تبیان، دستیار زندگی
رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیران مدرسه در برابر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدرسه، مسوول هستند، اعلام کرد: اگر خوراکی خلاف دستورالعمل این وزارتخانه در مدرسه عرضه شود مدیران و مسوولان مدرسه باید پاسخگو باشند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزارت بهداشت: مدیران مدارس مسئول عواقب و پیامد های بوفه ها هستند.

وزارت بهداشت: مدیران مدارس مسئول عواقب و پیامد های بوفه ها هستند


رییس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیران مدرسه در برابر مواد غذایی عرضه شده در بوفه های مدرسه، مسوول هستند، اعلام کرد: اگر خوراکی خلاف دستورالعمل این وزارتخانه در مدرسه عرضه شود مدیران و مسوولان مدرسه باید پاسخگو باشند.


زهرا عبداللهی تاکید کرد: بازرسی بوفه ها همواره باید به صورت روتین (منظم) در مدارس و انجام شده و براساس دستورالعمل مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پروش که به همه مدارس ابلاغ شده، فقط باید اقلام خوراکی مجاز در بوفه ها عرضه شود.

وی تصریح کرد البته عرضه اقلام خوراکی مجاز در بوفه های مدارس نیاز به پایش و نظارت دارد و باید مرتبا از سوی بازرسان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش کنترل شود تا بوفه های مدارس مواد غذایی ارائه دهند که تهدید کننده سلامت نبوده و مطابق با استانداردها و دستورالعمل ها باشد.

بوفه های مدارس می توانند خشکبار، خرما و انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، توت خشک، انجیر خشک، کشمش، آجیل سویا و خرما (بسته بندی شده) و انواع میوه خشک را عرضه کنند.

بوفه های مدارس می توانند خشکبار، خرما و انواع مغزها مانند پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، توت خشک، انجیر خشک، کشمش، آجیل سویا و خرما (بسته بندی شده) و انواع میوه خشک را عرضه کنند.

همچنین شیر و فرآورده های آن انواع شیر، ماست، کشک، پنیر (پاستوریزه، استرلیزه بسته بندی شده) و نوشیدنی مانند آبمیوه های طبیعی و دوغ بدون گاز (پاستوریزه و استرلیزه)، ماءالشعیر و آب معدنی از دیگر مواد خوراکی که می توان در بوفه های مدارس فروخت.

فروش انواع چیپس و پفک، یخمک، نوشابه های گازدار (به جز ماءالشعیر)، آدامس، سوسیس و کالباس، سالادالویه، انواع لواشک و آلو و آلوچه فاقد شرایط بهداشتی، آب نبات هایی که به سطح دندان می چسبند، آبمیوه هایی که از آب و قند اسانس میوه تهیه شده اند، فلافل و بستنی یخی در پایگاه های تغذیه مدارس ممنوع است.


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

بخش سفیران تبیان