تبیان، دستیار زندگی
مشغول ورق زدن صفحات روزنامه ها بودم که ناگهان تیتری در روزنامه خراسان توجه مرا به خود جلب کرد (تهدید یک زن به انتشار فیلم رابطه نامشروعش با یک مرد) داستان مردی بود که خود را تسلیم هوای نفس و وسوسه های شیطانی کرده بود و آبروی چندین و چند ساله خود را یک شبه
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخاذی میلیونی زن شیاد


مشغول ورق زدن صفحات روزنامه ها بودم که ناگهان تیتری در روزنامه خراسان توجه مرا به خود جلب کرد (تهدید یک زن به انتشار فیلم رابطه نامشروعش با یک مرد) داستان مردی بود که خود را تسلیم هوای نفس و وسوسه های شیطانی کرده بود و آبروی چندین و چند ساله خود را یک شبه به حراج گذاشته بود.

مستهجن-جنسی

روزنامه خراسان نوشت: مردی در مشهد پس از مراجعه به کلانتری  پرده از اخاذی میلیونی زن شیاد و همدستش این گونه برداشت: چند ماه پیش زنی در زمینه کاری ام درخواست کمک کرد. وی دوباره پس از چند روز به دفتر کار من مراجعه و طوری رفتار کرد که گویی عاشق من است و پیشنهاد دوستی داد. او که اظهار می کرد مطلقه است اعتماد من را به خود جلب کرد و رابطه  ما شروع شد. یک روز که من را به منزلش دعوت کرد پس از مدتی مردی با عصبانیت وارد اتاق شد و با تهدید اعلام کرد که از رابطه شما فیلم برداری کرده و در صورتی که آنچه را می خواهیم عملی نکنی با پخش کردن فیلم غیراخلاقی تو در محل کارت آبرویت را خواهیم برد. من کارت عابر بانک خود را به زن دادم و مرد هم از کیفم مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پول نقد را برداشت و زن هم پس از مراجعه به دستگاه عابر بانک مبلغ ده میلیون تومان را طی چند مرحله از حساب مالباخته خارج کرد. اخاذی آنها هرچند وقت یک بار ادامه یافت.

ماموران پس از شنیدن صحبت های شاکی در یک قرار صوری هر دو متهم را دستگیر و به مراجع قضایی منتقل کردند در بازرسی گوشی همراه متهمان فیلم غیراخلاقی ضبط شده به منظور اخاذی کشف و ضبط شد.

طبق ماده 223 قانون مجازات اسلامی هر گاه سرقت مقرون به آزار یا تهدید باشد مرتکب به حبس با اعمال شاقه از سه الی پانزده سال محکوم خواهد شد

باید چه مجازاتی تعیین شود؟

در این مورد باید زن و مرد شیاد به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار و کلاهبرداری و مالباخته به اتهام برقراری رابطه نامشروع روانه زندان شوند و طبق ماده 223 قانون مجازات اسلامی هر گاه سرقت مقرون به آزار یا تهدید باشد مرتکب به حبس با اعمال شاقه از سه الی پانزده سال محکوم خواهد شد و اگر جرحی نیزواقع شده باشد به حداکثر مجازات مزبور محکوم می‌شود و ما در مورد برقراری رابطه نامشروع که شامل زن و مرد زنا کننده می شود در مورد زن به دلیل اینکه مطلقه بوده است زنا محصنه نیست و مجازات وی در این خصوص در مرتبه اول یکصد ضربه شلاق است، و اگر سه مرتبه زنا کند و در هر مرتبه حد خورده باشد ، کیفر او در مرتبه چهارم اعدام است در مورد مرد هم اگر مجرد بوده بشد همین مجازات صادر می شود و اگر متاهل باشد زنای وی محصن است و مجازات وی سنگسار می باشد.

هانیه اخباریه

بخش حقوق تبیان