تبیان، دستیار زندگی
تا اردیبهشت تمام نشده، وقت خوبی است سری به استان فارس بزنید و قبل از خرماپزان هوا، از گوشه و کنار این استان دیدن کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشت و گذار یک روزه در فارس
شیراز


تا اردیبهشت تمام نشده، وقت خوبی است سری به استان فارس بزنید و قبل از خرماپزان هوا، از گوشه و کنار این استان دیدن کنید. پیشنهاد ما برای یک تفریح کوتاه جمع و جور، سر زدن به این پارک ها و جنگل های زیبا است که در ادامه می خوانید.

هفت برم

این گردشگاه در 55 کیلومتری غرب شیراز واقع شده و دارای چشم اندازهای زیبا از تپه ماهورها و برم های چندگانه است. آب و هوای آن در زمستانها سرد و خشک و در تابستانها معتدل است.

دیدنی های فارس

نزدیکی این منطقه به شیراز و تنوع چشم اندازها و آب و هوای مطبوع آن سبب شده است که در اکثر فصل های سال با وجود کمبود امکانات خدماتی و رفاهی بسیاری از اهالی شهرستانهای شیراز. کازرون و سپیدان به این مکان مسافرت کنند. دسترسی به این گردشگاه از طریق جاده ای شوسه که تا جاده اصلی شیراز – کازرون 12 کیلومتر فاصله دارد صورت می گیرد.

چشمه سلمانی

این گردشگاه در منطقه تنگ سعدی و در حاشیه ضلع جنوبی پارک ملی بمو واقع شده است. چشمه سلمانی که آب شیرین دارد در شمال این منطقه قرار دارد گردشگاه چشمه سلمانی چشم اندازهای طبیعی زیبا و هوای مطبوع دارد و راه ارتبا طی آن از جاده آسفالته شیراز – خرامه می گذرد. فاصله این گردشگاه تا شیراز شش کیلومتر است.

دیدنی های فارس

چشمه تنگاب

این چشمه در مسیر جاده شیراز – فیروزآباد و در فاصله 10 کیلومتری جاده اصلی بر دامنه کوهی قرار گرفته است و به خاطر آب گوارایی که دارد مورد مراجعه مردم و مسافران قرار می گیرد.

دیدنی های فارس

با ایجاد و گسترش فضای سبز و امکانات رفاهی این منطقه به گردشگاهی زیبا تبدیل خواهد شد.

پارک ملی بمو یکی دیگر از پارک‌های ملی استان فارس است که از حدود 40 سال قبل مورد حفاظت قرار گرفته و در بخش زرقان - مسیر تخت جمشید واقع شده‌است

چاه مسکی

این منطقه در ابتدای دشت چاه مسکی و در فاصله 30 کیلومتری شیراز قرار دارد و دسترسی به آن از طریق جاده شیراز – مرودشت میسر است. وسعت کنونی این گردشگاه در حدود 30 هکتار است که به لحاظ چشم اندازهای طبیعی و آب و هوای مناسب از فضایی مطلوب برخوردار است. در این گردشگاه علاوه بر استفاده از امکانات بازدید از حیات وحش می توان از نمایشگاه عکس های گونه های پرندگان و پستانداران نادر و همچنین از گونه های جانوری تاکسی درمی (خشک شده) شده بازدید کرد.

پارک ملی بمو

پارک ملی بمو یکی دیگر از پارک‌های ملی استان فارس است که از حدود 40 سال قبل مورد حفاظت قرار گرفته و در بخش زرقان - مسیر تخت جمشید واقع شده‌است.

دیدنی های فارس

پارک ملی بمو 48 هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. این پارک ملی دارای 112 گونه جانوری 69 گونه پرنده و 21 گونه پستاندار، 19 گونه خزنده و 3 گونه دو زیست و همچنین گونه‌های مختلف گیاهی است.

پارک جنگلی استهبان

پارک جنگلی استهبان در شهرستان استهبان واقع است. این منطقه حفاظت شده بر دامنه كوه تودج، در جنوب شهرستان استهبان، منطقه‌ای با پوشش جنگلی، مركب از درختان انگور، بادام، پسته و انجیر وجود دارد كه از جاذبه‌های زیبای طبیعی این شهرستان به شمار می‌آید.

دیدنی های فارس

در این مكان چشمه‌ای وجود دارد كه با سرازیر شدن از دامنه كوه آبشار زیبایی را می‎آفریند. این ناحیه در فصل‌های مناسب سال به عنوان گردشگاه مورد استفاده اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد.

تل جنگلی حاجی فیروز

پارک حاجی در ضلع شمالی خیابان جهاد قرار دارد. این پارک جنگلی که در سال های اخیر احداث آن آغاز شده در دو فاز و در زمینی به مساحت 13.5هکتار قرا گرفته و هم اکنون انواع درختان و گل های زیبا در فاز یک آن کاشته شده است. دراین پارک جهت رفاه حال شهروندان کتابخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد. همچنین در این فضا ی سبز انواع آلاچیق هم تعبیه گشته که علاقبندان می توانند ساعات خوبی را در این پارک سپری کنند.

دیدنی های فارس

این فضای سبز در مرکز شهرستان فیروز آباد واقع شده است و ارتفاع آن 15متر به گونه ای که تمام شهرستان فیروزآباد از چشم انداز بی نظیر آن دیده می شود. به دلیل واقع شدن آن در مرکز شهر دوستداران طبیعت استقبال خوبی نسبت به این فضای سبز نشان داده اند. پارک جنگلی تل حاجی ,پارک ولیعصر و پارک گاز از فضای سبزهای این شهر محسوب می شوند .

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از: باشگاه خبرنگاران، دادگستری استان فارس