تبیان، دستیار زندگی
منافقین به عنوان سربازان بدون اونیفورم صدام که به منافع کشور خودشان پشت کردند، در 8 سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های متنوعی را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دادند، در فرانسه رجوی ملاقاتی با طارق عزیز انجام می‌دهد و در آنجا هماهنگی لازم را برای همکاری با رژیم بعث
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدعیان ایمان دست به دامان کافران


منافقین به عنوان سربازان بدون اونیفورم صدام که به منافع کشور خودشان پشت کردند، در 8 سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های متنوعی را علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دادند، در فرانسه رجوی با طارق عزیز  ملاقات می کند و در آنجا هماهنگی لازم را برای همکاری با رژیم بعث عراق انجام می‌دهد.

آن‌ها در عملیات‌ها با شنود بی‌سیم‌های ما، محورهای اصلی عملیات را افشا می‌کردند یا برای بمباران شهرها و تهران، مراکز حساس را به ارتش عراق اطلاع می‌دادند.

هنگامی که عملیات «والفجر 8» در زمستان 64 انجام شد و ما فاو را تصرف کردیم، ارتش عراق کاملاً غافلگیر شد زیرا تصور ارتش عراق این بود که ما در منطقه هور عملیات اجرا می‌کنیم اما عملیات در فاو انجام شد.پس از این عملیات مسئولان عراق به دلیل اطلاعات اشتباهی که سازمان به آن‌ها داده بود، فشار زیادی به آن وارد آوردند. سپس منافقین تیم‌هایی را در جبهه‌ها مستقر کردند و با کمک نیروهای ارتش عراق و استفاده از دستگاه‌های شنود به تهیه گزارش از خطوط ما پرداختند. آن‌ها شناسایی می‌کردند که کدام یگان‌ها اکنون در خط مستقر هستند و به ارتش عراق اطلاع می‌دادند، اگر از لشگرهای 8 نجف، 25 کربلا، 14 امام حسین (ع) ، 41 ثارالله بودند، معلوم بود که این منطقه حساس است و احتمال عملیات وجود دارد.

پس از عملیات والفجر 8، سازمان مجاهدین تبدیل به یک سازمان جاسوسی حرفه‌ای در خدمت ارتش عراق شده بود. ما نیز به میزانی که این‌ها را متوجه شدیم، رفتارهایمان پیچیده‌تر شد، مکالمات بی‌سیم خود را با رمز انجام داده و برای فریب منافقین اطلاعات غلط می‌دادیم. سردار شعبانی از فرماندهان دفاع مقدس درباره چگونگی طرح‌ریزی عملیات فروغ جاویدان (به تعبیر سازمان مجاهدین)  این گونه روایت می کند : پس از انجام عملیات فکه، «موروین دایملی» سناتور آمریکایی، در پیامی خطاب به اعضای سازمان گفت: «مطمئن باشید با تلاش و کمی صبر و حوصله به زودی از مهران تا تهران رژه خواهیم رفت».

این‌گونه با مدح و ثنای رۆسای مجاهدین حلق از دست نشاندگان بعثی آمریکا، سازمان با رژیم بعث هم پیمان شدند تا مردم مسلمان ایران را شکست دهند و  به ظن خود آنان را از مسلمانان برتر دیده و هم پیمانشان شدند.

اگر به روایت‌های قرآن و تاریخ نظری بیندازیم به وضوح می بنیم که 1400 سال پیش بعد از حادثه «احد» یکی از بزرگان یهود به نام «کعب بن اشرف» به اتفاق هفتاد نفر از یهودیان به سوی مکه رفت، تا با مشرکان مکه بر ضد پیامبر اسلام (ص) هم پیمان شوند و پیمانی را که با پیامبر اسلام (ص) داشتند بشکنند.

کعب به منزل ابوسفیان وارد شد و ابوسفیان او را گرامی داشت و یهود در خانه‌های قریش به طور پراکنده میهمان شدند. یکی از اهل مکه به کعب گفت: شما اهل کتابید و محمد نیز دارای کتاب است، حقیقت این است که ما احتمال می‌دهیم این کار توطئه‌ای باشد که برای از بین بردن ما چیده شده است، اگر می‌خواهید با شما هم پیمان شویم نخستین شرط آن این است که در برابر این دو بت (اشاره به دو بت بزرگ کردند) ، سجده کنید و به آن‌ها ایمان بیاورید، آنان چنین کردند.

سپس «کعب» به اهل مکه پیشنهاد کرد که سی نفر از شما و سی نفر از ما به کنار خانه کعبه برویم و شکم‌های خود را بر دیوار خانه کعبه بگذاریم و با پروردگار کعبه عهد کنیم که در نبرد با محمد کوتاهی نکنیم. این برنامه نیز انجام شد.

آن‌ها کسانی هستند که خدا آنان را از رحمت خود دور ساخته و کسی که خدا او را از رحمت خویش دور کند، هیچ یاوری برای او نخواهی یافت

پس از پایان آن، ابوسفیان رو به کعب کرده، گفت: تو مرد دانشمندی هستی و ما بی‌سواد و درس نخوانده! به عقیده تو، ما و محمد، کدام یک به حق نزدیک‌تریم؟ کعب گفت: آئین خود را برای من کاملا تشریح کن ابوسفیان گفت: ما برای حاجیان، شتران بزرگ قربانی می‌کنیم و به آن‌ها آب می‌دهیم و میهمان را گرامی می‌داریم و اسیران را آزاد کرده و صله رحم بجا می‌آوریم و خانه پروردگار خود را آباد نگه می‌داریم و بر گرد آن طواف می‌کنیم و ما اهل حرم خدا سرزمین مکه‌ایم، ولی محمد از دین نیاکان خود دست برداشته و قطع پیوند خویشاوندی کرده و از حرم خدا و آیین کهن ما بیرون رفته و آیینش، آیینی است تازه و نوپا! کعب گفت: به خدا سوگند آیین شما از آیین محمد بهتر است!

سپس در آیه بعد، سرنوشت این گونه سازشکاران را بیان کرده و می‌فرماید: آن‌ها کسانی هستند که خدا آنان را از رحمت خود دور ساخته و کسی که خدا او را از رحمت خویش دور کند، هیچ یاوری برای او نخواهی یافت.

و البته همان طور که این آیه می‌گوید، یهود از سازش‌کاری‌های ننگین نتیجه‌ای نبردند و سرانجام با ناکامی گرفتار شکست شدند و پیش‌بینی قرآن در باره آن‌ها به حقیقت پیوست.

این آیات گرچه در باره جمعیت خاصی نازل شده ولی صرفاً اختصاص به آن‌ها ندارد و تمام افراد سازش‌کار را که برای نیل به مقاصد پست، شخصیت و حیثیت خود و حتی ایمان و اعتقاد خویش را قربانی می‌کنند، شامل می‌شود؛ این گونه سازشکاران، در دنیا و آخرت از رحمت خداوند دورند و غالباً با شکست مواجه می‌شوند.

عاقبت مزدوران مجاهدین خلق نیز چیزی کمتر از عاقبت یهودیان نداشت .

عملیات مرصاد نبردی بود میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق(منافقین) که در اواخر جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت. پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای ارتش ایران پیروز شدند و عملیاتی که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی و اجرا شده بود عملاً با شکست روبرو شد و تعداد زیادی از نیروهای مهاجم که نام عملیات خود را فروغ جاویدان گذاشته بودند، در نبرد کشته شدند.

پس از سال‌ها حضور در عراق و همکاری با دیکتاتور سابق این کشور، سرانجام سران ارشد منافقین به خواست ملت و دولت عراق تن‌داده و آمادگی خود را برای خروج از این کشور به سازمان ملل اعلام کردند.

سران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با ارسال نامه‌ای به دفتر نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، آمادگی خود را برای خروج از عراق اعلام کرده‌اند. در این نامه سران مجاهدین خلق (منافقین) ، از نماینده سازمان ملل خواسته‌اند زمینه خروج آن‌ها را از عراق و رفتن به یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکا برای اعضای این گروه فراهم کنند.

مجاهدین خلق در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ تدریجی خود است و این همان عاقبتی است که از ابتدا برای آن‌ها انتظار می‌رفت و خدا در قرآن وعده داده بود.

سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان