تبیان، دستیار زندگی
سپ بلاتر سرانجام اعتراف کرد دادن میزبانی جام جهانی به کشور قطر یک اشتباه بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلاتر: دادن میزبانی به قطر اشتباه بود


سپ بلاتر سرانجام اعتراف کرد دادن میزبانی جام جهانی به کشور قطر یک اشتباه بوده است.


بلاتر

قطر در دسامبر 2010 به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد و از آن زمان تاکنون انتقادات زیادی به این تصمیم فیفا وارد شده است. گرمای هوا و شرایط بسیار بد کارگران از جمله دلایلی بوده که باعث شده میزبانی قطر برای جام جهانی زیر سوال برود.

سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در گفت‌وگو با تلویزیون سوئیس اعتراف کرد دادن میزبانی جام جهانی به قطر اشتباه بوده است. او ادامه داد: مردم در زندگی خود اشتباه‌های زیادی می‌کنند و نمی‌توان انتظار داشت که فیفا اصلا اشتباه نکند. ما نیز در دادن میزبانی به قطر اشتباه کردیم. گزارش کمیته فنی ما از این کشور نشان داد که قطر در طول تابستان بسیار گرم است اما کمیته اجرایی فیفا همگی تایید کردند که جام جهانی در این کشور برگزار شود.

بلاتر در ادامه گفت: من هیچوقت نمی‌گویم که قطر جام جهانی را خرید. فشار زیادی از کشور‌های فرانسه و آلمان برای انتخاب میزبان جام جهانی وجود داشت و ما نمی‌خواستیم که خودمان درگیر این فشارهای سیاسی شویم.

رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال در ادامه گفت: همانطور که قبلا گفته‌ام می خواهم به عنوان رئیس فیفا ادامه بدهم. خیلی‌ها دوست دارند به این موقعیت برسند اما ریاست فیفا با 300 میلیون عضو آسان نیست.

بخش ورزشی تبیان


منبع: تلویزیون سوئیس