تبیان، دستیار زندگی
در ابتدای زندگی مشترک و در دوران نامزدی ممکن است تنش های زیادی را تجربه کنید که بخشی از آنها به خاطر شناخت ناکافی از همدیگر است. این تنش ها در زوج هایی که روش های بالغانه ای برای حل مساله ندارند باعث بروز دلخوری، دعوا یا قهر می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیاد قهر می کنید؟


در ابتدای زندگی مشترک و در دوران نامزدی ممکن است تنش های زیادی را تجربه کنید که بخشی از آنها به خاطر شناخت ناکافی از همدیگر است. این تنش ها در زوج هایی که روش های بالغانه ای برای حل مساله ندارند باعث بروز دلخوری، دعوا یا قهر می شود.

زیاد قهر می کنید؟

اگر نامزدتان زیاد قهر می کند، باید در درجه اول از خودتان بپرسید چه رفتارهایی دارید که باعث قهر کردن همسرتان می شود؟ با برطرف کردن این رفتارها شاید بتوانید تنش را کمتر کنید اما در مرحله بعد یادگرفتن روش های جایگزین است تا به جای قهر کردن، به حل مساله بالغانه بپردازید.

چرا دعوا می کنید؟

دلیل اصلی اختلافات و جروبحث های زناشویی را باید اختلافات فرهنگی دانست و اینکه تعریف ارزش ها از دید هر کدام از شما متفاوت است. یکی دیگر از علل مشاجره و دعوا بین همسران، تلاش برای تغییر دادن رفتارهای یکدیگر است، وقتی یکی از شما درصدد تحمیل شرایط به دیگری یا تغییر رفتار شریک زندگی تان باشید، ناخودآگاه باعث می شوید که شریکتان از خود مقاومت نشان دهد که این مقاومت و سپر دفاعی در دست گرفتن باعث جرو بحث می شود.

رفتارهای ناراحت کننده تان را شناسایی کنید

قهر یعنی تصمیم به فاصله گرفتن از وضعیت نامطلوب موجود. وقتی فردی احساس می کند، نمی تواند رفتار طرف مقابلش را تغییر دهد سعی می کند از او فاصله بگیرد تا کمتر اذیت شود.

اگر فردی ناراحت نشود، بالطبع هیچ گاه قهر نخواهد کرد. بنابراین در زندگی مشترک، باید رفتارهای آزاردهنده تان را شناسایی و تلاش کنید چنین رفتارهایی را در زندگی به حداقل برسانید. درک متقابل بین زوج ها یعنی یکدیگر را بشناسند و بدانند که چه عواملی زمینه خشنودی یا نارضایتی و ناراحتی همسرشان را فراهم می کند. به طور طبیعی این وظیفه زن و شوهر است که مایه آرامش یکدیگر باشند و عوامل ناراحت کننده را از زندگی شان حذف کنند.

قهر کردن از شیوه هایی است که زنان بعد از جر و بحث به کار می گیرند که در واقع سنگین ترین نوع خشم همین قهر کردن است، زیرا قهر رابطه را به سمت سردی و سنگینی می کشاند

قهر باید کوتاه مدت باشد

قهر کردن از شیوه هایی است که زنان بعد از جر و بحث به کار می گیرند که در واقع سنگین ترین نوع خشم همین قهر کردن است، زیرا قهر رابطه را به سمت سردی و سنگینی می کشاند. قهر کردن هیچ مشکلی را حل نمی کند اما شاید بتواند تنبیهی کوتاه مدت باشد. قهر کردن باعث می شود رابطه بین شما کمرنگ و یا قطع شود که این برای موفقیت در یک زندگی مشترک اصلا خوب نیست. اگر تصمیم می گیرید تا آرام شدن اوضاع و فهماندن به طرف مقابل کمی از او فاصله بگیرید باید مراقب باشید که وارد فاز لجبازی و دور شدن نشوید.

هر دو مقصرید

برای پایان دادن به قهر و آشتی کردن، 2 راه حل پیشنهاد می شود. راه اول این است که یکدیگر را ببخشید البته این راه حل بیش تر جنبه درمان موقت دارد. یعنی به طور موقت باعث آشتی می شود ولی اصل مشکل را حل نمی کند. راه دوم هم این است که طرفین بپذیرند که هر 2 مقصر هستند و تلاش کنند رفتارهای آزاردهنده شان را کنار بگذارند.

پذیرفتن اشتباه برای حل چنین مشکلاتی در زندگی زناشویی بسیار مهم است. زوج ها نباید این قانون طلایی را فراموش کنند که در هر دعوایی 2 مقصر وجود دارد نه یک مقصر. بنابراین بهترین اقدام برای حل مشکل قهر کردن، ترک عادت و رفتارهای ناراحت کننده است.

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: خراسان، آفتاب

مطالب مرتبط:

10 فرمان برای فیصله دعوا

نامزدی و دعوا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.