تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی فوتسال دستی همراه از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. محمد حسین هادی و محمدحسین شکیبا پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای کاوه فتوحی انجام داده اند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر دبستان سلام پیروز

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پژوهشگران جوان دبستان سلام پیروز به مدیریت جناب آقای کیوان زرنشانی اصل در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی فوتسال دستی همراه از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. محمد حسین هادی و محمدحسین شکیبا پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای کاوه فتوحی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

دستاورد برتر دبستان سلام پیروز، فوتسال دستی همراه

مرحله اول:

انتخاب چوب ها و برش آن ها: چوب ها باید سبک و با قطر مناسب باشند تا هنگام وصل شدن به یکدیگر با فرو رفتن میخ یا پیچ در آن ها باعث شکستگی نشود.

چوب سطح زمین باید در ابعاد مورد نظر بریده شود که این کار را بعد از اندازه گیری با اره انجام می دهیم و سپس با قلم مو رنگ آن را سبز می کنیم و قسمت های مربوط به محوطه را نیز با رنگ مشکی رنگ آمیزی می کنیم.

چوب های کناری عرضی را بعد از اندازه گیری در ابعاد اولیه با اره می بریم و وسط آن ها دروازه ای با ابعاد لازم با اره مویی ایجاد می کنیم.

مرحله دوم:

انتخاب میله ها و برش آن ها: میله ها باید از فلزی سبک و تو خالی باشند و چون فوتسال دستی ما همراه است و باید جای کمی بگیرد یک میله فلزی دیگر در نظر می گیریم که این دو میله به صورت کشویی در هم فرو می روند. میله ها را بعد از اندازه گیری با دستگاه فرز می بریم و سپس مکان سوراخ های پیچ شدن آدمک ها را با وسیله دریل سوراخ می کنیم.

با وسیله های پیچ و میخ و چکش و پیچ گوشتی چوب ها را به هم وصل می کنیم و سپس میله ها را در سوارخ های چوب طولی قرار داده و آدمک های فوتسال دستی را با پیچ و مهره و پیچ گوشتی نصب می کنیم.

برای آسیب نرسیدن به دیواره های کناری در هر دو طرف هر میله فنر می گذاریم تا ضرب حرکت میله ها گرفته شود. تا این مرحله فوتسال دستی ما آماده است که کاملاً راحت قابل حمل و نقل است.

کاربردها:

قابلیت استفاده در زنگ ورزش به صورت تخصصی به عنوان یک ورزش که چابکی، سرعت عکس العمل، تمرکز، هماهنگی عصب و عضله را در بازیکن افزایش می دهند و هماهنگی تاکتیکی با بازیکنی که یار یا هم تیمی به حساب می آید را موجب می شود.

  • قابلیت اجرایی در مسابقات ورزشی به صورت حذفی یا تحت عنوان لیگ دارند.
  • قابلیت تفریحی و سرگرمی در زنگ های تفریح، زمان های استراحت در اداره ها، اوقات فراغت در خانه و یا در حین مسافرت و ... را دارا هستند. در تایم های تفریحی با زمان های متفاوت این وسیله قابل استفاده است و زمان بازی به دلخواه افراد می تواند دستخوش تغییر شود.

برای آگاهی بیشتر این جا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خّرمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی