تبیان، دستیار زندگی
پس از شوک خط خوردن سردار آزمون و محمدرضا خلعتبری از لیست نهایی تیم ملی، روز گذشته شوک دیگری به فوتبال‌دوستان ایرانی وارد شد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپیدمی فرار از کی روش


پس از شوک خط خوردن سردار آزمون و محمدرضا خلعتبری از لیست نهایی تیم ملی، روز گذشته شوک دیگری به فوتبال‌دوستان ایرانی وارد شد!

مجید صالح

مجید صالح، مربی استقلال که چندی پیش از سوی کارلوس کی‌روش به عنوان مربی تیم ملی جایگزین امید نمازی شده بود و با این تیم در اردوی اتریش هم شرکت کرد دیروز از همراهی تیم ملی در جام‌جهانی 2014 برزیل انصراف داد. صالح که پس از یک کشمکش طولانی بین مسئولان فدراسیون فوتبال و کی‌روش برای انتخاب دستیار ایرانی به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده بود در تصمیمی عجیب و ناگهانی آن هم درست در روز اعزام ملی‌پوشان به برزیل از تیم ملی کناره‌گیری کرد تا یک معمای دیگر به معماهای تیم ملی و کی‌روش اضافه شود. سکوت صالح و عدم ارائه توضیح درباره علت کناره‌گیری‌اش هم بر ابهام ماجرا اضافه کرد و فوتبال‌دوستان ایرانی را با هزاران سوال بی‌جواب مواجه ساخت. البته درباره علت انصراف و کناره‌گیری مجید صالح شایعاتی وجود دارد که پاسخگوی سوالات مردم و فوتبال‌دوستان نیست و آن‌ها را مجاب نمی‌کند. گفته می‌شود کی‌روش در جریان برپایی اردوی تیم ملی در اتریش برخورد مناسبی با صالح نداشته و عملا او را از چرخه کاری کادر فنی تیم ملی حذف کرده بود. حتی در جریان دیدار دوستانه تیم ملی با مونته‌نگرو سرمربی پرتغالی تیم ملی از صالح می‌خواهد روی نیمکت ننشیند و روی سکو برود که این موضوع به شدت مربی ایرانی تیم ملی را ناراحت و عصبانی می‌کند و صالح خطاب به کی‌روش می‌گوید من دستیار اول شما هستم و باید روی نیمکت باشم. به دستیاران دیگر بگویید روی سکو بروند که کارلوس به صراحت پاسخ می‌دهد، شما دستیار اول من نیستید! طبق شنیده‌ها کی‌روش از همان موقع که صالح به کادر فنی تیم ملی اضافه شد و به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی پیوست چندان روی خوش به او نشان نداد و در یکی از دیدارهای دوستانه تیم ملی با تیم باشگاهی آفریقای جنوبی از او به عنوان کمک داور استفاده کرد که در رسانه‌های ایران هم بازتاب داشت. با کنار هم گذاشتن این اتفاقات به نظر می‌رسد کی‌روش علاقه‌ای به حضور مربی ایرانی روی نیمکت نداشته و فقط به خاطر اصرار فدراسیون برای انتخاب مربی ایرانی و راضی کردن افکار عمومی حاضر به پذیرش صالح شده بود.

مجید صالح، مربی استقلال که چندی پیش از سوی کارلوس کی‌روش به عنوان مربی تیم ملی جایگزین امید نمازی شده بود و با این تیم در اردوی اتریش هم شرکت کرد دیروز از همراهی تیم ملی در جام‌جهانی 2014 برزیل انصراف داد

در این میان برخی معتقدند کی‌روش فقط با صالح چون مربی ایرانی و به نوعی تحمیلی بوده برخورد نامناسبی نداشته بلکه اخلاق تند او و رفتارهای خاصش که به تکبر و غرور تعبیر شده باعث دلخوری و رنجش اطرافیان و همکارانش شده است. امید نمازی، دستیار ایرانی کی‌روش زمانی که با تیم ملی قطع همکاری کرد به این نکته اذعان کرده و گفته بود: «برخی رفتارهای کی‌روش قابل تحمل نیست! البته اگر این اتفاق تنها برای صالح افتاده بود شاید ماجرا فرق می‌کرد و این همه حرف و حدیث وجود نداشت اما سریالی شدن کناره‌گیری و انصراف از تیم ملی در زمان مربیگری کی‌روش فضایی معماگونه به موضوع می‌دهد و شایعه جولان می‌دهد! صالح اولین نفری نبوده که از همکاری با تیم ملی انصراف می‌دهد آن هم در شرایطی که تیم ملی ایران مسافر جام‌جهانی است و مسابقات جام‌جهانی بهترین ویترین برای اهالی فوتبال است. پیش از او سیموئز دستیار پرتغالی کی‌روش، امید نمازی، بدنساز بلژیکی تیم ملی قطع همکاری کرده بودند و علاوه بر اعضای کادر فنی چند بازیکن از جمله سیدمهدی رحمتی، ‌هادی عقیلی و مجتبی جباری به دلایلی مبهم از حضور در تیم ملی خودداری کردند. به این افراد می‌توان عباس ترابیان و خسرو والی‌زاده را هم اضافه کرد که به خاطر اختلاف نظر با کی‌روش یا کناره‌گیری کردند یا کنار گذاشته شدند و در حال حاضر هم زمزمه‌هایی مبنی بر اختلاف مهدی محمدنبی، سرپرست تیم ملی با کی‌روش شنیده می‌شود و شاید او انصراف‌دهنده بعدی از تیم ملی باشد!

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز