تبیان، دستیار زندگی
مراسم بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال با حضور جمعی از اقشار مردم و مسئولان در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی روز گذشته برگزار شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خواندنی های مراسم بدرقه تیم ملی ایران


مراسم بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال با حضور جمعی از اقشار مردم و مسئولان در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی روز گذشته برگزار شد.

مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2014 برزیل شامگاه دوشنبه در سالن 12 هزار نفری آزادی و پیش از اذان مغرب به افق تهران برگزار شد که در این مراسم اتفاقات و حواشی فراوانی رخ داد.

طوفان مانع حضور رئیس جمهور
بدرقه تیم ملی

حسن روحانی، رییس جمهور در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران حضور پیدا نکرد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران علی‌رغم اعلام قبلی حضور پیدا نکرد.

مجری مراسم، شرایط بد آب و هوایی و طوفانی بودن تهران را علت این امر اعلام کرد.

حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس جمهور به نمایندگی از ایشان در این مراسم حضور یافته است.

میثاق نامه تیم ملی: عهد می بندیم تا آخرین نفس بایستیم

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پیش از رفتن به جام جهانی میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند.

اعضای تیم ملی فوتبال ایران با امضای میثاق‌نامه‌ای به مردم ایران قول دادند تا پای جان در رقابت‌های جام جهانی برای پیروزی ایران تلاش کنند.

در بخش‌هایی از این میثاق‌نامه آمده است "ما بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سربازان وطن در پیشگاه ایزد منان و در پیشگاه خداوند عهد می‌بندیم تا پای جان و تا آخرین نفس برای ایران بایستیم و بار دیگر نام بلندآوازه ایران را با نمایش بالاترین درجه از اخلاق و جوانمردی در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان طنین‌انداز کنیم. خدایا ما به یاری و پشتیبانی تو نیازمندیم و فضل خود را از ما دریغ نکن.

کفاشیان: امیدوارم نمایش قابل قبولی شاهد باشیم

علی کفاشیان در سخنانی با تشکر کردن از تمام کسانی که از تیم ملی فوتبال ایران حمایت کردند خواستار ادامه این حمایت‌ها تا جام جهانی فوتبال شد. او گفت: از تمام کسانی که در موفقیت و پیروزی تیم ملی ایران نقش داشتند تشکر می‌کنم. از کادر فنی و رسانه‌ها که بدون هیچ حاشیه‌ای از تیم ملی حمایت کردند ممنونیم و امیدوارم پشتوانه تیم ملی ایران برای کسب موفقیت باشند.

دکتر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران علی‌رغم اعلام قبلی حضور پیدا نکرد

او ادامه داد: صعود به جام جهانی آن هم به عنوان تیم اول افتخاری بزرگ برای ایران بود و تیم ملی فوتبال ایران پیام‌آور صلح و دوستی، روح پهلوانی و جوانمردی در جام جهانی 2014 خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: امیدوارم با شهامت و شجاعت، تعصب، رعایت موازین اسلامی و اخلاق ایرانی، نمایش قابل قبولی را از ملی‌پوشان ایران شاهد باشیم.

او در پایان گفت: باید از زحمات دولت و به خصوص رییس جمهور، شخص وزیر و رسانه‌ها تشکر ویژه‌ای کنم و از مردم برای موفقیت ایران تقاضای دعای خیر دارم.

تیموریان

عبور ملی پوشان از دروازه قرآن

حجت‌الاسلام مالک معاون فرهنگی باشگاه استقلال، در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی دعایی را قرائت کرد و سپس بازیکنان از دروزاه قرآن عبور کرده و برای حضور در جام جهانی بدرقه شدند.

آندرانیک تیموریان و دنیل داوری نیز از دروزاه قرآن عبور کردند و بوسه‌ای بر قرآن زدند.

گودرزی: امیدوارم دل همه ایرانی ها شاد شود

وزیر ورزش و جوانان در جلسه خصوصی با ملی‌پوشان از آن‌ها خواست تا مانند رزمندگان برای اعتلای نام ایران تلاش کنند.

پیش از شروع رسمی مراسم بدرقه ملی‌پوشان فوتبال ایران، وزیر ورزش و جوانان در جلسه خصوصی که در دفتر ریاست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، دیداری با ملی پوشان داشت.

دکتر محمود گودرزی در این جلسه اظهار کرد: من خوشحالم که شما را می‌بینم. امیدوارم شما همانند رزمنده‌ها برای اعتلای نام ایران بجنگید. امیدوارم طوری تلاش کنید که دل همه ایرانیان شاد شود. وظیفه ما این است که تلاش کنیم تا دل ایرانیان شاد باشد. مطمئن باشید که دعای خیر رهبری، ریاست جمهوری، مسئولان و همه مردم ایران پشت سر شما خواهد بود. ورزشکاران همیشه زحمات زیادی را می‌کشند و ما هم باید به آن‌ها احترام بگذاریم. من هم به عنوان یک خدمتگزار کوچک هر کمکی که بتوانم برای شما انجام می‌دهم.

همچنین در ابتدای این جلسه علی کفاشیان در صحبت‌هایی کوتاه با بیان اینکه از زحمات و حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کند، اظهار کرد: اکنون بازیکنان آمده‌اند و امروز روز خداحافظی آن‌ها است. می‌خواهند امشب به برزیل اعزام شوند.

در ادامه کی‌روش نیز گفت: برای رسیدن به جام جهانی راه طولانی را طی کرده‌ایم. بازیکنان تلاش‌های زیادی را به جان خریده‌اند و خیلی از مواقع از خانواده‌هایشان دور بوده‌اند. من به شما قول می‌دهم تمام سعی‌مان را انجام دهیم تا با همه توان برای ایران بجنگیم.

در ادامه جواد نکونام نیز دقایقی صحبت کرد. او گفت من به نمایندگی از همه بازیکنان از حمایت‌های شما تشکر می‌کنم. مطمئنا حمایت‌های وزارت ورزش و زحمات فدراسیون و کادر فنی باعث شد که به جام جهانی صعود کنیم. من به شما قول می‌دهم با تمام توان تلاش کنیم تا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

در ابتدای این مراسم همچنین زمانی که وزیر ورزش و جوانان ملی‌پوشان را دید، از آن‌ها خواست که هر انتقادی به او دارند در همین جلسه اعلام کنند اما ملی‌پوشان تنها از او تشکر کردند.

کی روش

حواشی جالب و خواندنی مراسم

در پایان مراسم بدرقه ملی‌پوشان شماری از هواداران مقابل سالنی که ملی‌پوشان و کارلوس کی‌روش در آن حضور داشتند تجمع کردند و یکصدا علی کریمی را تشویق کردند.

*در پایان مراسم بدرقه ملی‌پوشان و کارلوس کی‌روش دیداری کوتاه با وزیر ورزش و فریدون برادر رئیس‌جمهور در حضور علی کفاشیان داشتند.

*علی کفاشیان و گودرزی وزیر ورزش با همدیگر سالن 12 هزار نفری آزادی را ترک کردند.

*کارلوس کی‌روش نیز آخرین نفر از تیم‌ملی بود که ورزشگاه را ترک کرد.

*کی‌روش هنگامی که قصد سوار شدن بر خودرواش را داشت دو تماشاگر پیراهن او را کشیدند که باعث دلخوری سرمربی تیم‌ملی شدند.

* به دلیل سفر تیم ملی به برزیل خبرنگاران و عکاسان زیادی به فرودگاه امام خمینی آمدند تا حضور ملی‌پوشان در این فرودگاه را در ساعت 4 بامداد پوشش دهند.

* حدود 20 هوادار تیم ملی هم خودشان را به فرودگاه امام‌ خمینی رساندند تا از نزدیک با بازیکنان تیم ملی خداحافظی کنند.

در اقدامی جالب توجه و برای اولین بار بالاخره کارلوس کی‌روش گرمکن مخصوص تیم ملی با آرام آل‌اشپورت را به تن کرد. این اقدام کی‌روش بعد از توافقش با این شرکت بود

* زمانی که اتوبوس کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان به فرودگاه امام خمینی رسید مورد استقبال زیاد اصحاب رسانه و هواداران قرار گرفت.

* 6 خانم هوادار تیم ملی که در هتل محل اقامت ملی‌پوشان و سالن 12 هزار نفری آزادی هم حاضر بودند در ساعت 4 بامداد خودشان را به فرودگاه امام خمینی رساندند تا در بدرقه ملی‌پوشان شرکت داشته باشند. آنها پرچم‌های ایران هم در دست داشتند.

* هیچکدام از بازیکنان تیم ملی حق گرفتن عکس یادگاری و یا دادن امضا به هواداران را نداشتند اما در این میان دژاگه با یکی از هواداران عکسی به یادگار گرفت که حسینی مسئول روابط عمومی فدراسیون مانع از این کار شد.

* یکی از هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان پیراهن تیم ملی را به همراه داشت و از ملی‌پوشان می‌خواست که آن را امضا کنند اما فقط کریم انصاری‌فرد این کار را کرد.

* در اقدامی جالب توجه و برای اولین بار بالاخره کارلوس کی‌روش گرمکن مخصوص تیم ملی با آرام آل‌اشپورت را به تن کرد. این اقدام کی‌روش بعد از توافقش با این شرکت بود.

* برای سهولت کار خبرنگاران در گروه‌های چند نفره وارد محل توقف بازیکنان تیم ملی شدند تا نظم فرودگاه به هم نریزد.

* علی کفاشیان هم در بدرقه ملی‌پوشان در فرودگاه امام خمینی حاضر شد.

برای دیدن تمام اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان