تبیان، دستیار زندگی
پروژه ی استفاده از ترکیبات گیاه استویا بعنوان قند جایگزین برای تهیه مواد خوراکی از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. نگین نصرتی، شقایق عبداللهی، فرحانه موسوی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی خانم ها ........
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاورد برتر متوسطه 1 حضرت معصومه (س)

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

دستاورد برتر متوسطه 1 حضرت معصومه (س)، استفاده از ترکیبات گیاه استویا

پژوهشگران جوان متوسطه 1 حضرت معصومه (س) به مدیریت سرکار خانم لیلا مظلومی در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی استفاده از ترکیبات گیاه استویا به عنوان قند جایگزین برای تهیه مواد خوراکی از این مدرسه جزء برترین غرفه های این دوره از جشنواره شد. نگین نصرتی، شقایق عبداللهی، فرحانه موسوی پژوهشگران عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی خانم ها زهره بهفرد و مریم حسینی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

چکیده:

بیماری دیابت یکی از برزگ ترین معضلات انسان در زمینه سلامت و بهداشت در قرن جاری است. استفاده از قندهای مصنوعی نظیر آسیارتام و ساخارین نه تنها مشکل فوق را حل نکرده بلکه به خاطر سمی بودن قندهای مصنوعی مشکلات جدید نیز اضافه شده است. برای حل این مشکل دانشمندان به فکر استفاده از قندهای جایگزین افتادند که هیچ کدام از مشکلات قندهای موجود را نداشته باشند.

دستاورد برتر متوسطه 1 حضرت معصومه (س)، استفاده از ترکیبات گیاه استویا

محققین نسل جدیدی از شیرین کننده های طبیعی را به منظور استفاده از مراکز صنعتی و مصارف خانگی پیشنهاد می کنند. استفاده تجاری از شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یک عامل شیرین کننده فاقد کالری فراهم شده است. شیرین کنندگی این محصول که به طور کامل از منابع طبیعی منشا می گیرد، صد و هفتاد برابر شکر است. گیاه استویا سرشار از شیرین کننده های کم کالری، فیبر، انواع پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، اسانس و ... است. امروزه این ماده توسط میلیون ها نفر از مردم نقاط مختلف جهان از محل اصلی این گیاه ( کشورهای پاراگونه و برزیل در آمریکای جنوبی ) خارج شده و در ژاپن، کره، چین، هندوستان، تایوان، آمریکا و کشورهای دیگر استفاده می شود.

مقدمه: گیاه استویا

نخستین بار در شمال پاراگوئه شناخته شد. این گیاه بومی نواحی شمال آمریکای جنوبی است و به طور وحشی (خودرو) در سرزمین های بلند مناطق مرزی بین برزیل و پاراگوئه می روید و در آن مناطق به گیاه برگ عسلی معروف است و توسط شخصی به نام برتونی برای اولین بار به اروپا آورده شد.

تجزیه ی تحلیل نتایج و نتیجه گیری:

طعم شیرین گیاه استویا علاوه بر آن که نسبت به شیرین کننده های موجود در بازار بهتر است برای بیماران دیابتی هیچ خطری نداشته و به حفظ سلامت همه کمک می کند.

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

مطالب مرتبط:

با گیاه استویا آشنا شوید

استویا: همیار لاغری و خوش‌‌اندامی شما

استویا چیست؟

آشنایی با انواع شیرین کننده‏ ها در صنایع غذایی (1)

راه های غیر دارویی برای کاهش فشار خون بالا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه سارا خرمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی