تبیان، دستیار زندگی
ot; چرایی" عبوركرده و به مرحله " چگونگی" برسیم به دنبال نقد هم باشیم نه نفی همباشگاه استقلال تنگناهای عدیده ای دارد دكتر قریب گفت: شرایط فعلی باشگاه استقلال، بسیار حساس و شكننده است. به گزارش خبرنگار تبیان ، مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دكتر قریب

:

باید ازمرحله " چرایی" عبوركرده و به مرحله " چگونگی" برسیم

به دنبال نقد هم باشیم نه نفی همباشگاه استقلال تنگناهای عدیده ای دارد

دكتر قریب گفت: شرایط فعلی باشگاه استقلال، بسیار حساس و شكننده است.

به گزارش خبرنگار تبیان ، مدیرعامل باشگاه استقلال  تهران كه در مراسم تجلیل از " بیاتی" پیشكسوت استقلال و مربی سابق تیم ملی سخن می گفت، افزود: پیشكسوتان سرمایه های اصلی باشگاه هستند. آنان فراز و نشیب های بسیاری را دیده اند و برای عبور از این مرحله حساس می توان در جمع و با كمك آنها مسایل و مشكلات را مطرح كرد و با رهنمودهای آنان به حل مشكلات پرداخت.

وی گفت: اززمانی كه وارد كادر اجرایی باشگاه شدم، به ابعاد پنهانی (فنی، روحی و مالی و ...) آن پی بردم كه هنگامی كه در هیات مدیره بودم به آنها دسترسی نداشتم، باشگاه تنگناهای بسیارعدیده ای دارد كه اگر بخواهم به طور شفاف آنها را باز گو كنم چیزی جر اتلاف وقت نخواهد بود.

قریب تصریح كرد: این شرایط را باید درك كنیم و برای اقتدار و حیثیت ملی و برای اعتلای ورزش كشور كه پایه های آن را می توانیم در باشگاه ریشه داری چون استقلال پیدا كنیم ، به برنامه ای دقیق و منظم نیازمند است.

وی ادامه داد: با توجه به سرمایه های باشگاه، امیدواری بسیار زیاد اما كار بسیار مشكل است.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین با اشاره به ویژگی های جوامع پیشرفته در مقایسه با جوامع توسعه نیافته گفت: در كشورهای پیشرفته سطح كشمكش های طبیعی آنان از مرحله " باید ها" و " چراها" عبور كرده و به مرحله " بودن " یا " نبودن" رسیده است و بر ضرورت آن تاكید دارند. به عنوان مثال آنان به اینكه بخش خصوصی در ورزش باشد یا نباشد توجه ندارند بلكه به چگونگی حضور آن فكر می كنند. اما درجوامع توسعه نیافته سطح سوالات به بایدها و نبایدها برمی گردد و به چگونگی نرسیده اند. دكتر قریب خاطر نشان كرد: در پهنه ورزش ایران به ویژه فوتبال نیز سطح گفت و گوهای ما هنوز در مرحله بایدهاست. آیا فوتبال كشور به مربی خارجی نیاز دارد یا خیر؟ و این مطلب هنوز برای توده مردم حل نشده است. متاسفانه در خانواده استقلال هم این تنگناها وجود دارد و تا مادامیكه از این مرحله عبور نكنیم امكان كسب نتیجه و ارتقا وضعیت متعادل در جامعه ورزش و باشگاه استقلال وجود نخواهد داشت.

وی خطاب به پیشكسوتان استقلال گفت: همه باید در یك مواضع مشترك تشریك مساعی داشته باشیم. درمباحث اخیر و انجام تغییر و تحولات ، معدود افرادی به ماهیت موضوع اشاره كردند و مباحث بیشتر حول محور اینكه چه كسی باشد و یا نباشد بود. این نتیجه ای جز هیجانی كردن جامعه و اتلاف وقت نخواهد داشت . سوال من این است در این جریانات چه كسی رهنمود ارایه كرد؟ باید بفهمیم در قلمرو چگونگی ها همدیگر را درك كنیم در غیر این صورت، جو شكننده ای بین اعضای خانواده ورزش، فوتبال ، استقلال و هواداران بوجود می آید و یك مسیر قهقرایی را سیر می كند. دكتر قریب افزود: واقعا باید به دنبال نقد هم باشیم نه نفی هم. اما 90 درصد مطالبی كه مطرح می شود در قلمرو نفی است و این سازنده و كارساز نخواهد بود و از لحاظ علمی و كارشناسی حركت در مدار بسته است. این خود به نوعی تخریب است زیرا منابع و فرصت ها را از دست می دهد. مدیر عامل باشگاه استقلال در پایان با بیان اینكه برنامه اصلی اش ایجاد ارتباط منطقی بین قلمرو چگونگی، پیشكسوتان و باشگاه است، گفت: گام بسیار مهم تر اینكه از پیشكسوتان در مسایل فنی، تبلیغاتی و زیر ساختی به نحو احسن استفاده كنیم.اقدام دیگر، ایجاد یك مجموعه برای باشگاه است ، وضعیت باشگاه به گونه ای است كه ما در یك ساختمان اجاره ای كه چك آن نیز برگشت خورده مشغول به فعالیت هستیم و این سرمایه یك باشگاه با قدمت دیرینه است.

در ادامه این مراسم نیز، بیاتی گفت: وقتی ما از مرحله آماتور به حرفه ای حركت می كنیم راه حل ها نیز باید حرفه ای شود، بسیاری از مشكلات را نمی توان با همان راه حل های قدیمی مرتفع كرد.

این پیشكسوت استقلال افزود: همه سعی می كنند كه خود را با زمانه تغییر دهند و خیلی از پیشكسوتان هستند كه هنوز مطالعاتی در زمینه فوتبال دارند و اطلاعات آنها به روز است. اگر به ادعای برخی، پیشكسوتان سنت گرا هستند، جوانان نیزمی توانند سنت گرا باشند.

بیاتی در ادامه از زحمات پورحیدری، عبداللهی و كادرمدیریتی و فنی قبلی استقلال تشكر كرد و ابراز امیدواری كرد ، كادر جدید استقلال بتواند كارایی لازم و موفقیت را به همراه داشته باشد. لازم به ذكر است این مراسم به همت حسین فرزامی ، یكی از  پیشكسوتان استقلال برگزار شد .