تبیان، دستیار زندگی
در هفته گذشته شاهد رونمایی برخی آلبوم های موسیقی از خوانندگان و هنرمندان جوان کشورمان بودیم که در ادامه برخی از بهترین های آنها معرفی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم های تازه


در هفته گذشته شاهد رونمایی برخی آلبوم های موسیقی از خوانندگان و هنرمندان جوان کشورمان بودیم که در ادامه برخی از بهترین های آنها معرفی خواهد شد.

آلبوم های تازه

"همان یک شرار و هیچ" کارن کیهانی

«همان یک شرار و هیچ» عنوان آلبوم جدید کارن کیهانی است، که به تازگی در بازار موسیقی منتشر شده است.

کارن کیهانی درباره این اثر گفت: سال گذشته در اردیبهشت 1392 کنسرتی را از مجموعه آثارم در سالن رودکی به روی صحنه بردم. این آلبوم همان قطعاتی است که در کنسرت رودکی اجرا کردیم.

وی درباره نام این آلبوم اظهار کرد: قطعه سولو اُبوا در این آلبوم نامش «همان یک شرار و هیچ» است و نام آلبوم را نیز از همین قطعه انتخاب کرده‌ایم. این نام برگرفته از یکی از اشعار بیدل دهلوی است.

کیهانی با اشاره به نقش شعر فارسی در آهنگسازی‌هایش گفت: در نوشتن آثارم از المان‌های شعر فارسی استفاده می‌کنم. ریتم در موسیقی من تحت تاثیر شعر فارسی است. هر کدام از قطعه‌های آلبوم «همان یک شرار و هیچ» نیز براساس یکی از اشعار ادبیات فارسی ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: فضاهای مدال نیز ترکیبی از فضای مدال در موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک است.

این آهنگساز جوان درباره آهنگسازی بر اساس شعر گفت: یکی از ایده‌های قدیمی در موسیقی، «پوئم سمفونی» است که در آن، قطعه براساس شعر نوشته می‌شود اما خود شعر در قطعه حضور ندارد. یعنی قطعه بدون کلام است.

کارن کیهانی در ادامه صحبت هایش درباره فضای موسیقی در آلبوم «همان یک شرار و هیچ» گفت: این آلبوم در چارچوب «موسیقی معاصر» قرار می‌گیرد. این نوع موسیقی به طور خاص به موسیقیِ بعد از نیمه دوم قرن بیستم گفته می‌شود.

آلبوم «همان یک شرار و هیچ» شامل 5 قطعه است که عبارتند از «به چشمان زیبایش»، «همان یک شرار و هیچ»، «واپسین رنگ»، «نامش انسان است» و «و آستینش از اشک تر بود».

این آلبوم را نشر موسیقی ارغنون منتشر کرده است.

آلبوم های تازه

تا بی تو پژمردن امید حسنی

آلبوم ث‌تا بی تو پژمردنث‌ با صدای امید حسنی روانه بازار موسیقی شد.

سبک این آلبوم پاپ - کلاسیک است و آهنگسازی قطعات به عهده مجید سراج بوده است و ترانه‌های این آلبوم سروده بابک صحرایی و وفا وفایی نژاد است.

همچنین اهورا ایمان نیز دو ترانه از قطعات این آلبوم را سروده است و در بعضی قطعات دکلمه‌هایی کرده است.

این آلبوم در ده قطعه تهیه و تولید شده است و کلیه سازها به صورت آکوستیک ضبط شده است.

در این اثر موسیقایی خاچیک بابائیان، همایون رحیمیان، ارسلان کامکار، عماد رضا نکوئی، بردیا کیارس، همایون نصیری، بابک ریاحی پور، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، امیر پورخلجی، کریم قربانی مجید اسماعیلی، علیرضا خورشید فر، ناصر رحیمی، فیروز ویسانلو، مسعود همایونی، فرشید حفظی فرد ، حسین میرزایی، باربد بیات، امید حاجیلی، کامبیز رحمانی، بهنام ابطحی، پیمان لطیفی، سودابه شمس، کیانا کیارس، شروین شریعت، ایمان و رضا طنابنده از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم های تازه

«آغاز پر پایان» به یاد زنده‌یاد لطف‌الله مجد

آلبوم موسیقی «آغاز پر پایان» به یاد زنده‌یاد لطف‌الله مجد به بازار موسیقی کشور رسید.

«آغاز پر پایان» مجموعه‌ای با نوازندگی تار صایب کاکاوند و سازهای کوبه‌ای رشیدکاکاوند است که در دو قسمت طراحی و اجرا شده که بر اساس موسیقی ردیف دستگاهی در پاره‌ای از تراک‌ها نواسازی شده است.

دربخش نخست بر مبنای روند ملودی‌ها و فرم‌های موسیقی دستگاهی سعی در بیان موسیقی بی‌کلام شده است.

همچنین، در بخش دوم، نواخته‌ها درفضای آزادتر و بداهه‌وار شکل گرفته‌اند. تنوع ریتم و محتوا در آلبوم «آغاز پر پایان» از نغمه موسیقی کردی تا چهارمضراب‌ها و رنگ‌ها و پیش درآمد در مایه ابوعطا و دستگاه همایون است.

موسسه «راوی آذرکیمیا» تهیه‌کننده این آلبوم موسیقایی بی‌کلام است که آن را به یاد زنده‌یاد لطف‌الله مجد منتشر کرده است.

لطف‌الله مجد نوازنده تار بود. او از آغاز تأسیس انجمن موسیقی ملی ایران یکی از نوازندگان با ارزش ارکستر آن هنرستان بود و دو اثر او که یکی در مایه همایون و دیگری در مایه سه‌گاه ساخته شده بود،شهرت فراوان یافت.

لطف‌الله مجد نوازنده تار بود. او از آغاز تأسیس انجمن موسیقی ملی ایران یکی از نوازندگان با ارزش ارکستر آن هنرستان بود و دو اثر او که یکی در مایه همایون و دیگری در مایه سه‌گاه ساخته شده بود،شهرت فراوان یافت.

آلبوم های تازه

رفته از دست‌ کیان پورتراب

آلبوم ث‌رفته از دستث‌ با صدای کیان پورتراب و همکاری گروه کامنت منتشر شد.

مهدی میرزا باقریان، مدیر انتشارات آوای سوته دلان دراین باره گفت: آلبوم "رفته از دست" با صدای کیان پورتراب و همکاری گروه کامنت از سوی انتشارات آوای سوته دلان روانه بازار موسیقی شد.ترانه سرا و آهنگساز این اثر کیان پورتراب بوده است و تنظیم قطعات این آلبوم توسط گروه کامنت انجام شده است.

مهدی میرزا باقریان با اشاره به اینکه ژانر این آلبوم راک است، تاکید کرد: این اثر موسیقایی شامل 11 قطعه است و نام بعضی از قطعات آن رفته از دست، رفته از دست 2، ستاره ها، نگاه من، برگشت، درخت، از جنس دیروز و.... است.

میرزا باقریان درباره اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این اثر کیان پورتراب (گیتار آکوستیک)، نیما رمضان (گیتار)، اشکان آبرون (کیبورد)، آرین کشیشی (باس)، بردیا امیری (درامز) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. همچنین میکس و مسترینگ این اثر توسط آرش پاکزاد انجام شده است.

آلبوم های تازه

فوق العاده‌ بهنام صفوی

سومین آلبوم بهنام صفوی با عنوان ث‌فوق العادهث‌ روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم شامل 11 قطعه است و نام قطعات آن، فوق‌العاده، خاطره، اولین قرار، فهمید، آشتی، بگو آره، رفیقم باش، یادته، چند بار عاشق شدی، سوء تفاهم، چقدر خوبه است.

در این اثر تنظیم قطعات توسط کوشان حداد و غلامرضا صادقی انجام شده است و تمام ملودی‌های این آلبوم را نیز خود بهنام صفوی ساخته است.

این سومین آلبوم این خواننده پس از "عشق من باش" و "آرامش" است که منتشر شده است.

گفتنی است، این خواننده پاپ بعد از انتشار این آلبوم به زودی در تهران و شهرستان‌ها به صحنه می‌رود که هم‌اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستند.

آلبوم های تازه

‌لرزش حسین توکلی

آلبوم "لرزش" با صدای حسین توکلی که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی از سوی انتشارات ایران گام روانه بازار موسیقی می‌شود و از سوی شرکت "هنر شهر" در بازار توزیع می‌شود.

تنظیم‌های این اثر توسط میلاد ترابی و مهدی گرناوی انجام شده است و ساخت ملودی قطعات بر عهده میلاد ترابی، محمد علیزاده و حسین توکلی بوده است.

ترانه سرایی این اثر به عهده علی بحرینی، محمد علیزاده، مهدیه عرب، پرستو ایمانی، مریم ذاکری و مهدی گرناوی بوده است. این اثر شامل 9 قطعه است و اوایل خرداد ماه سال جاری در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، حسین توکلی تا کنون تک قطعات استرس، شب و اسم تورو داد می‌زنم و… را منتشر کرده است. معروف‌ترین قطعه این خواننده تیتراژ برنامه "یادگاری" است.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منابع:

هنرآنلاین

ایسنا

مطالب مرتبط:

اسلام و موسیقی

تازه های موسیقی