تبیان، دستیار زندگی
اگرچه تیم ملی فوتبال ایران بازیکنانش را برای جام جهانی شناخته اما هنوز هم ماجرای مهدی رحمتی داغ است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسناد رحمتی علیه فدارسیون فوتبال


اگرچه تیم ملی فوتبال ایران بازیکنانش را برای جام جهانی شناخته اما هنوز هم ماجرای مهدی رحمتی داغ است.


انتشار اسنادی مربوط به روزهایی که قرار بود مهدی رحمتی به تیم ملی برگردد ، هربار این دعوا را وارد فازی جدید می کند. رحمتی که خودش یک سال و چند ماه قبل از تیم ملی کنار رفت و رد دعوت کروش برای یک اردو سبب شد تا مربی پرتغالی قید گلر اول تیم ملی را بزند.

رحمتی و کی روش

بیش از یکسال همه تلاش ها برای آشتی این دو بی نتیجه ماند و اگرچه آنها اختلاف های شان را با هم کنار گذاشتند اما سرمربی تشخیص داد مهدی رحمتی را در لیست 30 نفره بازیکنانش برای جام جهانی نگذارد. رحمتی چندی قبل در یک برنامه تلویزیونی از همه اتفاقاتی گفت که درباره بازگشت او به تیم ملی اتفاق افتاده بود. از بحث مهم نوشتن نامه عذرخواهی توسط مهدی و تلاش های علی کفاشیان برای حل این مشکل.

رحمتی اسنادی صوتی از رئیس فدراسیون دارد که برای شبی معروف است. شبی که قرار بوده رحمتی نامه عذرخواهی نوشته شده توسط کارلوس کروش را امضا کند و به اردوی تیم ملی برگردد. اردویی که تقریبا یکسال پیش در امارات برگزار شده بود. نامه ای که در نهایت امضا نشد و سرمربی هم اعلام کرد به همین دلیل قید رحمتی را در تیمش زده است. حرف های رحمتی در مصاحبه با مجله تماشاگران امروز و بعد از آن در یک برنامه تلویزیونی سبب شد تا هادی آیت اللهی نایب رئیس فدراسیون بگوید مقصر ماجرا رحمتی بوده که نامه را امضاء نکرده است و بعد از این هم ویزایی که آن زمان فدراسیون فوتبال برای رحمتی گرفته بود ، منتشر شد. اسنادی که نشان می داد فدراسیون فوتبال تلاش هایش را برای برگرداندن رحمتی انجام داده و گلر پیشین تیم ملی بوده که نامه عذرخواهی را امضا نکرده است.

حالا رحمتی می گوید اسنادی دارد که خیلی از واقعیت ها را روشن می کند اما می خواهد اسنادش را تا پایان جام جهانی پیش خود نگه دارد . او می گوید دلایلش این قدر محکم هست که نشان دهد به تیم ملی پشت نکرده و تیم ملی کشورش را تنها نگذاشته است

درحالی که رحمتی همیشه گفته با کفاشیان حرف زده است. رحمتی پیشتر در مصاحبه ای گفته بود:« من با کفاشیان حرف زدم و پذیرفتم نامه را امضاء کنم. اما آنها هیچ وقت نامه ای که کروش گفته بود را به من ندادند.» این نامه همان نامه ای است که آیت اللهی می گوید مهدی از امضایش امتناع کرده است . ویزای او هم سندی برای اثبات حرف های آیت اللهی اما آنچه اتفاق افتاده این است که رحمتی و رئیس فدراسیون مذاکراتی طولانی داشتند برای برگشت ایم دروازه بان به تیم ملی . اینکه شاید به نقطه ای برسند تا رحمتی بتواند نظر کروش را جلب کند. اصلا به همین دلیل هم بوده که فدراسیون پیش دستی کرده و ویزای رحمتی را گرفته بود.

با این وجود حرف های رد و بدل شده میان رحمتی و کفاشیان از یک سو و کروش با مسئولان فدراسیون در آن شب خاص ، اتفاقاتی را رقم زده که حاصلش تصمیم کروش شده است. اینکه رحمتی اصلا به آن نامه نرسید و کفاشیان بی حل این مشکل به جزیره موریس رفت. حالا رحمتی می گوید اسنادی دارد که خیلی از واقعیت ها را روشن می کند اما می خواهد اسنادش را تا پایان جام جهانی پیش خود نگه دارد . او می گوید دلایلش این قدر محکم هست که نشان دهد به تیم ملی پشت نکرده و تیم ملی کشورش را تنها نگذاشته است.

اما به نظر می رسد این ماجرا همچنان زوایای پنهانی دارد و هنوز همه چیز برای فوتبالدوستان شفاف نشده است. تیم ملی ایران روز اول اردیبهشت 92 راهی اردو شد و قرار بود پس از آنکه گلر استقلال نامه عذرخواهی را امضا کند، سریعا به دیگر ملی‌پوشان ملحق شود. افشای مدرکی از فدراسیون نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال ایران اتفاقا علاقه‌مند بوده که رحمتی دوباره به تیم ملی بازگردد.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال هم با تایید چنین موضوعی می‌گوید: «ببخشید ما اگر دوست نداشتیم برگردد، اصلا چرا باید واسطه می‌شدیم؟ من که در دفترم نشسته بودم و کارم را می‌کردم. سالیان سال این همه بازیکن به تیم ملی می‌آیند و می‌روند اما چون دوست داشتم رحمتی باشد پیشقدم شدیم. وقتی پیشقدم شدیم چطور خودمان نخواستیم برگردد؟»

حال کنار هم قرار دادن مستندات توپ را به زمین مهدی رحمتی بازمی‌گرداند. آیا قرار است این داستان شخصیت دیگری داشته باشد؟

حال باید منتظر ماند و دید آیا این داستان در آینده به کجا خواهد رسید و چه کسی مانع بازگشت رحمتی به تیم ملی شده است.

ویزای امارات رحمتی

فرآوری: حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرآنلاین