تبیان، دستیار زندگی
دوباره خرداد ماه نزدیک شد و با شروع امتحانات دلهره ی نمره گرفتن میاد سراغت. وای که این ماه خرداد عجب ماهیه ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفریحی به نام درس خواندن...
درس خواندن

دوباره خرداد ماه نزدیک شد و با شروع امتحانات دلهره ی نمره گرفتن میاد سراغت. وای که این ماه خرداد عجب ماهیه ...

بعضی ها فصل امتحانات براشون فرصتیه تا به نفع خودشون همه اهالی خونه رو مدیریت کنند، مثلا شب که بابا میاد خونه و میخواد اخبار گوش کنه سریع خودشون رو میرسونن به تلویزیون که فلان سریال رو داره و بعد به بهانه ی اینکه از صبح داشتم درس می خوندم و فقط همین یه برنامه رو میخوام ببینم، بابای بنده خدا رو قانع می کنه که دیدن سریال برای تنوع بین درس خوندن خیلی لازمه. بابا هم که از صبح اصلا خونه نبوده و فکر میکنه فرزند دلبندش از صبح تا حالا فقط همین الان از سر درس و کتاب بلند شده سریع کانال تلویزیون رو عوض میکنه تا گل پسر یا گل دخترش برای تنوع یکم استراحت کنه و سریال مورد علاقه اش رو ببینه.

یا اینکه عده ای برای هر صفحه درس خوندن اونقدر آه و ناله می کنن که مامان بیچاره فکر میکنه برای تقویت حافظه فرزند دلبندش باید هر یک ساعت یک بار لیستی کامل از تمام نوشیدنی ها و دسرهایی که تو یک کافی شاپ پیدا میشه رو بیاره تا ذهن خسته ی فرزندش ویتامین گیری کنه و بتونه به درس خوندن ادامه بده.

هستند کسانی هم که توقع دارند وقتی امتحان دارند هیچ کس کاری نکنه و صدا از کسی بلند نشه که یه وقت برای درس خوندنشون مشکل پیش نیاد...

خلاصه این ایام امتحانات حال وهوای عجیبی داره برای اینکه بخوای خودت رو برای همه لوس کنی و خواسته هات رو به سرانجام برسونی.

راستی شما چطوری درس میخونید...؟!

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

حکایت حاکم و قصاب

سیب زمینی موکت شده...!

هیچ وقت از گورخر ها سۆال نکن...

دانه‌های باران

سفید باش مثل برف

قیمت پادشاهی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.