تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین هم اندیشی و نمایشگاه تشکلهای شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: تشکلهای دینی مهمترین میدان اجرای فرامین رهبری هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشکلهای دینی مهمترین میدان اجرای فرامین رهبری هستند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سومین هم اندیشی و نمایشگاه تشکلهای شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: تشکلهای دینی مهمترین میدان اجرای فرامین رهبری هستند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سید مهدی خاموشی با اشاره به آیه 177 سوره بقره، افزود: شعار ما شعاری دینی است و بر همین اساس این اسلام است که برای ما اصل است. اگر وظیفه خود را نشر انقلاب اسلامی بدانیم مهمترین متن برای ما قرآن است و شما و جامعه باید سازنده انسانهایی باشید که دارای اعتقاد به امامت، نبوت و ملتزم به ولایت باشند.

وی با تاکید بر این که ما باید به تعداد محله‌ها و شهرها تشکلهای شاخص داشته باشیم،ادامه داد: معیار جهاد، کار کردن و حرف نزدن است ما باید عمل مجاهدانه داشته باشیم نه این که فقط شعار بدهیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و یادآور شد: جهاد از نگاه مقام معظم رهبری به کارگیری کل نیرو و توان در قول و فعل با توجه به همه محدودیت هاست.

دکتر خاموشی داشتن خلوص نیت را از دیگر شرایط جهاد دانست و عنوان کرد: اگر ما 10 تشکل با اخلاص داشته باشیم کافی است، اما اگر هزار تشکل با اخلاص داشته باشیم عالی است.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی به نقش مهم مردم در حفاظت از دین و همچنین مستقل بودن تشکلهای دینی اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در خصوص تشکلها فقط نظارت و حمایت است.

دکتر خاموشی همچنین تاکید کرد: تشکلها باید مسیر خود را مشخص کنند که می خواهند به کجا برسند باید  در این زمینه کار ویژه تعریف کنیم و کارگروه تشکیل بدهیم. همانطور که در جبهه فرهنگی قرارگاه، صف و ستاد در حال شکل گرفتن است باید کارگاه‌هایی هم شکل بگیرد تا وظایف هر کس مشخص شود.

گفتنی است، در سومین هم اندیشی و نمایشگاه تشکلهای شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که  در روزهای27 تا29 اردیبهشت در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار می‌شود،مسئولان تشکلهای فرهنگی و مسئولان ارشد فرهنگی کشور دراین حوزه به بحث و بررسی پیرامون مسائلی همچون تولید و توزیع محصولات فرهنگی، تولید محتوای مناسب در فضای سایبری و مجازی،اقتصاد فرهنگ و رصد موضوعات و اولویت‌های فرهنگی می‌پردازند.

تنظیم: هومن بهلولی