تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال منچستر سیتی با پیروزی مقابل وستهام در هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر انگلیس برای دومین بار قهرمانی را جشن گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین قهرمانی منچستر سیتی در لیگ انگلیس


تیم فوتبال منچستر سیتی با پیروزی مقابل وستهام در هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر انگلیس برای دومین بار قهرمانی را جشن گرفت.


منچستر سیتی

هفته سی و هشتم و پایانی رقابتهای لیگ برتر انگلیس به طور همزمان با انجام 10 مسابقه برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار تیم منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد برابر وستهام یونایتد 2 بر صفر پیروز شد و جشن قهرمانی را برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر برپا کرد. سمیر نصری(39) و ونسنت کمپانی(49) زننده دو گل تیم منچستر سیتی در این بازی بودند. بلافاصله بعد از این بازی هواداران تیم من سیتی به داخل زمین رفتند تا جشن قهرمانی خود را روی مستطیل سبز برگزار کنند.

در دیگر دیدار حساس روز پایانی تیم لیورپول مقابل تیم نیوکاسل 2 بر یک برنده شد. شاگردان برندان راجرز نیمه نخست را با گل به خودی اشکرتل(20) به حریف واگذار کردند ولی در نیمه دوم دانیل اگر(63) و دانیل(65) برای لیورپول گلزنی کردند تا این تیم با وجود اینکه از دقیقه 66 با اخراج آمئوبی 10 نفره شده بود این بازی را با برد به پایان ببرد. لیورپولی‌ها آرزوی شکست تیم من سیتی را در بازی هفته پایانی داشتند ولی این اتفاق رخ نداد تا آنها با ایستادن در رده دوم جدول همچنان بدون جام بمانند.

نتایج کامل بازی‌ها:

* کاردیف سیتی یک - چلسی 2

* فولام 2 - کریستال پالاس 2

* هال سیتی صفر - اورتون 2

* لیورپول 2 - نیوکاسل یک

* منچستر سیتی 2 - وستهام صفر

* نوریچ صفر - آرسنال 2

* ساوتهمپتون یک - منچستر یونایتد یک

* ساندرلند یک - سوانسی 3

* تاتنهام 3 - استون ویلا صفر

* وست برومویچ یک - استوک سیتی 2

در پایان این فصل از رقابتهای لیگ برتر انگلیس تیم‌های منچسترسیتی با 86 امتیاز، لیورپول با 84 امتیاز و چلسی با 82 امتیاز به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و مستقیما راهی لیگ قهرمانان اروپا شدند. تیم آرسنال نیز با 79 امتیاز چهارم شد و به مرحله مقدماتی رقابتهای لیگ قهرمانان صعود کرد. در انتهای جدول نیز سه تیم نوریچ با 33 امتیاز، فولام با 31 امتیاز و کاردیف با 30 امتیاز به ترتیب در مکان‌های 18، 19 و 20 ایستادند و به یک رده پایین‌تر سقوط کردند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر