تبیان، دستیار زندگی
تاریخ یک مساله جدی و هویتی است که متاسفانه هم اکنون در بین نسل جدید به عنوان کتاب درسی خسته کننده تلقی می شود و ما امیدواریم با تولید این مجموعه طنزآمیز بتوانیم در این زمینه گام های مناسب و مطلوبی را برداریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید انیمیشن طنزگونه تاریخ از این ور


تاریخ یک مساله جدی و هویتی است که متاسفانه هم اکنون در بین نسل جدید به عنوان کتاب درسی خسته کننده تلقی می شود و ما امیدواریم با تولید این مجموعه طنزآمیز بتوانیم در این زمینه گام های مناسب و مطلوبی را برداریم.

تولید انیمیشن طنزگونه تاریخ از این ور

تهیه کننده انیمیشن تاریخ از این ور گفت: این مجموعه طنز در 52 قسمت 20 دقیقه ای عبرت های تاریخی از دوران طاهریان تا اوایل پهلوی را به تصویر می کشد.

سیدمسعود صفوی در گفت و گویی درمورد تولید این مجموعه انیمیشنی اظهار کرد: مجموعه تاریخ از این ور هم اکنون وارد مرحله صداگذاری و دوبله شده و کمتر از یک ماه است که تمامی اطلاعات تولید آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: طی چند روز آینده سعی در انتخاب دوبلورهای مختلف با توجه به کاراکترهای این انیمیشن ظنز خواهیم کرد و احتمالا این مرحله صداگذاری و طراحی موسیقی نیز تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

صفوی درمورد دلایل تولید این انیمیشن افزود: این یک پروژه آموزشی است که با همکاری حوزه هنری و مرکز صبا در حال تولید است و عمده ترین هدف این مجموعه نیز آشنایی هر چه بیشتر گروه های سنی کودک و نوجوان با عبرت های تاریخی است.

تهیه کننده مجموعه شکرستان افزود: این مجموعه طنز تا تابستان امسال آماده پخش است اما همکارانی که در امر پخش تبحر دارند پیشنهاد داده اند که تاریخ از این ور بعد از تابستان و همزمان با شروع تحصیلات دانش آموزان به روی آنتن سیما برود.

صفوی گفت: تاریخ یک مساله جدی و هویتی است که متاسفانه هم اکنون در بین نسل جدید به عنوان کتاب درسی خسته کننده تلقی می شود و ما امیدواریم با تولید این مجموعه طنزآمیز بتوانیم در این زمینه گام های مناسب و مطلوبی را برداریم.

تهیه کننده انیمیشن تاریخ از این ور یادآور شد: کارگردان این مجموعه عسگر ستار، سرپرست گروه تحقیق احمد عربلو و سرپرست گویندگان افسانه بخشی است.

وی خاطرنشان کرد: انیمیشن تاریخ از این ور از شبکه پویا به روی آنتن سیما خواهد رفت اما امیدواریم با رایزنی هایی که انجام می دهیم بتوانیم همزمان از شبکه یک سیما نیز از پخش آن بهره مند شویم.

در واقع یک سری خصایص اخلاقی در نزدیکان شاهان و قدرت های حاکم وجود دارد که با تغییر حکومت ها این خصوصیات های اخلاقی از بین نمی رود؛ در اصل می بینیم با تغییر آدم ها باز هم این رفتارها وجود دارند.

وی در مورد شخصیت های این سریال یادآور شد: غیر از شخصیت های فرعی که در هر قسمت در رفت و آمد هستند، تعدادی شخصیت ثابت داریم که بار اصلی داستان را به دوش می کشند.

صفوی ادامه داد: در واقع یک سری خصایص اخلاقی در نزدیکان شاهان و قدرت های حاکم وجود دارد که با تغییر حکومت ها این خصوصیات های اخلاقی از بین نمی رود؛ در اصل می بینیم با تغییر آدم ها باز هم این رفتارها وجود دارند.

وی در توضیح رفتارهایی از این دست که در مجموعه تاریخ از این ور دستمایه طنز و نقد شده اند، تصریح کرد به عنوان مثال چاپلوسی همیشه نزد نزدیکان حکومتی بوده است و به همین دلیل ما شخصیتی با نام چاپلوس الممالک داریم که در هریک از سلسله های تاریخ از این ور حضور دارد.

این تهیه کننده افزود: شخصیت چایی شیرین میرزا که معنایی مترداف با بادمجان دور قاب چین دارد، سایه با کارکرد جاسوسی، مفتخر که منظور مفتخر دربار است، جارچی که همان کارکرد روابط عمومی را دارد، پیک تیر در کلاه به معنای خبر رسان جنگ، سفرای انگلیس، روس، عثمانی و ازبک به معنای بیگانگان، عیاران به عنوان جوانمردان تاریخ، جوان بیکار به معنای تنبل و بی کار در هر دوره ای از جمله شخصیت های ثابت این سریال هستند.

به گفته وی، مجموع شخصیت های این سریال انیمیشن از لحاظ شخصیت پردازی ساختار معین و ثابتی هستند که در طول زمان و روی کارآمدن سلسله های مختلف فقط تغییر لباس می دهند.

صفوی در ادامه در مورد مجموعه شکرستان نیز اظهار کرد: 100 عنوان کتاب بر اساس داستان های این انیمیشن تلویزیونی برای رده های سنی گروه کودک و نوجوان در 24 صفه تمام رنگی برنامه ریزی کرده ایم.

تهیه کننده مجموعه شکرستان تصریح کرد 50 عنوان این کتاب ها هم اکنون آماده شده و در مرحله اصلاح نهایی هستند تا به بازار ارائه شوند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : ایرنا

مطالب مرتبط:

دوران جدید انیمیشن   

گامی به سوی اعتلا و رشد انیمیشن ایران

انیمیشن پیشگام صنعت سینما