تبیان، دستیار زندگی
روز نخست از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی پیگیری می‌شود که تیم سرزو اوزاکا که دیه‌گو فورلان و آریا جسور هاسه‌گاوا را در اختیار دارد، برای صعود به مرحله بعد نیازمند وقوع یک معجزه در زمین قهرمان دوره گذشته جام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فولاد یک گام تا یک چهارم آسیا


روز نخست از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی پیگیری می‌شود که تیم سرزو اوزاکا که دیه‌گو فورلان و آریا جسور هاسه‌گاوا را در اختیار دارد، برای صعود به مرحله بعد نیازمند وقوع یک معجزه در زمین قهرمان دوره گذشته جام است.


فولاد خوزستان

دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری 4 دیدار در شرق و غرب آسیا پیگیری می‌شود که در پایان این دیدارها چهره 4 تیم نخست صعود کننده به مرحله یک‌چهارم نهایی این دوره از مسابقات مشخص خواهد شد.

در اولین بازی پوهانگ استیلرز قهرمان سال 2009 آسیا میزبان دیگر تیم کره‌جنوبی یعنی جئونبوک موتورز است. بازی رفت با نتیجه 2 بر یک به سود تیم پوهانگ به پایان رسیده و این تیم در صورت کسب یک نتیجه مساوی در ورزشگاه خانگی هم به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

گوانگژو اورگرانده چین قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا در دومین بازی این روز میزبان سرزو اوزاکا ژاپن است، تیمی که با داشتن دیه‌گو فورلان و آریا جسور هاسه‌گاوا در بازی رفت با نتیجه سنگین 5 بر یک شکست خورد تا شانسش برای صعود به مرحله بعدی بسیار اندک باشد. نماینده ژاپن در صورت وقوع یک معجزه می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. بازیکنان تیم اورگرانده هم به لطف پیروزی ارزشمند در بازی رفت، با خیال آسوده به میدان می‌روند.

در شهر العین هم سومین بازی این روز بین دو تیم العین و الجزیره امارات برگزار می‌شود. العینی‌ها که در نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا موفق به فتح این جام شده‌اند، به لطف پیروزی 2 بر یک در زمین الجزیره شانس بیشتری برای صعود دارند و نمی‌خواهند این فرصت را به راحتی از دست بدهند.

العین تیم نخست گروه C این مسابقات بود که در دور مقدماتی، یکی از اصلی‌ترین موانع صعود نکردن تراکتورسازی به مرحله دوم این جام بود. الجزیره امارات هم تیم دوم گروه A این جام بود که مانع از صعود استقلال به مرحله حذفی این مسابقات شد،

آخرین دیدار روز نخست از دور برگشت هم بین دو تیم الشباب و الاتحاد عربستان برگزار می‌شود. الشبابی‌ها تنها میزبان روز نخست هستند که در بازی رفت مغلوب شده‌اند و برای صعود باید شکست یک بر صفر دور رفت را جبران کنند.

الشباب که بهترین تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا محسوب شد، به عنوان صدرنشین گروه A به این مرحله صعود کرد و برای ادامه روند خوبش باید دیگر تیم مدعی عربستان را حذف کند.. این تیم در دو بازی رفت و برگشت، استقلال ایران را شکست داد. الاتحاد هم که دوبار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورده، در گروه C و پس از العین امارات راهی این مرحله شد.

برنامه روز نخست از دور برگشت از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه:

* پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی - جئونبوک موتورز کره‌جنوبی، ساعت 14، ورزشگاه استیل یارد شهر پوهانگ

* گوانگژو اورگرانده چین - سرزو اوزاکا ژاپن، ساعت 15:30، ورزشگاه تیانه شهر گوانگژو

* العین امارات - الجزیره امارات، ساعت 19:30، ورزشگاه بن زاید شهر العین

* الشباب عربستان - الاتحاد عربستان، ساعت 21:15، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه:

* وسترن سیدنی استرالیا - سانفرس هیروشیما ژاپن، ساعت 13، ورزشگاه پاراماتا شهر سیدنی

* اف‌سی سئول کره‌جنوبی - کاوزاکی ژاپن، ساعت 14، ورزشگاه جام جهانی سئول

* فولاد خوزستان - السد قطر، ساعت 18:30، ورزشگاه غدیر اهواز

* الاهلی عربستان - بنیادکار ازبکستان، ساعت 21:30، ملک فهد شهر ریاض

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر