم داشته‌اند. به عنوان مثال تراکتورسازی سکان هدایت خود را به رسول خطیبی داده و هنوز مشخص نیست که برخی از بازیکنان این تیم مثل علی کریمی، کریم انصاری‌فرد، میلاد فخرالدینی، جواد کاظمیان، میثم بائو، فرشید طالبی و سعید دقیقی اصلا در این تیم می‌مانند یا نه که اگر همه آنها بروند پیدا کردن جایگزین مناسب به اصلی‌ترین دغدغه خطیبی تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه خود او تجربه مربیگری در لیگ قهرمانان را ندارد و باید دید چه نتایجی به دست می‌آورد و هواداران هم تا چه اندازه حمایتش می‌کنند.

نفت تهران هم که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان حضور دارد سرمربی‌اش تغییر کرده و حالا علی منصوریان را روی نیمکت خود دارد. آیا او هم که تجربه موفقی در لیگ برتر به عنوان مربی نداشته آیا می‌تواند حداقل مثل یحیی گل‌محمدی نتیجه بگیرد. منصوریان ریسک بزرگی کرده و ما هم از پیش قضاوت نمی‌کنیم و منتظر شروع لیگ می‌مانیم.

فولاد، تراکتورسازی، پرسپولیس و نفت تهران چهار تیم ما در لیگ قهرمانان آسیا هستند. فصل گذشته فقط فولاد تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. هر زمان که تیم‌های ما طی چند سال اخیر در این تورنمنت ناکام ماندند بحث نداشتن بازیکنان تاثیرگذار یکی از دلایل این ناکامی بود

اما پرسپولیس که فصل گذشته با آن همه بازیکن مطرح نتوانست یکی از دو جام را هم بگیرد حالا با رفع مشکلات مالی بازیکنانش این انتظار از سوی هوادار وجود دارد که بهتر نتیجه بگیرد. آنها سال گذشته در لیگ قهرمانان حضور نداشتند ولی برای موفقیت باید خیلی خوب بازیکن بگیرند. حفظ ملی‌پوشان باید در اولویت باشد. تا امروز که غیر از مهدی دغاغله و مهدی طارمی بازیکن جدیدی به این تیم اضافه نشده در حالی که نفراتی مثل سیدجلال حسینی، رضا حقیقی، مهرداد پولادی و خانزاده که با تیم ملی در برزیل هستند، هنوز قراردادشان را امضا نکرده‌اند.

فولاد هم تغییراتی داشته است. حسین فرکی بعد از قهرمانی رفت و اسکوچیچ جای او به اهواز آمد. آنها همین فصل و در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب السد قطر شدند. شاگردان فرکی خوب بازی می‌کردند و روی دو اشتباه فردی دروازه‌شان باز شد و در نهایت با تساوی 2-2 بازی را به یاران رائول گونزالس واگذار کردند. حالا هواداران فولاد از تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انتظار دفاع از عنوان قهرمانی و حداقل صعود از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را دارند.

به همین دلیل اسکوچیچ کار بسیار سختی دارد و مسوولیت سنگینی را هم برعهده گرفته است. خلاصه اینکه وقتی تب جام جهانی خوابید تازه خیلی‌ها به یاد لیگ و لیگ قهرمانان می‌افتند. در آن روز تیم‌هایی موفق هستند که امروز در جذب بازیکن و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق خوب عمل کنند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : مجله اینترنتی جهان و ورزش