تبیان، دستیار زندگی
اگر ما در زمینه شناخت دین خودمان ضعیفیم ، اگر سواد و مطالعه کافی نداریم چرا دین را زیر سۆال می بریم ؟ چرا به آنچه در تضاد با دین ماست معتقد می شویم و نام آنرا هدایت می گذاریم ؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه

غربی ها از ما مۆمن ترند ؟!!


«أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُواْ نَصِیبًا مِّنَ الْكِتَابِ یُۆْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیَقُولُونَ لِلَّذِینَ كَفَرُواْ هَۆُلاء أَهْدَى مِنَ الَّذِینَ آمَنُواْ سَبِیلاً»؛ (سوره نساء آیه 51)

آیا آنان را که نصیبی از کتاب برده اند ندیده ای که به جبت و طاغوت ایمان می آورند و در باره کافران می گویند که راه اینان از راه مۆمنان به هدایت نزدیک تر است؟ 


بعضی از ما همین که چندتا کتاب می خوانیم فکر می کنیم علامه دهر شده ایم ، با ژستی فیلسوف مآبانه به همه عالم می نگریم و خود را در اوج قله های دانش و آگاهی می بینیم و مردم را از آن بالا چون مورچگانی ریز که از فلسفه زندگی هیچ نمی دانند و در گمراهی هستند می بینیم، و با شعارهای دکارتی در همه چیز شک می کنیم و همه چیز را زیر سۆال می بریم مگر آنچه خودمان به آن باور داریم .

عده ای از ما فیلسوفان نوظهور اعتقاد داریم که اسلام و ایمان و معنویت حرف هایی از مد افتاده و به جا مانده از قرن های دور است و الان این اندیشه علمی و پویای غرب در عرصه تکنولوژی و مدرنیته است که حرف اول و آخر را می زند و راه یافتگان واقعی هم اینان هستند و با نگاهی ستایشگرانه پیشرفت های آنان را فوق بشری و دست نیافتنی برای خودمان می دانیم.

  • فیلمتفسیر سوره نساء آیه ی 50 و 51 (آگاهی ناقص از دین، زمینه ی انحراف)
  • حجت الاسلام سرلکعواقب لجبازی
  • حالا درست است که بعضی از ما مسلمانان با فاصله گرفتن از باورهای دینی  و سنت رسولمان در تفرقه و ضعف به سر می بریم ، اما یادمان باشد این اسلام همان اسلامی است که عرب جاهلی را به جایی رساند که بزرگترین امپراطوری های زمان خود را به زانو در آورد و همین غرب که شده قبله آمال بعضی از ما ، بسیاری از پیشرفت های علمی و فلسفی خود را وامدار اسلام و مسلمانان می داند.

    پاسخ شما به این سوال خدا چیست؟

    اگر ما در زمینه شناخت دین خودمان ضعیفیم، اگر سواد و مطالعه کافی نداریم چرا دین را زیر سۆال می بریم؟

    چرا به آنچه در تضاد با دین ماست معتقد می شویم و نام آن را هدایت می گذاریم؟

    و ما فراموش کرده ایم که:

    اسلام به ذات خود ندارد عیبی                            عیب اگر هست از مسلمانی ماست

    اگر ما در زمینه شناخت دین خودمان ضعیفیم ، اگر سواد و مطالعه کافی نداریم چرا دین را زیر سۆال می بریم ؟ چرا به آنچه در تضاد با دین ماست معتقد می شویم و نام آنرا هدایت می گذاریم ؟

    خداوند متعال می فرماید: « آیا آنان را که نصیبی از کتاب برده اند ندیده ای که به جبت و طاغوت ایمان می آورند و درباره کافران می گویند که راه اینان از راه مۆمنان به هدایت نزدیک تر است؟ »

    خطاب خداوند فقط به یهودیان آن عصر نیست به من و شما هم هست که توبیخ شدگان قرآن را معلم و هدایتگران خود می دانیم .

    با ما هم هست که تا چهار کلاس درس می خوانیم و چند کتاب مطالعه می کنیم دیگر خداوند را بنده نیستیم . چرا اینقدر ما خودمان را باخته ایم ؟ آیا واقعا آنچه مخالف دین ماست هدایتگر است و دین آن برنامه تنظیم شده خدای خوب ما نیست؟

    پاسخ شما به این سوال خدا چیست ؟ کجای کار ما می لنگد؟

  • گنجینه صوتی 1آیه 51 سوره نسا
  • عبدالباسطآیه 51 سوره نسا
  • الحصریآیه 51 سوره نسا
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 51 سوره نسا
  • گنجینه صوتی 1آیه 51 سوره نسا
  • گنجینه صوتی 1آیه 51 سوره نسا
  • قرآان مجیدآیه 51 سوره نسا
  • گنجینه صوتی 1آیه 51 سوره نسا
  • گنجینه صوتی تلاوتآیه 51 سوره نسا
  • کاربران گرامی می توانند فایل صوتی تلاوت این آیه را به آدرس زیر ارسال نمایند.

    quran

    فاطمه محمدی بیده 

    بخش قرآن تبیان