تبیان، دستیار زندگی
ازدواج افراد مجرد با کسانی که یک بار تجربه زندگی مشترک را داشته اند، به خودی خود مشکلی ندارد چرا که ازدواج نکردن افراد مطلقه یا بیوه مشکلات و آسیب هایی برای فرد و جامعه در پی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اما و اگرهای ازدواج با کسی که تجربه زندگی مشترک دارد


ازدواج افراد مجرد با کسانی که یک بار تجربه زندگی مشترک را داشته اند، به خودی خود مشکلی ندارد چرا که ازدواج نکردن افراد مطلقه یا بیوه مشکلات و آسیب هایی برای فرد و جامعه در پی دارد.

اما و اگرهای ازدواج با کسی که تجربه زندگی مشترک دارد

جدایی و طلاق لزوما همیشه امری منفی نیست. گاهی تنها راه حل باقی مانده برای فرد است و از جانب مشاوران توصیه می شود. لذا همه افرادی که جدا می شوند لزوما ناکام و شکست خورده تلقی نمی شوند. قبل از ازدواج با فردی که قبلا تجربه یک زندگی مشترک را دارد باید مشخص کنید تا چه حد این مسئله برایتان مهم است. شکست در زندگی زناشویی مسئله ای است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، حتی خود شما، لذا نباید تنها معیار برای قضاوت قرار گیرد.

توصیه دوم این است که حتما از مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید. لازم است قبل از ازدواج شما به کمک مشاور درباره خودتان، سایر ملاک هایتان برای ازدواج و تفکرات غیرمنطقی تان در این باره بیشتر بدانید و همچنین دختر خانم مورد علاقه شما نیز باید قبل از ازدواج مجدد، مشکلاتی را که ممکن است از ترکش های تجربه شکست او ناشی شده باشد، شناسایی و حل کند.این پیشگیری ها نگرانی هر دوی شما را از تصمیمی که دارید برطرف و حدی از خوشبختی شما را تضمین می کند. در ضمن بهتر است بدانید هیچ «کاملی» وجود ندارد. آن چه مهم است سازگاری و قدرت انعطاف در زندگی است که رضایت از زندگی را به وجود می آورد.

ازدواج با فردی که سابقه یک ازدواج دیگر را داشته ظرافت های زیادی می طلبد. چنین فردی با نجربه تر و پخته تر از شماست. بنابراین به این تجربه احترام بگذارید و خوشحال باشید که چنین فرصتی دارید تا در کنار او زندگی را بهتر بیاموزید. اما این ازدواج قبلی نباید باعث شود که شما او را سرزنش کنید

حتما نظر خانواده تان را بدانید. بی گدار به آب نزنید و با وعده و وعید او را به ازدواج با خود امیدوار نکنید چرا که ممکن است خانواده شما چنین ازدواجی را نپذیرند. در این صورت به کسی که یک بار در زندگی ضربه خورده، ضربه مجددی می زنید. قبل از آنکه به ازدواج با این فرد به طور جدی فکر کنید از نظر خانواده تان با خبر شوید.

اما و اگرهای ازدواج با کسی که تجربه زندگی مشترک دارد

اگر فردی که انتخاب کرده اید به تازگی جدا شده است، برای ازدواج با او عجله نکنید. چنین فردی نیاز به زمان برای کنار آمدن با موقعیت جدید خود دارد. بنابراین او را برای ازدواج تحت فشار نگذارید. شاید بتوان گفت اولین عاملی که پس از تجربه شکست در زندگی مشترک، فرد مطلقه را از ازدواج مجدد باز می دارد، نداشتن اعتماد دوباره است، چرا که به طور کلی طلاق حتی اگر به انتخاب خود فرد انجام گرفته باشد حسی از فقدان و از دست دادن را به دنبال دارد که به میزان بسیار زیادی اعتماد به نفس را کاهش می دهد و لذا زمانی که فرد اعتماد به خود را از دست داد انتظار می رود اعتماد بین فردی به خصوص اعتماد به همسر برای زندگی دوباره را نیز به سختی به دست آورد.

ازدواج با فردی که سابقه یک ازدواج دیگر را داشته ظرافت های زیادی می طلبد. چنین فردی با نجربه تر و پخته تر از شماست. بنابراین به این تجربه احترام بگذارید و خوشحال باشید که چنین فرصتی دارید تا در کنار او زندگی را بهتر بیاموزید. اما این ازدواج قبلی نباید باعث شود که شما او را سرزنش کنید. با دیدن کوچکترین رفتار ناراحت کننده ای نباید به او بگویید همین کارها را کردی که زندگی اولت به شکست انجامید. باید همه جوره از اودر مقابل خانواده تان و اطرافیان دفاع کنید چرا که چنین افرادی بسیار بسیار در معرض قضاوت های دیگران هستند.

از او نخواهید گذشته اش را مدام برای شما مرور کند اما اگر خواست که چیزی از گذشته برایتان تعریف کند، انعطاف پذیر باشید و بشنوید.مرور خاطرات تا مدت ها در افراد طلاق گرفته طبیعی است. سعی کنید او را مجبور به فراموش کردن خاطراتش نکنید.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوپ ازدواج تبیان


برگرفته از خراسان، تابناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.