تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، در مراسم رونمایی از برنامه‌های فصل رحمت گفت: با اجرای برنامه‌ نهج‌البلاغه‌خوانی، این امر را همگانی خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های ویژه تبیان برای ماه های رحمت رونمایی شد

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، در مراسم رونمایی از ویژه برنامه‌های ماه های رحمت گفت: با اجرای برنامه‌ نهج‌البلاغه‌خوانی، این امر را همگانی خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم رونمایی از ویژه برنامه‌های تبیان برای ماه های رحمت (ویژه سه ماه رجب، شعبان و رمضان)، پیش از ظهر روز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شیخ‌الاسلامی، معاونت محتوا و مدیران گروه‌های تبیان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، معاون محتوای تبیان با اشاره به برنامه‌های این مجموعه اظهار کرد: تلاش‌ ما در تبیان این بود که بتوانیم در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی، پایگاه خوب و سالمی به دور از کلی‌گویی و شعارزدگی در فضای مجازی ایجاد کنیم، چراکه مردم از کلی‌گویی و شعار خسته‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا به دنبال این هستیم که طراحی سایت تبیان را از حیث محتوایی تغییر دهیم و به زودی این تغییرات قابل مشاهده خواهد بود.

معاون محتوای تبیان، با اشاره به اجرای طرح «پرسش از شما، پاسخ از ما» در تبیان، در خصوص این طرح گفت: با نزدیک شدن به ماه رجب تصمیم گرفتیم  طرحی با نگاه متفاوت اجرا کنیم و یکی از مواردی که می‌توانست دستمایه کار عملی با محوریت سبک زندگی با مرجعیت قرآنی باشد، آیه‌هایی بود که در آنها خداوند پرسش‌هایی را مطرح کرده که تأمل برانگیز بوده می‌تواند زندگی انسان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: 200 آیه‌ای که خداوند در آن از بندگانش پرسش کرده بود را از قرآن استخراخ کردیم، اما به دلیل فرصت اندک تنها 38 آیه انتخاب و در برنامه‌های‌ ما قرار گرفت.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: در هر یک از آیات سعی داریم تا به نوعی انسان‌ها را با روشی از زندگی آشنا کنیم؛ برای مثال آیه اول درارتباط با خودسازی بود و اینکه انسان‌ها فراموش کرده‌اند که اول به اصلاح خودشان بپردازند.

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی: تلاش‌ ما در تبیان این بود که بتوانیم در پاسخ به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی، پایگاه خوب و سالمی به دور از کلی‌گویی و شعارزدگی در فضای مجازی ایجاد کنیم، چراکه مردم از کلی‌گویی و شعار خسته‌اند

فراگیری، هدف اصلی ما از نهج‌البلاغه‌خوانی است

وی بیان کرد: ختم صلوات، قرآن و لااله‌الالله هم از دیگر برنامه‌های فصل عبادت است. همچنین نهج‌البلاغه‌خوانی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود که سعی داریم با اجرای این برنامه‌، نهج‌البلاغه‌خوانی را در سطح جامعه فراگیر کنیم.

معاون محتوای تبیان تصریح کرد: مشاوره پژوهشی از دیگر برنامه‌های تبیان است که می‌تواند به پژوهشگران ما کمک کند، همچنین صفحه مشاوره تبیان در ماه رمضان به لحاظ فنی، تغییرات ویژه‌ای خواهد داشت.

معاون محتوای تبیان تصریح کرد: هم‌اکنون قرائت قرآن بیش از نهج‌البلاغه‌خوانی مرسوم است، بنابراین با اجرای برنامه‌ نهج‌البلاغه‌خوانی، این امر را همگانی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره‌ برند تبیان است و ما به دنبال این هستیم که این بخش را تقویت کنیم. استقبال خوبی از این بخش به عمل آمده است و ما هم تلاش می‌کنیم تا پاسخ‌های مناسبی را به کاربران ارائه کنیم.

ایجاد شادی در دل های مومنان

وی افزود: طرح احسان را همچنان ادامه خواهیم داد. این طرح از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و در این مدت با استقبال خوب خیرین و نیکوکاران روبه رو شده است. کاربرانی که قصد کمک به این طرح را دارند می‌توانند مبالغ مورد نظر را به حساب مۆسسه واریز کنند. تاکنون با همکاری مراکز خیریه معتبر و شناخته شده برای سه هزار و 621 نفر این طرح اجرا شده است و 15 میلیون تومان نیز هزینه شده. اطعام ایتام و نیازمندان که با مشارکت کاربران تبیان انجام می گیرد تاکنون در شهرستان های استان تهران، استان خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان، اجرا شده است. این طرح از مصادیق إدخال السرور فی قلب المۆمنین محسوب می شود.

مشاوره پوشش را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی اظهار کرد: مشاوره پوشش را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد که بر اساس آن مشاوره‌هایی درباره نوع پوشش و زیبا پوشیدن ارائه می‌کنیم. همچنین پس از نهج‌البلاغه‌خوانی، صحیفه‌خوانی را هم در دستورالعمل‌ کاری خود قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: تبیان یک بخش دولتی نیست بلکه حکومتی است و ما افتخار می‌کنیم که به عنوان بخش حکومتی به مردم خدمت می‌کنیم.

جایزه ویژه به بهترین پاسخ به پرسش خدا

مهری هدهدی، مدیر گروه دین سایت تبیان، با اشاره به طرح پرسش از خدا، پاسخ از شما، تصریح کرد: 38 آیه برای این طرح تهیه شده است که یک روز در میان در سایت قرار می‌گیرد و در نهایت به بهترین پاسخ جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در ادامه طرح پرسش از خدا، پاسخ از شما، هر کاربری می‌تواند آیه مورد نظر را تلاوت و برای‌ ما ارسال کند که به بهترین تلاوت جوایز نفیسی ارائه می‌شود.

مدیر گروه دین تبیان تصریح کرد: طرح استغفار روزانه را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت. همچنین طرح نهج‌البلاغه‌خوانی از 13 رجب همزمان با ولادت حضرت علی(ع) آغاز خواهد شد.

مشاوره پژوهشی جدیدترین سرویس مرکز مشاوره تبیان

در ادامه این نشست خبری زهرا منسومی، مدیر امور اجرایی تبیان نیز اظهار کرد: بخشی به عنوان مشاوره پژوهشی راه اندازی شده که با استقبال خوب کاربران روبرو شده و هر پژوهشگر یا دانشجویی که برای تکمیل پژوهش خود نیازمند مشاوره و راهنمایی باشد می تواند با مراجعه به این بخش از راهنمایی های کارشناسان بهره مند شود.

وی استفاده از این بخش را به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری سفارش کرد و گفت: کاربران با راهنمایی مشاور پژوهشی تبیان می توانند در بخش های مختلف پژوهش مانند چکیده نویسی، فصل بندی، مراجعه به بهترین منابع، نحوه استخراج مقاله از پایان نامه و نحوه نوشتن مقالات ISI  راهنمایی های لازم را دریافت کنند. مشاوره پژوهشی و مشاوره آنلاین دو سرویس جدید مرکز مشاوره تبیان است که امیدواریم همانند رژیم آنلاین مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

وی افزود: صفحه جدید مرکز مشاوره تبیان با طراحی جذاب و دسترسی راحت تر به امکانات مختلف مرکز مشاوره به زودی رونمایی خواهد شد.

تصاویر نشست رسانه ای رونمایی از ویژه برنامه های تبیان در ماه های رحمت

تنظیم: هومن بهلولی