تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در لیگ جهانی را نیز با نتیجه سه بر صفر به میزبان خود ایتالیا واگذار کرد .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زورمان به ایتالیا نرسید


تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در لیگ جهانی را نیز با نتیجه سه بر صفر به میزبان خود ایتالیا واگذار کرد .


والیبال ایتالیا

تیم ملی والیبال ایتالیا که به نسیت سال گذشته خود از زمین تا آسمان تفاوت کرده و پنداری بازیکنانش دوپینگ کرده باشند ، دومین مسابقه خود در مقابل ایران را نیز با نتیجه 3-0 به سود خود نوشت تا به دنبال دو پیروزی ارزشمندش بر برزیل در خانه حریف ، حالا نیز دو پیروزی خانگی برابر ایران را به نام خود نوشته و موقعیت خود را در صدر جدول گروه تثبیت کند .

در این بازی هر چند که یاران ایوان زایتسف بی اشتباه و کم نقص در میدان ظاهر شدند ،اما تیم ما منهای ست اول از انسجام و یکدستی لازم به دور بود تا بویژه در ست های دوم و سوم و با بالا رفتن درصد اشتباهات تیم ایران، ایتالیایی ها توپ های خود را در زمین ایران بخوابانند . در این دیدار تیم ایران تنها در ست اول بازی برابری را با تیم میزبان ارایه داد ؛ اما در ست های دوم و سوم و در شرایطی که به نظر می رسید قوای بازیکنان ایران تحلیل رفته باشد ، درصد اشتباهاتشان نیز در زدن سرویس و جمع کردن توپ های عقب زمین زیاد شد تا ایتالیایی ها و بویژه ایوان زایتسف که در این بازی در سرویس و زدن آبشار عالی عمل کرد و امتیازهای زیادی را برای تیمش جمع آوری کرد ، امتیاز ست های دوم و سوم را راحت تر به حساب خود نوشته و صاحب برتری کامل در مقابل ایران شوند .

در این دیدار و با حضور عادل غلامی در ست اول ؛ تیم ما پا به پای ایتالیا پیش رفت و شاید اگر بچه ها در امتیازهای پایانی دقت بیشتری به خرج می دادند می توانستیم یک ست از میزبان قدرتمند خود بگیرند . اما ایتالیایی ها که گویی می خواهند برای قهرمانی تخته گاز بروند ، این ست را با نتیجه 27-25 به سود خود نوشتند تا با روحیه و انگیزه بیشتری ست های بعدی را پی بگیرند . دقیقا و به همان نسبتی که تیم میزبان با انگیزه بازی می کرد ، بچه های ایران با هر اشتباه و امتیازی که از دست می دادند ، انرژی شان تحلیل می رفت تا ایتالیا ست دوم را با نتیجه 25 -18 به سود خود بنویسد .

به هر صورت به نظر می رسد که تیم ملی والیبال در ادامه بازیهای خود در لیگ جهانی به حضور مهره ای چون فرهاد ظریف نیاز مبرمی داشته باشد ، هر چند که البته علیزاده لیبروی تیم نیز در دوبازی با ایتالیا از جام مایه گذاشت تا همانطور که در ابتدا اشاره شد تیم ملی والیبال هنوز از آن تیم یکدست و منسجم سال گذشته خود فاصله دارد و باید دید کواچ برای بازی با برزیل چه برنامه ای را مورد توجه قرار خواهد داد

در این ست کواچ سرمربی تیم ملی که ست را از دست رفته می دید دست به تعویض چند بازیکن زد تا با فرستادن مهدوی پاسور دوم تیم و امیر غفور و میرزاجانپور، جلوی پیشروی ایتالیایی ها را بگیرد که البته این حربه نیز افاقه نکرد . در ست سوم نیز و در شرایطی که تیم ما در جمع کردن توپ های عقب زمین دچار مشکل بود و پارودی ، یوری کوار و ایوان زایتسف نیز با پاس های تراویسا (پاسور تیم )آبشارهای بی مهاری می زدند و در سرویس نیز عالی بودند ، شهرام محمودی و سید محمد موسوی نیز از شرایط اوج خود فاصله گرفتند تا همین مساله عاملی شود تا ست سوم را نیز با نتیجه 25 -22 واگذار کنیم .

به هر صورت به نظر می رسد که تیم ملی والیبال در ادامه بازیهای خود در لیگ جهانی به حضور مهره ای چون فرهاد ظریف نیاز مبرمی داشته باشد ، هر چند که البته علیزاده لیبروی تیم نیز در دوبازی با ایتالیا از جام مایه گذاشت تا همانطور که در ابتدا اشاره شد تیم ملی والیبال هنوز از آن تیم یکدست و منسجم سال گذشته خود فاصله دارد و باید دید کواچ برای بازی با برزیل چه برنامه ای را مورد توجه قرار خواهد داد .

تابلوی نتایج کامل روز پایانی هفته‌ دوم لیگ جهانی والیبال

* آرژانتین 2- آلمان 3 (25-20، 25- 20، 20-25، 16-25 و 13- 15)

* کانادا 3 – فنلاند 2 (19-25، 25-21، 25-18، 23-25 و 15-11)

* پورتوریکو صفر – جمهوری چک 3 (23-25، 18-25، 22-25)

* فرانسه 3 – ژاپن صفر (25-14، 25- 15، 25-21)

* هلند یک – کره جنوبی 3 (18-25، 23-25، 25-20، 22-25)

* ایتالیا 3 – ایران صفر (27-25، 25-18، 25-22)

** جدول رده‌بندی لیگ جهانی والیبال در پایان هفته‌ دوم

- گروه A:

1- ایتالیا چهار مسابقه – 12 امتیاز

2- لهستان دو مسابقه – 3 امتیاز

3- برزیل چهار مسابقه – سه امتیاز

4- ایران دو مسابقه – صفر امتیاز

- گروه B:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند.

1- صربستان پنج امتیاز

2- آمریکا پنج امتیاز

3- بلغارستان یک امتیاز

4- روسیه یک امتیاز

- گروه C:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند.

1- بلژیک شش امتیاز

2- کانادا پنج امتیاز

3- فنلاند یک امتیاز

4- استرالیا بدون امتیاز

- گروه D:

1- فرانسه چهار بازی 11 امتیاز

2- آلمان سه بازی پنج امتیاز

3- آرژانتین سه بازی چهار امتیاز

4- ژاپن چهار بازی، یک امتیاز

- گروه E:

همه تیم‌ها دو بازی داشتند

1- جمهوری چک سه امتیاز

2- هلند سه امتیاز

3- کره جنوبی سه امتیاز

4- پرتغال سه امتیاز

بخش ورزشی تبیان

منبع: