تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی خمیر دندان از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. فاطمه کاوانلویی، زهرا روشندل، منصوره شکاری و فائزه تختمش پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای علیرضا حسین زاده انجام داده اند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 2 نسیبه، استان خراسان شمالی شهرستان مانه و سملقان

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

پژوهشگران جوان متوسطه 2 نسیبه ( استان خراسان شمالی شهرستان مانه و سملقان ) به مدیریت سرکار خانم صغری بجنوردی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

دستاورد برتر متوسطه 2 نسیبه، خمیر دندان

پروژه ی خمیر دندان از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. فاطمه کاوانلویی، زهرا روشندل، منصوره شکاری و فائزه تختمش پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی جناب آقای علیرضا حسین زاده انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

موادی که در تهیه این خمیر دندان جادویی استفاده شده است و شما می توانید با آن ها آشنا شوید در زیر مشاهده می فرمایید.

· آلوئه ورا

·    دارچین

·    زردچوبه

·    آب اسفناج

·    آب لبو

·    نعنا

·    فلوراید

·    کاسنی

·    خواص انار

·     مرزه کوهی

·     سیر

·     پرتقال

·     سیب

·     سیر

·     زیره

این خمیر دندان اثر فوق العاده ای بر تقویت لثه و استحکام دندان و نیز نقش مهمی در کاهش درد دندان دارد. مواد سازنده این خکیر دندان، کاملاً طبیعی بوده و هیچ اثر شیمیایی ندارد. جالب ایت بدانید که اجزای تمیز کننده ها و شوینده های دندان تقریباً یکسان می باشد و به سه شکل  خمیر، پودر و یا مایه موجود می باشد.

ما در این پروژه خمیر دندانی به شکل خمیر تهیه کردیم.

طرز تهیه خمیر دندان: ابتدا مواد ژله مانند برگ آلوئه ورا را از آن خارج كرده و مواد پودری را كه قبلاً اندازه گیری شده، مانند مرزه كوهی، كاسنی، پودر سیب، پودر پرتقال و نعنا ( طعم دهنده ) را به آن می افزاییم و این ماده حالت خمیر شكل به خود می گیرد.

سپس فلوراید و گلیسیرین را به آن اضافه می كنیم و برای رنگ دادن مواد به دست آمده به اندازه لازم آب لبو یا اسفناج اضافه می نماییم.

نكته: از عسل هم به عنوان شیرین كننده و هم برای تقویت لثه ها در خمیر دندان استفاده می شود.

در طی یک هفته این خمیر ژله مانند را روی دندان زده و باعث تسکین درد دندان و سفیدی و از بین بردن لکه ها شده است. اگر شما به مدت دو روز دندان هایتان را مسواک نزنید و از این خمیر دندان استفاده کنید تا اثر جادویی آن را ببینید. این خمیر دندان کاملاً طبیعی است و هیچ اثر شیمیایی ندارد.

برای آگاهی بیشتر این جا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرّمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی