تبیان، دستیار زندگی
مسیر جدید تهران _قبرس هواپیمایی بابک زنجانی، باوجود تمام حاشیه ها چگونه راه اندازی شد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسیر جدید هواپیمایی بابک زنجانی!


هواپیمایی قشم ایر که یکی از دارایی های بابک زنجانی است با وجود بحران مالکیت و حواشی بسیاری که پیرامون آن به وجود آمده است اما در حوزه فعالیت هایش همچنان خبرساز است.

چرا که اخیرا این هواپیمایی مسیر تهران - قبرس را به مسیرهای پروازی پیشین خود افزوده است.  پیش از این پروازهای این مسیر مختص هواپیمایی ماهان بود اما با پیش دستی اخیر قشم ایر در راه اندازی این مسیر جدید، عملا فرصت برگزاری این پروازها از هواپیمایی ماهان گرفته شده است.

هواپیمایی قشم

با توجه به آنکه مالکیت قطعی هواپیمایی قشر ایر همچنان پوشیده از اما و اگرهای گوناگون و ضد و نقیض است اما پروازهای این هواپیمایی به ویژه مسیر تهران_قبرس آن از نظر کیفیت و حتی قیمت بسیار مناسب به نظر می رسد. چنانکه نرخ بلیط رفت و برگشت ماهان برای همین مسیر در ایام نوروز امسال یک میلیون و ششصد هزار تومان بود، اما قشم ایر پروازهای خود را با قیمت یک میلیون و پنجاه هزار تومان به فروش می رساند. به نظر می رسد نمیتوان این تفاوت قیمت در یک مسیر هوایی را به راحتی نادیده گرفت.

از سوی دیگر استفاده قشم ایر از هواپیماهای جدید ایرباس بسیار جالب توجه است.

باید دید این شرکت با توجه به جنجال هایی که درباره مالکیت آن وجود دارد، چگونه توانسته است، یک مسیر تازه را راه اندازی کند، ضمن آنکه از سایر هواپیمایی های با سابقه ای چون ماهان نیز، در کیفیت پرواز و پایین تر بودن قیمت پیشی بگیرد

گفتنی است اولین پرواز تابستانی تهران – قبرس هواپیمایی قشرایر در تاریخ دوم خرداد امسال انجام شد و قرار است در تمام سال این پروازها به صورت هفتگی و در روزهای جمعه ادامه داشته باشد.

باید دید این شرکت با توجه به جنجال هایی که درباره مالکیت آن وجود دارد، چگونه توانسته است، یک مسیر تازه را راه اندازی کند، ضمن آنکه از سایر هواپیمایی های با سابقه ای چون ماهان نیز، در کیفیت پرواز و پایین تر بودن قیمت پیشی بگیرد.

ضمن آنکه کشور قبرس یکی از مقاصد گردشگری مهم اروپاست که سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر می پذیرد. اگرچه زبان مادری مردمان قبرس یونانی است اما 95 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند. وجود 330 روز آفتابی در سال و ساحلهایی شنی بی نظیر که جوایز زیادی را در دنیا کسب کرده است باعث می شود گردشگران اروپایی و آمریکایی از کشورهای انگلستان، اسپانیا، روسیه، پرتغال، سوئد، آمریکا، کانادا و ... برای گذراندن تابستان به این کشور سرازیر شوند.

قبرس برای گردشگران ایران، به خصوص کسانی که تجربه سفر به ترکیه، امارات و مالزی را داشته اند می تواند یک مقصد گردشگری جالب و جدید باشد. دلیل این امر آن است که همسفران ایرانی ها در قبرس اکثرا گردشگرانی از کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی هستند و این می تواند تجربه بی نظیری را برای آنها رقم بزند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: آفتاب