تبیان، دستیار زندگی
ازدواج در هر شرایطی الفبایی دارد که باید آن را بیاموزید و به کار ببندید. حتی اگر فکر می کنید آنقدر عاشق هم هستید که با نیروی عشق زندگی تان را پیش ببرید، باید بدانید که قوی ترین عشق ها هم بدون وجود این 5تناسب خیلی زود به بن بست می رسند و متاسفانه هیچ استثن
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

الفبای 5حرفی ازدواج


ازدواج در هر شرایطی الفبایی دارد که باید آن را بیاموزید و به کار ببندید. حتی اگر فکر می کنید آنقدر عاشق هم هستید که با نیروی عشق زندگی تان را پیش ببرید، باید بدانید که قوی ترین عشق ها هم بدون وجود این 5تناسب خیلی زود به بن بست می رسند و متاسفانه هیچ استثنایی هم وجود ندارد!

الفبای 5حرفی ازدواج

شاید فکر کنید ماجرای شما با بقیه متفاوت است. اما باید بگوییم همه این طور فکر می کنند. عشق میان دو نفر هر قدر هم قوی باشد، باز هم برای دوام و قوام و شکوفا شدن باید از فیلترهایی بگذرد تا به ازدواج برسد. این فیلترها تناسب های ضروری ازدواج هستند که مهم ترین هایشان را اینجا به شما معرفی می کنیم.

ازدواج با این 5تناسب

اولین شرط، تناسب اعتقادی است. در واقع تناسب در دینداری. همانطور که یک لاییک نمی تواند با یک فرد مذهبی زندگی کند، عدم تناسب در عمل به دین هم می تواند دردسرساز باشد. تناسب خانواده ها در مسایل دینی هم اگرچه در درجه دوم اهمیت قرار دارد اما اگر نادیده گرفته شود می تواند روی زندگی تان سایه بیندازد. تناسب در دینداری با این که بسیار مهم است اما در کنار تناسب های دیگر معنی پیدا می کند و اگر با وجود تناسب دینی تناسب فرهنگی یا تناسب اقتصادی وجود نداشته باشد باز هم شانس شکست این ازدواج بسیار بالاست.

تناسب اقتصادی دومین شرط ازدواج موفق است. فقط درباره ازدواج شاهزاده و گدا این تناسب اهمیت پیدا نمی کند. در تناسب اقتصادی، طبقه خانوادگی مطرح می شود. نداشتن تناسب اقتصادی باعث می شود در خیلی زمینه های دیگر تفاوت پیدا کنید. عدم تناسب فرهنگی، عقیدتی، شخصیتی و... می تواند در بستر این عدم تناسب شکل بگیرد.

تناسب در دینداری با این که بسیار مهم است اما در کنار تناسب های دیگر معنی پیدا می کند و اگر با وجود تناسب دینی تناسب فرهنگی یا تناسب اقتصادی وجود نداشته باشد باز هم شانس شکست این ازدواج بسیار بالاست

سومین تناسب مهم ازدواج، تناسب فرهنگی است. یعنی در محیطی کمابیش شبیه هم بزرگ شده باشید. نقش پذیری هایتان مشابه هم باشد. یعنی در یک خانواده مردسالاری نباشد و در خانواده دیگر زن سالاری. چرا که در این صورت تصورتان از نقش خودتان و طرف مقابل با هم تفاوت دارد. تناسب فرهنگی یعنی آداب و رسوم، عادت ها و معاشرت هایتان شبیه هم باشد.

تناسب بعدی، تناسب شخصیتی است. در این تناسب شما و همسرتان باید بیشترین شباهت را با هم داشته باشید. درونگرایی و برونگرایی، میزان جاه طلبی، میزان پشتکار، میزان انرژی و هیجان پذیری، میزان صداقت و تمایل به خودنمایی همه و همه از مولفه های مهم شخصیتی هستند که هر چه در شما و طرف مقابلتان بیشتر به هم شبیه باشند، شانس موفقیت تان را در ازدواج بالا می برند.

تناسب دیگری که خیلی در ازدواج مهم است، کفویت شخصی شما است. یعنی تناسب در ظاهر و قیافه و هیکل، سن و تحصیلات و...

چطور بفهمیم تناسب داریم؟

از صفر تا 20 چه نمره ای به خودتان می دهید؟ مثلا رقم دینداری شما چند است؟ طرف مقابل را از نظر تقید و عمل به دین با چه درجه ای ارزیابی می کنید؟ تناسب داشتن یعنی تفاوت نمره 2-3 تایی. بیشتر از این می تواند باعث دردسر شود.

هرگز به این که او را بعد از ازدواج «تغییر» می دهید، فکر نکنید. هیچ کس بعد از ازدواج عوض نمی شود و هیچ تغییری با عامل یا انگیزه بیرونی ماندگار نخواهد بود. این را برای همیشه به یاد داشته باشید و بدانید در این مورد هم شما استثنا نیستید. این اتفاقی است که برای همه می افتد!

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مطالب مرتبط:

کی ازدواج کنیم؟ با کی؟

5 ویژگی مردانی که آمادگی ازدواج دارند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.