تبیان، دستیار زندگی

حلال هایی که حرام کردنش بدترین بدعته!

راستشو بخواید دیگه چند وقتیه حس و حال رفتن به مسجد و بودن در کنار افراد سنّ و سال داری که فکر می کنند آخر دین و مذهب هستن را ندارم ! می پرسید چرا؟!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسابقه

داستان از اینجا شروع شد که ماه رمضان سال گذشته که قرآن را به لطف خدا در حال ختم کردن بودم به یک آیه رسیدم و آن آیه: قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا خَالِصَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ(اعراف/32) بود. وقتی معنی آن را خواندنم و پیرامون معنای آن دقت و تحقیقی انجام دادم، فحوا و لبّ کلام را این گونه یافتم که آنچه که خدا برای ما حلال کرده است را نباید بر خود حرام کرد.

از آنجایی هم که من یک جوان مثل بقیه جوان ها هستم و حس خودنمایی و زیبایی دوستی و جلوه نمایی همیشه با من همراه است و همیشه من را وادار به یک سری کارها می کند، تصمیم گرفتم به جای اینکه خودم را آراسته و خوشبو کنم و در خیابان ها راه بیافتم و متأسفانه مثل خیلی از جوون های امروزی دیگران را منحرف کنم، این جلوه نمایی را در خانه‌ی خدا (مسجد) داشته باشم.

  • تفسیرسوره اعراف آیه 32 (حرام کردن حلال‌ها، ممنوع)

تصمیم گرفتم یکی از بهترین عطرهایی را که دارم و بهترین جانمازم را برای رفتن به مسجد بگذارم و وقتی وارد مسجد می‌شوم به خودم عطر بزنم تا بویی خوش داشته باشم و برای نماز کمی خودم را بیارایم چرا که در خود قرآن نیز آمده که؛ خُذُوا زینَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ.

در روایات هم این نکته را بسیار شنیده بودم که انّ اللَّه جمیل یحب الجمال.

خلاصه سرتون رو به درد نیارم. اولین روزی که این تصمیم خود را عملی کردم با نگاه های تند بعضی از اهالی مسجد روبه‌رو شدم و می دیدم و می شنیدم که در گوش یکدیگر نجواهایی می کنند که این دختر انگار ندید بدیده! عقده ایه! انگار داره میره عروسی که این قدر خودشو معطر کرده، دوش عطر گرفته و ... .

و بالأخره یکی از این خانم های به ظاهر مؤمن که همیشه در صف اول نماز هم می ایستادند به من گفت: دختر خانم! خجالت نمی کشی چنین ادکلنی زده ای، مگه می خوای بری عروسی؟!

منم که خیلی عصبانی شده بودم و ناراحت، برگشتم و آیه قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا خَالِصَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ ؛

را برای این خانم خواندم و منتظر پاسخ آن شدم که متأسفانه هیچ پاسخی نتوانست بدهد جز اینکه یک جوان را از مسجد رانده بود!!

واقعاً با این بدعت هایی که برای خود درست کرده‌ایم و حلال هایی که بر خود حرام کرده‌ایم، دیگران مجذوب دین می‌شوند یا بر عکس دین زده خواهند شد؟!

 

دوباره چند وقت پیشتر بود که در اتاقم بودم و داشتم به یک آهنگ خیلی ملایم که البته حلال و حرام بودنشو قبلاً با مرجع تقلید و عالم دینی چک کرده بودم گوش می کردم که یکدفعه مادر بزرگم بدون گرفتن اجازه وارد اتاقم شد و وقتی دید من دارم آهنگ گوش می‌کنم، سریع جبهه گرفت و گفت: تو خجالت نمی‌کشی به این مزخرفات گوش می کنی؟! گفتم : مادر جون! این مشکلی نداره من پرسیدم!

چشمتون روز بد نبینه که چه غوغایی سر این موضوع در خانه‌ی ما برپا شد که آره اینا حرومه گوش کردنش و... (آهنگ اصلاً غنا نبود و هیچ مشکلی نداشت و این را هم می‌دانستم که موسیقى‌‌اى كه انسان را غافل مى‌كند و داخل خلسه‌ى شهوانى مى‌برد، حرام است.)

و باز آیه ای را که برای آن خانم در مسجد خوانده بودم را با صدای رساتر خواندم اما دریغ از یک پاسخ قانع کننده!

قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا خَالِصَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ كَذَلِكَ نُفَصِّلُ الآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ

واقعاً با این بدعت هایی که برای خود درست کرده ایم و حلال هایی که بر خود حرام کرده ایم، دیگران مجذوب دین می شوند یا بر عکس دین زده خواهند شد؟! 

پاسخ شما به این سوال خدا چیست؟!

  • گنجینه صوتی 1آیه 32 سوره اعراف
  • عبدالباسطآیه 32 سوره اعراف
  • الحصریآیه 32 سوره اعراف
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 32 سوره اعراف
  • گنجینه صوتی 1آیه 32 سوره اعراف
  • گنجینه صوتی 1آیه 32 سوره اعراف
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 32 سوره اعراف
  • قرآان مجیدآیه 32 سوره اعراف

کاربران گرامی می توانند فایل صوتی تلاوت این آیه را به آدرس زیر ارسال نمایند.

توجه توجه! آزمون استخدامی خداوند برگزار می شود!!!

نشست علمی در تاکسی و اتوبوس !! 

مرغی که یک پا دارد!

تا به حال شما این شیرینی را امتحان کرده اید؟!

تب رفیق شدن با چهره ها برای شهرت!!

میلیونر شو! بیشترین سود با کمترین سپرده

تب رفیق شدن با چهره ها برای شهرت!!

غربی ها از ما مۆمن ترند ؟!!