تبیان، دستیار زندگی
در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکل گیری نظام پایش رسانه‌ای در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است

مهدی قمصریان

در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.

به گزارش روابط عمومی، مهدی قمصریان مدیر کل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دبیرخانه خرسند است که یکی از دستگاه‌هایی که اهتمام ویژه به امر روابط عمومی دارد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و تاکنون مساعدت وزیر ارتباطات شامل تمام دستگاههای اجرایی نیز شده است.

وی با اشاره به آیین نامه ابلاغی روشنگری رسانه‌ای در دولت تدبیر و امید افزود: هدف اصلی آیین نامه عبارت از تقویت منابع داخلی در کسب خبر در روابط عمومی‌ها است.

قمصریان با اشاره به وجود فضای جدید نقد رسانه‌ای تصریح کرد: با این آیین نامه به دنبال پاسخگویی فعال، کنش روشنگرانه و به روز هستیم.

وی با بیان اینکه از این پس ملاک ارزیابی روابط عمومی‌ها، این آیین نامه خواهد بود، عنوان کرد: از اقدامات اصلی در این حوزه، تعامل درست با اصحاب رسانه است که از بروز نارضایتی رسانه‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر پاسخگویی به موقع و شفاف به تمام سوالات و ابهامات مطرح شده در رسانه‌ها افزود: طبق بررسی ما در دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی دولت، بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه بسیار کند عمل می‌کنند و از این رو، در چارچوب ارزیابی روابط عمومی‌ها مد نظر قرار گرفته و ملاک طبقه بندی دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

قمصریان از تعریف و تبیین چارچوب‌های اطلاع رسانی دولت خبر داد و گفت: این نوید را می‌دهم که تهیه پیوست رسانه‌ای پروژه‌های ملی که بند لاینفک بودجه دستگاه‌ها باشد به تحقق نزدیک شده است.

وی با تاکید بر داشتن طرح رسانه‌ای، گفت: باید در روابط عمومی‌ها برای پروژه‌های مهم طرح رسانه‌ای داشت و گام به گام آن را اجرا کرد.

مدیر کل دفتر دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، از دیگر مطالبات دولت، تحقق و پیگیری شعارهای دولت برشمرد و افزود: یکی شعارهای دولت، امید است که باید روابط عمومی بستر تقویت گفتمان امید را در جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به طراحی نظام پاسخ به شبهات گفت: در تمام روابط عمومی‌ها ضروری است نظام پایش رسانه‌ای شکل بگیرد تا انتقادات رسانه‌ای را لحظه‌ای رصد کرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مدیران ارشد جهت رسیدگی و پاسخ برسد.

تنظیم: هومن بهلولی