تبیان، دستیار زندگی
جشنواره موسیقی بانوان پس از سال‌ها بار دیگر به همت بخش خصوصی به زودی برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره موسیقی بانوان


جشنواره موسیقی بانوان پس از سال‌ها بار دیگر به همت بخش خصوصی به زودی برگزار خواهد شد.

جشنواره موسیقی بانوان

سال هاست که هنرمندان زن در حوزه موسیقی به دنبال اجازه برگزاری جشنواره موسیقی بانوان هستند. در این میان کم نیستند زنان مسلمان و با اعتقادی که از این واقعه استقبال می کنند.

خبر برگزاری جشنواره موسیقی بانوان در هفته آخر خرداد، و استقبال خانمها از این جریان گواهی بر این مدعاست که در جامعه اسلامی امروز ایران، جای فعالیت های موسیقی زنان خالی است و می توان با فرهنگسازی درست در این حوزه، تعریف تازه ای از موسیقی و فرهنگ اسلامی را به جهانیان ارائه داد.

لزوم این جریان، با توجه به حضور فعالیت های شبکه های بیگانه خارجی و ماهواره و... امروزه روز در جامعه اسلامی ایران، بیشتر حس می شود و می باید  از سوی مقامات فرهنگی جدی گرفته شود. چراکه اگر زنان مسلمان و دوستدار هنر و موسیقی، بتوانند نیاز خود را در این حوزه، در داخل کشور پیدا کنند ، دیگر لزومی به دنبال کردن خوانندگان خارجی و بعضا غیروابسته به فرهنگ اسلامی-ایرانی نخواهد بود.

هم اکنون  امیدهای تازه ای برای هنرمندان زن پیدا شده و خبر موافقت با برگزاری جشنواره موسیقی بانوان ، در یکی از بهترین سالنهای کشور یعنی تالار وحدت نوید بخش حرکتی تازه در این شاخه هنری است.

امیدی که هنرمندان متعهد زن که خواستار فعالیت در داخل کشور ، به صورت سالم و در زیر سایه نظام اسلامی را دارند جانی دوباره بخشیده است.

این جشنواره به همت بخش خصوصی و توسط «آوای حنانه» و «هنر در قاب اندیشه» هر روز از ساعت 15 تا 17 با شرکت گروه‌های مختلف موسیقی بانوان اجرا می‌شود.

جشنواره امسال به همت بخش خصوصی ، به سرپرستی کامران همت پور برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری این جشنواره توضیح داد: جشنواره موسیقی بانوان از 24 خرداد تا 2 تیرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کامران همت‌پور ادامه داد: این جشنواره به همت بخش خصوصی و توسط «آوای حنانه» و «هنر در قاب اندیشه» هر روز از ساعت 15 تا 17 با شرکت گروه‌های مختلف موسیقی بانوان اجرا می‌شود.

وی افزود: پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی حمایت معنوی بسیاری از ما کرد. البته ما هشت ماهی می‌شود که ایده این جشنواره را پی‌ریزی کرده‌ایم اما با حمایت‌های این مسۆول این جشنواره اجرایی شد.

همت‌پور با بیان اینکه بلیت‌فروشی جشنواره از 14خرداد توسط سایت «ایران کنسرت» آغاز خواهد شد، افزود: استقبال خانم‌ها از برگزاری این جشنواره بسیار عالی بود و آن‌ها را خوشحال کرد. البته ما هم خوشحالیم که خانم‌هایی که در این حوزه مظلوم واقع شده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

او درباره گروه‌های حاضر در جشنواره گفت: گروه «‌آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی، «کرشمه» به سرپرستی شیدا جاهد، «آواز ملل» به سرپرستی نسرین ناصحی و شهلا میلانی، «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی و همچنین گروه‌های «مشتاق شیراز»، «بوی گندم»، «ستاره قطبی»، «دادمهر»، «قناری»، «دریای راز»، «چکاوک آزاد» و گروه «خنیا» به سرپرستی پری ملکی در این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

اسلام و موسیقی

انتشار کتاب موسیقی