تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی طراحی سیستم هوشمند سازی فروشگاه از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. پارمیدا نژاد جمعه، بهتا مظفریان و مدیا رفیعی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی آقای محمد مجیدی و سرکار خانم ناهید احمدی انجام داده اند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 علوم نو

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

دستاورد برتر متوسطه 2 علوم نو، سیستم هوشمند سازی فروشگاه

پژوهشگران جوان متوسطه 2 علوم نو به مدیریت سرکار خانم شبنم ملا حسینی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی طراحی سیستم هوشمند سازی فروشگاه از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. پارمیدا نژاد جمعه، بهتا مظفریان و مدیا رفیعی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی آقای محمد مجیدی و سرکار خانم ناهید احمدی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

چکیده:

خرید از فروشگاه ها مشکلات زیادی از جمله: ازدحام و شلوغی، اتلاف وقت، سرقت از فروشگاه و... را  به همراه دارد بنابراین تصمیم به طراحی و ساخت دستگاهی گرفته شد تا بتوان این مشکلات را برطرف کرده و خرید کردن را که جزو مایحتاج زندگی مردم در تمام نقاط جهان است، آسان تر کرد.

طرز کار این دستگاه بدین گونه است که: مشتریان پس از دریافت کارت هایی که مبلغ های مشخصی دارند با استفاده از دکمه های مخصوص که روی هر دستگاه وجود دارد محصول مورد نیاز خود را انتخاب کرده و کارت را در جای مربوط به آن قرار می دهند سپس مبلغ از کارت کسر شده و محصول مورد نظر به طور خودکار به مشتری تحویل داده می شود.

طرز کار این دستگاه:

هنگام ورود به فروشگاه، مشتری یک کارت که مبلغ مورد نظر روی آن نوشته شده را تحویل می گیرد، سپس محصول مورد نظر که درون دستگاه وجود دارد را از طریق دکمه هایی که روی آن نصب شده انتخاب می کند و کارت الکترونیکی را در جای مخصوص قرار می دهد، سپس دستگاه به طور خودکار هزینه ی محصول را از آن کسر می کند و جنس مورد نظر به مشتری تحویل داده می شود.

فواید و امکانات دستگاه:

  • مهم ترین فایده ی این دستگاه جلوگیری از ازدحام و شلوغی و صرفه جویی در زمان است.
  • جلوگیری از سرقت
  • جایگزین کردن دستگاه های الکترونیکی و صنعتی به جای نیرو های انسانی
  • کم تر شدن هزینه برای حقوق کارگران
  • طریقه ی بسیار آسان استفاده از آن برای عموم مردم در سنین متفاوت
  • از بین رفتن مشکل کمبود جا
  • از بین رفتن هزینه برای قفسه بندی فروشگاه
  • هر مشتری در یک مسیر و به یک سمت حرکت کند و هرج و مرج نشود

و...

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی